Harrastatteko valittamista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinttura harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sinttura harmaana

Vieras
Onko täällä muita valittavia kuluttajia..? Musta alkaa tuntua vähän, että mun yksi harrastus on valitus. Mä lähettelen reklamaatioita ja pistelen asiakaspalautuksia postiin aika usein.

Jos mä ostan jonkun tuotteen, joka ei vastaa odotuksia niin kyllä se lähtee takaisin tehtaalle. Monasti ne palkitaan..

toisaalta lähetän kyllä positiivista palautetta netin kautta jos joku tuote on todella hyvä.

äsken kirjoitin esim. valitukset luumuista (ei olleet kivettömiä vaan melkein halkaisin hampaani kun oli kiven muruja) ja broilersuikaleista (paketissa oli epämääräinen karva..).

Viime viikolla sain liberolta vaippapaketin (ostamassani paketissa oli pari viallista vaippaa), kk sitten sain Saarioisilta kympin lahjakortin ja lisäksi K-kaupan lahjakortin 15 eurolle kun Pirkka-pizzassa oli kivi (eli "tienasin" sillä kivellä 25 euroa.

Esimerkkejä on paljon. Huippuna ehkä kun yhdes valmissalaatissa oli joku pikkueläimen LUU. Sain 50 euroa tililleni ja olisin kai saanu enemmän jos olisin tajunnu pyytää. Mä nimittäin nostin siitä sellaisen metelin ja uhkasin kuluttaja-asiamiehellä ja keltaisella lehdistöllä. Sieltä itte firman toimitusjohtaja soitti mulle ja vielä sitte varmisti monta kertaa että eikös tää asia jää sitte tähän.. Jälkeepäin ajateltuna olis varmaa maksanu muutaman satasen. Koska aika huonoa mainosta olis firmalle jos kerrotaa että niiden tuotteista löytyy hiiren tai pikkulintujen ruumiinosia... Kuvottavaa.

Täl hetkel on myös vetämässä valitus viallisesta piilolinssistä. Halkes ja toinen puoli jäi silmää niin että piti käydä päivystyksessä se otattamassa pois. Siitä pistin sitte kunnon vaatimukset.

Niin ja olen mä saanu uuden paistinpannunkin (kalliin sellaisen) viallisen tilalle kun pinnoitteet lähti takuuaikana.

Mies välillä pyörittelee päätä mun touhujen kanssa kun mä oikein aina riemastun kun löydän jotain vikoja. Mut sitte sekin on tyytyväinen kun postista tulee ilmaisia tuotteita ja lahjakortteja :)

Jos jostain maksaa niin kyllä sen tuotteen pitää vastata odotuksia!

Valitin Tuttalle siitä että tummansininen pallokuvioinen haalari repesi heti kättelyssä vetoketjun vierestä. Tuttalta sain vastauksen että korvausta tulossa mutta ei koskaan tullut. Tuttta ei ole ollenkaan luotettava ja monet kertoo että niden laatu on todella heikentynyt.

Pitänee kaivaa se niiden sähköpostivastaus esiin ja ottaa asia uudelleen reklamoitavaksi. Todella typerää ensin luvata korvausta ja sitten jättää lähettämättä mutta sellainen on siis TUTTA tuotemerkki.

No en varsinaisesti harrasta, mutta valitan kyllä jos aihetta on. Esim. kun 50. ;) ostamani Marlin mehutölkki hajosi aina samasta kohdasta, pistin valituksen ja 10? lahjakortti tuli yllättäen postitse. En valita kuitenkaan korvausten toivossa, vaan siksi että voisin vaikuttaa parempaan laatuun/ palveluun tulevaisuudessa. Nykyään kun tuntuu kaikessa olevan sellainen hälläväliä -meininki :/ .

En sinänsä "harrasta", mutta aiheesta toki valitan. Ehkä pari kertaa vuodessa on ollut jotain valittamista. Kerran valitin Reimalle haalarista, joka päästi kosteuden läpi kuukauden käytön jälkeen. Saimme uuden reimatecin tilalle. Pari kertaa olen lähettänyt jotain epämääräisiä sipsejä valmistajalle ja saanut lahjasekkejä takaisin. Viimeksi mikropopcornit kärysivät oudosti, vaikka edellinen pussi onnistui ihan hyvin. Pussi repesi kesken poppauksen. Saimme muutaman sipsipussin paluupostissa. Valitin myös jokin aika sitten sukkahousuista, joista puuttui pakkauksen lupaama kärkivahvike. Sain neljät sukkikset paluupostissa. Joku vuosi sitten Abban tahnasta löytyi pieni kivensiru ja saimme aika paljon Abban lahjaseteleitä "lohdutukseksi".

