Harmitti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruokavammainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ruokavammainen

Vieras
Mulla on paha laktoosi-intoleranssi ja olimme menossa kylään, josta emäntä oli etukäteen tiedustellut onko vierailla (meitä oli muitakin kuin siis vain me) mitään ruokarajoitteita, kun hän leipoo ja laittaa niin tulee sopivat tarjoilut.

No minä ilmoitin että on laktoosi-intoleranssi, että hylana mulle.

No maidotonta oli, mutta jokainen tarjottava oli voilla leivottu- he kun eivät muuta käytä.

Hmph. Ei se ole enää vähälaktoosinen, jos siinä on tavallista voita!

Mie join sitten pelkkää kahvia ja vesi kielellä katselin kun muut lappoi sen seitsemää sorttia.....

Alkuperäinen kirjoittaja Ruokavammainen:
Ei muuten ole. Siitä on ihan olemassa oma hyla versionsa, jonka mun vatsani sietää.

Kyllä se on, kaikissa voipaketeissa ai vain lue että on Hylaa, joka on valion oma termi vähälaktoosisiin tuotteisiin. Lueppa kuule kaikkien voipakettien tuoteseloste niin se on VÄHÄLAKTOOSISTA ja ihan turhaan mun kanssa väännät ettei olisi, olen alalla sen verran opis´kellut ja ollut töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Eikö sulla auta ne tabut joita jotlut hyla-henkilöt nappailee ennen maitoruokaa.

Ei auta. Eikä mulla sellaisia olis ollutkaan, kun etukäteen tiedusteltiin onko tarvetta erikoisruokavalioille.

Olen vaan kuullut että melkein kaikkia ne auttaa. Jos mulla olis laktoosi-vaiva niin pitäisin niitä mukana varmuuden vuoksi.

Voi jeeesus näitä laktoosi-intolerantikkoja....
Onko se nyt niiiiiiin kamalaa jos maha menee vähän sekaisin? Jos vaikka sitten tulee pieru jos toinenkin? Pitääkö niuhottaa jopa VOISTA???

Ymmärrän todelliset allergiat, jotka voi pahimmillaan olla hengenvaarallisia, mutta laktoosi-intoleranssi?? Salli mun nauraa.... :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja nappi82:
no ehkä se ei ollu tajunu asjaa ja ajatelleexsi tullut..tuskin ilkeyttänsä kun kerran oli maidottomana tehnyt ja kysynyt.Mut tottakai harmittaa.

No ei tarkoituksella... mutta kun kerran kysyi niin kai sitä silloin ajattelin, että on tiedossa kanssa, että mitä tekee. Emäntä tais vähän ottaa nokkiinsa kun en leivonnaisia syönyt, mutta kun en olis vessassa tahtonut loppupäivää viettää :D

Ja se, että siinä on 'vähän vaan' sellaista mikä on epäsopivaa tekee siitä epäsopivaa. Mun vatsani sen erottaa kyllä :o

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Onko se nyt niiiiiiin kamalaa jos maha menee vähän sekaisin? Jos vaikka sitten tulee pieru jos toinenkin? Pitääkö niuhottaa jopa VOISTA???

Ymmärrän todelliset allergiat, jotka voi pahimmillaan olla hengenvaarallisia, mutta laktoosi-intoleranssi?? Salli mun nauraa.... :D :D :D

No voi jeesus itsellesi. Kun se oliskin vain pieru, mutta kun se on sit ihan ripulipaskaa.

Ai eikö laktoosivaivat olekaan oikeita, todellisia ruoansulatusvaivoja :xmas:

Just. Ja se voi ei vain jostain syystä kaikille käy, suuri yllätys muuten mullekin että olis vähälaktoosista. Miten se voi muuten olla kun se on ihan tavallisesta maidosta (ainakin ennen) tehty?

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
ap:n kannattaa pysyä kotona tai sit kantaa aina omia eväitä mukana niin ei tarvi toisten mieltä pahottaa eikä leikkiä marttyyria.

No kun oli ilmoittanut. Kait se nyt harmittaa kun tarjottavat onkin sitten sellaisia että ei vatsalle käy.
Eihän hän ole syytellyt ja haukkunut, harminsa ilmaisi.....

