Harrastatteko lasten kans liikuntaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis vanhemmat lasten kans yhdessä?

aika usein näen et lapset pelaa keskenään ja vanhemmat istuskelee ja odottaa kentänlaidalla.

Mä olen pyrkiny jos vaan mahdollista niin soluttautua mukaa. Jalitsu, sähly, jääkiekko, sulkapallo yms.
Tulee kivasti oltua yhdessä ja vanhemmillekkin liikuntaa.
Talvella kuljen lasten kans liikuntakerhossa jonne ovat vanhemmatkin tervetulleita.

Kyllä mä ton esikoisen kanssa käyn uimassa, pelaan jalkapalloa pihalla, käydään pyöräilemässä, lenkillä, metsäretkillä ja talvella hiihdetään ja luistellaan. Mut ei kyse oo "liikunnan harrastamisesta" vaan siitä, että mä teen lapseni kanssa asioita. Me myös kalastetaan, katotaan leffoja, tehdään ruokaa, siivootaan jne :) Kuopus on vielä niin pieni, että ei sen kanssa tuu tehtyä muuta kuin perässä-juoksua :D

Olet kannustava esimerkki lapsillesi. Olisipa kaltaisiasi enemmän. Uskon että lapsen pelastus on aktiiviset vanhemmat. Nykyään näkee ettei lapset motivoidu tarpeeksi liikuntaan ja ehkä 10% lapsista ( arvio.. ei fakta ) on tarpeeksi motivoitunut ilman vanhempiensa tukeakin.

Kumpa itsekin jaksaisin riekkua tulevaisuudessa lasten kanssa. Näin olen ainakin itselleni luvannut;:)

Jalkapalloo tulee pelattua kahden vanhemman kanssa (5 & 6)
ja sitten käydään pyöräilemässä yhdessä :) Ja tietty uimassa :) Ja kävelläänkin :)
/muoks/
Ja sitten tietty lapset käy 2 krt viikossa vielä jumpassa, silloin kyllä seisoskelen katselemassa vain - tai sit olen sen aikaa itse salila

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Olet kannustava esimerkki lapsillesi. Olisipa kaltaisiasi enemmän. Uskon että lapsen pelastus on aktiiviset vanhemmat. Nykyään näkee ettei lapset motivoidu tarpeeksi liikuntaan ja ehkä 10% lapsista ( arvio.. ei fakta ) on tarpeeksi motivoitunut ilman vanhempiensa tukeakin.

Kumpa itsekin jaksaisin riekkua tulevaisuudessa lasten kanssa. Näin olen ainakin itselleni luvannut;:)

Kiitos. Tämä oli kannustavaa luettavaa.
Käyn paljon itse lenkillä niin et isommat lapset ajaa pyörällä ja pienin on rattaissa.
Kohta alkaa marjastus kausi niin sinne lähdetään ja lapset vaatiikin et pitää päästä metsään.

Mä en tykkää peleistä, joten en juuri pelaa... Palloa potkin joskus. Mutt me tehdään pitkiä lenkkejä kävellen leikin varjolla: puistoreissuja. Pyöräillään, uidaan. Mennään hippaa, tosin neiti aina suuttuu siinä, joten nykyään vähemmän. :D

Käydään jonkun verran kävelylenkeillä, ja sit lapset pyöräilee paljon.
Juostaan, hypitään ja pompitaan.
Kiipeillään puuhun.
Talvella hiihdetään ja luistellaan. Ollaan lumisotasilla.

Ollaan kesät- talvet hippaa, tervapataa, kirkonrottaa, nurkka-jussia ja kaiken maailman leikkejä ja pelejä. Noissa saa kanssa liikuntaa ihan kivasti.

Niin ja hyppynarut, twist-naru, jalkapallo, frisbee (vai mikä se on?),hulavanteet ym. ym. on mukavaa hommaa porukassa.

meillä tyttö vasta 2v3kk joten ei vielä hirveästi harrasteta mitään yhdessä,tosin pyöräilen päivittäin likan hoitoon ja töihin joten ainakin esimerkin saa. varmaan jo ens kesänä pääsee pyöräileen yhdessä
:D

Mä pyöräilen lasten kanssa.
Sit leikitään joskus esim. hippaa ja heitellään frisbeetä pihalla kimpassa.

Mies hoitaa noi fudishommat poikien kanssa; toki mä oon välillä mukana pelailemassa.
Talvella lasketellaan ja käydään pulkkamäessä.

Pyöräillään, hiihdetään, pelataan sulkapalloa, uidaan ja etenkin suunnistetaan yhdessä. Tämän vuoden Kainuun rastiviikko takana ja oli tosi kivaa koko perheellä (vanhemmat + kolme poikaa)!

Yhteistyössä