Että kyllä se reklamointi kannattaa, jos aihetta on. =)

Aiheesta kyllä valitan, onneksi harvoin aihetta.
Mutta en kyllä etsimällä etsi ja sen takia että jee saan nyt 10 euron lahjakortin.Mutta olet ilmeisesti onnellinen kun sinua palkitaan vinkumisestasi ja mikäs siinä.Tuossa on vaan vaarana se että menee liiallisuuksiin..Voithan rueta ittekki lisäilemään niitä luita ja kökköjä ruokiin ja lähettelet niitä feikkejä sinne tehtaille..
Mut jos se elämääsi helpottaa niin miksei ja kait se joillain on elämä niin tarkan euron päälle että pitää "tienata" tuollalailla kuten aloittaja itse ilmaisunaan käytti.
Odotan joo sun juttua 7päivää lehdessä tyyliin "JUGURTISSANI OLI VARVAS" paljonkohan saisit rahaa SIITÄ? :laugh:

Enpä ole paljon jaksanut reklamoida, mutta kyllä kannattaisi, sillä kaupat pursuavat viallisia puolivalmiita tuotteita ja huonoa palveluja.

Eniten potuttaa epäkelvot käyttöohjeet ja tietokoneeseen tärvääntynyt aika. Esim. laajakaistayhteydet tai vaikkapa helpdeskit, joihin ei saa yhteyttä. Näistä kun joku jaksaisi pitää meteliä! Juuri hiljattain ostin iskusta yhden lipaston, jonka kokoamiseen meni puolet joululomasta, kun kokoamisohjeista ei saanut mitään tolkkua. Saatuani vihdoin homman melkein kasaan huomasin että kaksi ruuvia puuttuikin. Mikä vaiva niiden metsästämisessä oli!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 11:23 vieras kirjoitti:
Mutta en kyllä etsimällä etsi ja sen takia että jee saan nyt 10 euron lahjakortin.Mutta olet ilmeisesti onnellinen kun sinua palkitaan vinkumisestasi ja mikäs siinä.Tuossa on vaan vaarana se että menee liiallisuuksiin..Voithan rueta ittekki lisäilemään niitä luita ja kökköjä ruokiin ja lähettelet niitä feikkejä sinne tehtaille..
Mut jos se elämääsi helpottaa niin miksei ja kait se joillain on elämä niin tarkan euron päälle että pitää "tienata" tuollalailla kuten aloittaja itse ilmaisunaan käytti.
Odotan joo sun juttua 7päivää lehdessä tyyliin "JUGURTISSANI OLI VARVAS" paljonkohan saisit rahaa SIITÄ? :laugh:

Sä olet kyllä jotenkin pimee...

Minä kuluttajana ja tuotteen ostajana haluan että tuotteet on sitä mitä niiden pitää olla! Musta on törkeää jos ostamassani ruuassa on karvoja tai kiviä tai muuta epämääräistä ylimääräistä.

Aiheesta valitan. Ja myös kiitän.

Uskomatonta toi juttu että itse lisäisin kiviä ja kökköjä ruokiin.

Sun harrastus on näköjään muiden mollaaminen!
Mut silti hyvää päivänjatkoa :p

\

No valittajatapaus tämäkin... \|O

En "harrasta" valittamista, mutta aiheesta kyllä annan palautetta. Lapselle olen saanut Tutalta uuden bodyn, kun nepparit oli heti rikki uudessa sellaisessa. Valiolta olen saanut lahjakortin uuteen mehusatsiin kun edellinen oli hapan ja ingmanilta maitoon samasta syystä. Ja kolmas ruoka-aiheinen oli jauheliha, joka oli pilaantunutta monta päivää ennen "viimeinen käyttöpäivä" merkintää. Sain siitä hyvityksen ao.yritykseltä. Aina ei jaksa valittaa, vaipoissa oli kerran häikkää eli niistä irtosi ylimääräisiä tarroja ja paloja. Varmaan olisi jotain siitäkin "irronnut" :laugh: mutta kun ei käyttöä häirinnyt, annoin olla. Asialliseen palautteeseen nämä yritykset ovat suhtautuneet asiallisesti ja hyvittäen, niinkuin asiaan kuuluukin. Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että myös kiittää kuuluu kun siihen on aihetta. :flower:

