Olen vissiin pilannut lapseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nimittäin veljeni mukaan olen pitänyt niitä liikaa sylissä, koska 1v on niin kovasti perääni. Kuten isommatkin lapset ovat olleet minun perääni tosi paljon vielä 2,5 vuotiaanakin.

Heille tulossa nyt esikoinen ja sitä ei kuulemma OPETETA siihen, että AINA saa olla sylissä vaan vähän kaikkien pitää kelvata eikä vain kitistä äidin perään.

En jaksanut sanoa mitään. Eiköhän tuo siperia opeta. Itse uskon, että lasta ei ole mahdollista pitää liikaa sylissä. Meidän äidin perässä kovasti roikkunut, 2v4kk ikäiseksi tissitakiaisena viihtynyt neiti on nykyisin melkein 4v sosiaalinen tyttö, joka tykkää käydä myös yökylässä lähisukulaisilla.

Ja tuo nuorimmainen on nyt siis 1v ja saa syödä rintaa vielä piiiiitkään ja nukkua perhepedissä turvallisesti äidin ja isän vieressä. Ja äiti pitää sylissä, kun siihen on tarvetta ja muutenkin. :)

Sama pari muuten on yrittänyt estää lapsiamme vauvasta syömästä nyrkkiä, koska pelkäävät että vauva alkaa syödä peukkua. :D Siinä onkin hommaa, kun alkaa estää vauvaa laittamasta suuhunsa ihan kaikkea. :D

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Noh, eiköhän hyökin sitten paremmin tiedä kun sen aika on. Kannattaa varmaan olla vaan hiljaa viisas, tulee vielä hetki kun tulevat kysymään sinulta neuvoa... :)

Joo hiljaa olinkin, mutta harmittaa vaan kun tuossa ääneen kertovat siitä miten olen lapseni pilannut liialla sylissä pitämisellä. Ei sekään kivaa ole kuunnella, vaikka itse tiedän tehneeni niinkuin on parasta lapsilleni.

Mun isän vaimo kanssa hoki miten pilalle hemmoteltu tuo vajaa 1v on kun otti samantien syliin kun mentiin pitkästä aikaa ja poika tietysti huusi aina jos koitin kauemmaksi mennä..

Näitähän riittää :)

last EI voi pilata liialla sylissäpitämisellä, vaan mitä enemmän pienen tarpeisiin vastataan, sitä paremmin ja nopeammin hän myös kehittyy omaksi itsenäiseksi yksilöksi ja tasapainoiseksi aikuiseksi.

Hah! Kyllä ne oppii kun vauva syntyy! Mun 9kk on mun perään useasti kun näkee mut, kun hänet viedään esim mummolaan kylään ja lähden kauppaan tai jotain niin tyttö ei kitise vaan viihtyy mutta kun mä saavun paikalle niin heti haluaa syliin ja sitten taas haluaa leikkimään.. Eikös se ole normaalia että vauva rakastaa eniten äitiä ja isää.. Meinaako ne opettaa vauvan itsenäiseksi heti synnyttyään, voi vauva raukkaa kun ei saa olla sylissä :(

No kyllä tosiaa siperia opettaa. Tulevat huomaamaan, että niin se vaa on, että äiti on äiti. Ei kukaan muu kelpaa, tietyssä ikävaiheessa. äiti vaan käy sylittäjästä.

Mummuni on myös samoilla linjoilla ollut usein. Tai siis todennut, että pidän liikaa sylissä ja kantoliinan käyttämisestä totesi heti, että lapsi oppii siihen että sitä aina kannetaan. :D

Yhteistyössä