Harmitti, vaikka turha juttu onkin

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eli meidän kuopus, 1v, on kovasti minun perääni. Ja minusta se on ihan normaalia tuon ikäiseltä lapselta. Samanlaisia on kaksi edellistäkin olleet.

Nyt sitten yhtenä päivänä kylässä tyttö itki kovasti perääni enkä heti päässyt hänen luokseen vaan oli hetken toisessa sylissä. Ei siis mitään hätää, mutta oli jo vähän väsähtänyt ja itkuinen ja kaipasi syliini ja muutenkin on sellainen, että mieluusti on minun sylissäni jos olen lähellä. Sitten kun menin sinne ja itkien tuli ja pyysi syliini ja vielä hiukan kiukkusi siinä niin veljeni vaimo sanoi että "no nyt sinä olet kyllä vähän tuhma".

?!?!?!??!?!

Heille tulossa ensimmäinen ja kertoivat jo aiemmin, että heidän lastaan ei opeteta siihen, että on niin paljon äidin perään kuin meidän lapset eikä muutenkaan kuulemma pidetä LIIKAA sylissä kuten minä olen tehnyt omieni kanssa.

:( Ihan saavat rauhassa tehdä, kuten tahtovat mutta itse en koe pilanneeni lapsiani sillä, että olen pitänyt heitä mielelläni paljon sylissä. Ihan tavallisia leikki-ikäisiä ovat nuo kaksi isompaakin ja reipas on tuo kuopuskin, vaikka onkin tosi paljon vielä minun perääni. Ja saa ollakin. Ihan turhan vähän tyttö minusta viihtyy sylissäni, enemmänkin pitäisin. ?

rasvie
Höpö höpö! Vähän niinkuin olisivat syyttäneet, että rakastat lastasi liikaa. Ei lasta voi sylillä pilata! Voipi mielipide muuttua heilläkin, kun se ensimmäinen syntyy ;)

vieras
tuohan on hyvin normaalia 1 vuotiaalta. säälittää lapset joiden sylin tarve useimmiten torjutaan. kyllä meillä sylitellään päivittäin jo pian eskari-ikäisiäkin ja harvemmin pyristelevät pois sylistä.

Näin ei saisi sanoa, mutta eiköhän sinun veljesiki vaimolla mielipiteet pikkasen muutu sen jälkeen, kun todella saavat sen ensimmäisen lapsensa.
Eräs viiden lapsen äiti sanoi joskus, että ennen lapsia hänellä oli valmiiksi tehty lista kymmenestä tärkeimmästä kasvatusperiaatteesta. Mikään niistä ei pitänyt kutiaan.

Meni mullakin vähän metsään, minun piti olla superäiti, en olekaan, eikä se oikeastaan kauheasti harmitakaan.

toi on tutun kuulosta mulle kans valitetaan ku kuosus on niin kiinni äidissään mut likka on 2 ja puol ja ollu 2-3 kertaa yökylässä ja muuten vallan minunkaa niin ei ihme ja ite tykkään ku tyttö on omalla tapaa kiinni ei se ainakaan haittaa=)

ap
Joo he ovat sanoneet paljon kaikenlaista, josta ajattelen vain mielessäni, että niin se siperia tulee heitäkin opettamaan. Mutta tuollaiset sylissäpitämiset ja muut vastaavat kommentit harmittaa. Ja se, että 1v ois muka TUHMA, kun itkee väsymystään ja tahtoo juuri ja vain äidin syliin. Ei se ole mitään tuhmaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo he ovat sanoneet paljon kaikenlaista, josta ajattelen vain mielessäni, että niin se siperia tulee heitäkin opettamaan. Mutta tuollaiset sylissäpitämiset ja muut vastaavat kommentit harmittaa. Ja se, että 1v ois muka TUHMA, kun itkee väsymystään ja tahtoo juuri ja vain äidin syliin. Ei se ole mitään tuhmaa.
No ei ne tajua... Ite olen saanut esikoiseni alta 20-vuotiaana ja nyt minulla on jo 3 lasta. Mulla on kaksi lapsetonta yli 30-vuotiasta siskoa. Voit kuvitella mitä kommenttia minä saan aina kuulla! Oikeasti toivoisin, että jompikumpi joskus tekisi lapsia niin saisin kuitata takaisin näiden kaikkin vuosien edestä :D

Mie nukukin tytön vuoden vanhaks aina syliin, nyt viereen. Oon pitäny päivittäin monta tuntia sylissä. Siis luetaan sylikkäin ja aiemmin vietti rinnalla paljon aikaa. Sanoivat, että pilalle menee. Mie sanoin, että jos tälleen pilaantuu, niin antaa pilaantua. Jotenkin vaikuttaa sille, että ne lapset, joita kaveripiirissä ei oo sylitelty on paljon tyytymättömämpiä ja vaikeempia lohdutettavia omille vanhemmilleen. Sylilapset taas tyyntyy syliin nopeesti. Ja kun tyttösein saa olla sylissä, kun tahtoo, niin hän viihtyy kans pitkiä aikoja omissa leikeissään, eikä tarvii koko ajan aikuista vierelle. On myös suloista katsoa, miten hän hoivaamista vie eteenpäin, potattaa ja pussailee nukkejaan, silittelee minuu ja isäänsä jne.

Joten pidä vaan murusia sylisssä, muut on vaan kateellisia :)

Mulla tuli sellainen juttu mieleen, että jos veljesi vaimo toivoi uhkuvansa äidillisyyttä ja sylinsä voimalla saavansa lapsen rauhoitetuksi ja kun niin ei käynytkään, niin omaa pettymystään vähän paistoi tuo kommentti. Lapsi on siis pilattu, kun ei hänen sylissä leppynyt.

Pitäkää vaan lapsia paljon sylissä. Siitä jää hyvät muistot lapsillekkin ja perusturvallisuus kehittyy, kun pidetään paljön sylissä. Lasta sillä ei voi millään muotoa pilata. :heart:

mut jos kyseinen ihminen ei ymmärrä et se äidin syli on maailman turvallisin paikka pienelle ihmiselle ja sitä ei tädit sedät eikä kukaan pysty korvaamaan ite pidän 2 vanhaani ja myös 5 vanhaani sylissä koska se on hellyyden soitus ja lapsi vaistoaa siitä jo kuinka paljon häntä rakastetaan =)

Yhteistyössä