Välillä kyllä olisi aihetta, mutta valittaminen aika työlästä. Maksoin raidoista ja leikkuusta 85 e ja kotona kommentoi 11 v poika, että värjäsitkin nyt tummaksi hiuksia, kun juurissa heti n 1,5 cm ilman vaaleita raitoja. Kyllä harmitti kun itsekin huomasi. Reimatecin haalarin polvet puhki kouluhaalarina ollessa parissa kuukaudessa; reimate vaihtoi uuden alaosan haalariin.Hammaslohkesi leivän kovasta jyvästä tai kivestä; leipomo korvasi hammaslääkärikulut. Nyt Elfan liukuovissa vikaa jo sun seitsemättä kertaa...uudet tulee aina, mutta alkaa jo tympimään....joten reklammoin näin..älää ostako elfan liukuovia!

mä oon tasan kerran valittanut ja silloin pampersin vaiposta, kun kosteus tuli vaipasta takaa läpi,niin että kasteli housuihin asti vaikkei vaipassa ollut kuin tippa pissaa, koko paketillinen oli maanantai pvän versioita,sain sitten 20 e takaisin eli sain ostaa uuden paketin,näin kävi siis yhden ainoan kerran

\

*peesaa*

joillakin kaikesta valittaminen jää vaan päälle..no..jos ei elämäs muuta ole kun valittaa muutaman euron jutuista niin siitä vaan! Onnea valitsemallesi uralle.

En todellakaan valita juuri koskaan. Eikä meille sitten vissiin ole sattunut mitään ihmeellistä. Ravintolassa kyllä tulee asiallisesti sanottua, jos pihvi on esim. raaka ja tilasimme mediumit, sitäkin sattuu harvoin. Itselläni suuri kynnys valittaa johtunee siitä, että päivät kuuntelen töissä toisten valituksia. Joista suurin osa on kohtuuttomia, ihan utopisia juttuja ja turhaa myyjän mollaamista, kun itsellään on huono päivä!
Valittaa saa toki, jos siihen on aihetta. Mielellään asiallisesti, eikä hyökkäämällä päin näköä ja paasata mitä sylki suuhun tuo! Muistammehan, että elämme aikaa, jollion koneet ja laitteet tekevät melkein kaiken ja me "ihmiset" olemme usein vain välikäsiä! :ashamed:

Harvoin valitan, vaikka aihetta olisikin useammin. Jos esim. lasten paidoissa on silmäpakoja, en jaksa valittaa, vaan pistän roskiin. Viimeksi muistan reklamoineeni n. 2 v sitten jostakin mikrokeitosta, josta löytyi terävä muovinkappale. Se oli jo sellainen tervysriski, että katsoin valittamisen aiheelliseksi.

Kukin tavallaan.

Olen kyllä tosi huono valittamaan, vaikka aihettakin olisi. Esim. ravintolassa en koskaan kehtaa sanoa jos ruoka on pahaa... no joskus olen saattanut jos on selkeä vika ollut. Viallisita tuotteista en oo eläissäni montaa kertaa valittanu, kerran lähetin pojan Reiman takin korjaukseen kun saumat ratkesivat ja parhaillaan on oma takki (kallis!!!) korjauksessa kun vuoren saumat ratkesivat heti. Jos olisi ollut halpahallista ostettu, tuskin olisin valittanut... halpoja vaatteita yleensä itselleni ostan enkä niistä valita jos hajoavat. Kerran sokoksessa kävi niin että tutkiessani tuotteita lasiseinäisessä korissa yhtäkkiä yksi laseista putosi (oli rikki) suoraan jalalleni. jalassa oli UPOUUDET nahkasaappaat joihin tuli selvä viilto vaikkei läpi asti mennytkään. Olin tosi vihainen ja entä jos se olisi tippunut lapsen päälle?! Pyysin ja sain ostamistani tuotteista vähän alennusta (jonka olisin muutenkin saanut mutta tarjous loppunut ed. päivänä) Mukana oli äitini joka hyssytteli minua ja kuljetti nopeasti ulos kaupasta. Myöhemmin harmitti todella etten nostanut suurempaa meteliä sillä uudet saappaat ei tod. näyttäneet enää uusilta viiltoineen. Sitä paitsi varpaaseenkin sattui... :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2006 klo 23:31 Sinttura harmaana kirjoitti:
Onko täällä muita valittavia kuluttajia..? Musta alkaa tuntua vähän, että mun yksi harrastus on valitus. Mä lähettelen reklamaatioita ja pistelen asiakaspalautuksia postiin aika usein.

Jos mä ostan jonkun tuotteen, joka ei vastaa odotuksia niin kyllä se lähtee takaisin tehtaalle. Monasti ne palkitaan..

toisaalta lähetän kyllä positiivista palautetta netin kautta jos joku tuote on todella hyvä.

äsken kirjoitin esim. valitukset luumuista (ei olleet kivettömiä vaan melkein halkaisin hampaani kun oli kiven muruja) ja broilersuikaleista (paketissa oli epämääräinen karva..).