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:

no tota kaikille ei tuu vaan pieruja vaan kaameita kramppeja, oksentamista, ihottumaa..ym. että otappa asioista selvää. ;)

http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuoteryhma/Tuote?productId=3629&tuory=253

Voi on vähälaktoosista!
Tavallisessa voissa on laktoosia 0,8% ja hyla voissa 0,5%... alle 1% kun on, niin on vähälaktoosista. Jos leivonnaisessa käytetään voita vaikkapa 100g ja muita aineita 400g, on lopullisen leivonnaisen laktoosipitoisuus tavallisella voilla tehtynä 0,16%, joten ei pitäisi intolerantikon vatsan oireilla...

Oiskos tää provo, vai eikö ap ole ihan perillä omasta ERITYISruokavaliostaan.

Laktoosivaivat on varmaan todellisisa mutta ei kannata väittää että voi aiheuttaa vaivojaellei siinä lue hyla, joka ikinen voi on vähälaktoosista mutta vain valio käyttää HYLA SANAA SE ON NIILLE "PATENTOITU" mutta jokainen fiksu laktoosi-intolerantti tietää paljonko tuotteessa voi olla laktoosia että se vähälaktoosista ja voi ON VÄHÄLAKTOOSISTA SIINÄ ON ALLE 1,5G LAKTOOSIA!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
ap:n kannattaa pysyä kotona tai sit kantaa aina omia eväitä mukana niin ei tarvi toisten mieltä pahottaa eikä leikkiä marttyyria.

No kun oli ilmoittanut. Kait se nyt harmittaa kun tarjottavat onkin sitten sellaisia että ei vatsalle käy.
Eihän hän ole syytellyt ja haukkunut, harminsa ilmaisi.....

Ap nyt vaan ei tiennyt että teki itestään idiootin.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no tota kaikille ei tuu vaan pieruja vaan kaameita kramppeja, oksentamista, ihottumaa..ym. että otappa asioista selvää. ;)

Sitten kannattaisi pyytää täysin laktoositonta, jos maha erottaa 0,06% laktoosipitoisuuseron...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuoteryhma/Tuote?productId=3629&tuory=253

Voi on vähälaktoosista!
Tavallisessa voissa on laktoosia 0,8% ja hyla voissa 0,5%... alle 1% kun on, niin on vähälaktoosista. Jos leivonnaisessa käytetään voita vaikkapa 100g ja muita aineita 400g, on lopullisen leivonnaisen laktoosipitoisuus tavallisella voilla tehtynä 0,16%, joten ei pitäisi intolerantikon vatsan oireilla...

Oiskos tää provo, vai eikö ap ole ihan perillä omasta ERITYISruokavaliostaan.

No kerronpa äidillenikin nyt sitten. Minkäs annat hälle selitykseksi kun ei vain käy?
Joillakin on todella herkkä, joidenkin vatsa, kuten mun, sietää aika paljonkin laktoosia ilman minkäänlaista vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

Sitten kannattaisi pyytää täysin laktoositonta, jos maha erottaa 0,06% laktoosipitoisuuseron...

no en ottanu kantaa tohon voi-asiaan vaan siihen että laktoosi-intoleranssi ei oo vaan pieruja ja turhaa hysteriaa. :attn:

En ymmärrä, en. Kauhee haloo LAKTOOSI-INTORELANSSISTA, se ei ole todellakaan vaarallista jos syö voin muodossa vähän tavallista maitoo. Eri asia on esim. pähkinä tai maidoton ruokavalio, niissäpä kun on hieman vaarallisemmat seurakset. Oli sitten ripuli, pieru tai kovalla yksien juhlien takia niin so what! Siittä kun ei pahempaa tapahdu ja olist mennyt sitten niitten vieraitten vessaan ripuloimaan niin olis varamsati seuraavan kerran laittanut sinulle erikseen HYLANA1

Ja juu KAIKKI voit ja margariinit on vähälaktoosisia!!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No kerronpa äidillenikin nyt sitten. Minkäs annat hälle selitykseksi kun ei vain käy?
Joillakin on todella herkkä, joidenkin vatsa, kuten mun, sietää aika paljonkin laktoosia ilman minkäänlaista vaivaa.

Siis hyla voi käy, mutta tavallinen ei?
Annan selitykseksi psykolgian...

Yhteistyössä