Viime viikolla sain liberolta vaippapaketin (ostamassani paketissa oli pari viallista vaippaa), kk sitten sain Saarioisilta kympin lahjakortin ja lisäksi K-kaupan lahjakortin 15 eurolle kun Pirkka-pizzassa oli kivi (eli "tienasin" sillä kivellä 25 euroa.

Esimerkkejä on paljon. Huippuna ehkä kun yhdes valmissalaatissa oli joku pikkueläimen LUU. Sain 50 euroa tililleni ja olisin kai saanu enemmän jos olisin tajunnu pyytää. Mä nimittäin nostin siitä sellaisen metelin ja uhkasin kuluttaja-asiamiehellä ja keltaisella lehdistöllä. Sieltä itte firman toimitusjohtaja soitti mulle ja vielä sitte varmisti monta kertaa että eikös tää asia jää sitte tähän.. Jälkeepäin ajateltuna olis varmaa maksanu muutaman satasen. Koska aika huonoa mainosta olis firmalle jos kerrotaa että niiden tuotteista löytyy hiiren tai pikkulintujen ruumiinosia... Kuvottavaa.

Täl hetkel on myös vetämässä valitus viallisesta piilolinssistä. Halkes ja toinen puoli jäi silmää niin että piti käydä päivystyksessä se otattamassa pois. Siitä pistin sitte kunnon vaatimukset.

Niin ja olen mä saanu uuden paistinpannunkin (kalliin sellaisen) viallisen tilalle kun pinnoitteet lähti takuuaikana.

Mies välillä pyörittelee päätä mun touhujen kanssa kun mä oikein aina riemastun kun löydän jotain vikoja. Mut sitte sekin on tyytyväinen kun postista tulee ilmaisia tuotteita ja lahjakortteja :)

Jos jostain maksaa niin kyllä sen tuotteen pitää vastata odotuksia!
Ei muuta voi sanoa kuin että: "Hanki elämä!" :heart:

[/quote]
Ei muuta voi sanoa kuin että: "Hanki elämä!" :heart:
[/quote]

Ja hanki sinä profiili. Helppo heittää herjaa muille "vieras" - merkin takana.

Mulla on elämä ja hyvä sellainen. Edellämainitut valitustapaukset on kertyneet sellaisen viimeisen 10 vuoden aikana.
Että ihan joka päivä ei valituksia lähde.

Kyllähän noiden ruokafirmojen pitäisi valvoa laatua. Vahinkoja tietysti sattuu että ruuan joukkoon eksyy jotain ylimääräistä tai ruoka on pilaantunutta jo valmiiksi.

En mä ihan olankohautuksella sitä huomioisi, jos lapseni söisi ruuan mukana kiviä ym. \|O

Niin ja oletteko ajatelleet, että tuotteiden valmistajat olisivat ennemmin tyytyväisiä kuin suivaantuneita jos tuotteista tulee sanomista? Jos niissä on selvä virhe? Eiköhän ne ole ennemmin tyytyväisiä jos aiheesta sanotaan :)

tuli mieleen tapaus yli 10 vuotta sitten kun neuloin kotimaisista langoista kummitytölle Niiskuneiti-puseron. Eka pesussa punainen lanka päästi väriä ja pusero oli pilalla. Onneksi lankaa oli vielä tallella sekä vyöte. Valmistaja oli TYYTYVÄINEN kun reklamoin. Saivat vedettyä kaupasta vielä sen virheellisen erän lankoja pois.
Lanka laski väriä aivan selvästi: pistin palasen vesilasiin (kylmää vettä) ja hetken päästä vesi oli aivan keltaista.

Kyllä harmitti kun paita oli pilalla mutta tein sitten uuden. Silloin oli vielä AIKAA neuloa kun ei ollu muksuja ;)

Kyllä varmaan laittaisin valitusta tuotteen valmistajalle, jos jotain aihetta tulisi. Meillä on vain ilmeisesti ollut hyvä tuuri tuotteiden suhteen, mitään edellä mainitun kaltaisia juttuja ei ole tapahtunut. Miehen edellisessä perheessä kyllä sattui sellainen, että cokispullon pohjalle oli jäänyt tehtaalla pesuainetta ja kaikki kolme lasta oksensivat pullosta juotuaan. Mies nosti siitä haloon, mutta ei kai siitä kummempaa korvausta tullut kuin muutama pullo kokista.

Hotelleissa ja matkalla tykkään kyllä täyttää palautelomakkeet ja antaa suoraa palautetta saamastamme palvelusta.

Yhteistyössä