Harmittaako muita keskellä päivää olevat kyläilyt?

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Olen menossa tänään iltapäivällä likan synttäreille ja ihan mielelläni toki menen. Mutta nyt on ihan höhlä fiilis, kun juuri mitään hommia ei kannata aloittaa ja toisaalta taas kun tulen kotiin, kello on jo sen verran paljon, ettei niitä kaikkia hommia ehdi tämän päivän aikana tehdä. Noh, pitää nyt koittaa jotain nopeasti näperrettäviä puuhastella.

Liinuska74
Mulla on kaikki päivät tuollaisia. Aamulla kun tulen navetasta, pitää kaikki tekemiset suunnitella siten, että ehtii ne tehdä tai mennä/käydä ennen iltanavettaan menoa. Illalla navetasta tulon jälkeen, ennen nukkumaan menoa ei ehdi pyykkejä kummempaa...

Fleur de la Cour
Ei harmita, työni on sellaista etten kuitenkaan koskaan saa ihmisten ajoissa tehtyä hommiani. Mua harmittaa se kun kaveri tässä aamulla oli miehelle soitellut että tulkaa nyt heidän mökille kun on näin hieno ilma, no mies sanoi että joo kävishän se, mutta vaimo tuossa lähtee kohta iltavuoroon.. no enää se ei sitten käynytkään vaan taas aloitettiin se kiukuttelu mitä kyseinen henkilö on tehnyt koko talven ja kesän.. aina jos on jotakin niin mulle sanotaan että katsokin sitten että olet vapaalla, juhannuksesta ihmetteli kun sanoin että itse halusin työvuoroja siihen, ja koko ajan nupisee että kuinka sinä nyt aina olet viikonloppuna töissä.. no hei kolmivuorotyössä ollaan paljon viikonloppuna töissä ja viikolla sitten ne vapaat.. Ihan täys työ saada sopimaan oman perheen menot tähän niin ei kaipaa yhtään kiukuttelevia kavereita.

ei, päinvastoin, en pidä siitä että "yömyöhään" pitää kyläillä, puolin tai tosin.

min' herään aina aikaisin ja kotityöt on tehty aina jo aamusta.

me onmuuten tänäänkin keretty jko aamusta käymään "lenkillä"
k'ytin tutustumassa lasten koulureitteihin.

Joskus joo.Ja toinen on nämä iltavuorot.Oikein mitään ei osaa tehdä tai aloittaa tekemään kun pitää tuota kelloa kytätä.Ja kun tulee kotiin niin kello on jo niin paljon ettei jaksa mitään edes suunnitella aloittavansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
.... kun kaveri tässä aamulla oli miehelle soitellut että tulkaa nyt heidän mökille kun on näin hieno ilma, no mies sanoi että joo kävishän se, mutta vaimo tuossa lähtee kohta iltavuoroon.. no enää se ei sitten käynytkään vaan taas aloitettiin se kiukuttelu
Tuo on aika yleistä. Sitä minä myös ihmettelen, miksi miehesi ja lapsesi eivät sinne mökille "kelvanneet". :eek:

Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
.... kun kaveri tässä aamulla oli miehelle soitellut että tulkaa nyt heidän mökille kun on näin hieno ilma, no mies sanoi että joo kävishän se, mutta vaimo tuossa lähtee kohta iltavuoroon.. no enää se ei sitten käynytkään vaan taas aloitettiin se kiukuttelu
Tuo on aika yleistä. Sitä minä myös ihmettelen, miksi miehesi ja lapsesi eivät sinne mökille "kelvanneet". :eek:
Niin siis kun mekin olemme siihen hyvinkin tottuneet, että kaveeraamme näinkin välillä niin ei sitten vaan yhdelle käy lainkaan.. ja kun lapsilla olis ollut toisistaan seuraa siellä.. No siellä tais olla ryypiskely mielessä eikä saanut nyt kaveria niin rupes ottamaan päähän! Paria kaveria täytyy kyllä kehua, heillä taasen on miehet usein töissä niin hellässä huomassa pitävät mun perhettäni sillä aikaa, välillä vitsailen kyllä että mitähän kylällä mahtavat puhua..

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Minde:
Etkös voi pitää tänään "vapaa päivää", tiskit voi tiskata huomenna? Toki jos on noita elukoitten hoito juttuja, niitä ei voi lykätä..
Ei se oikein käy tai sitten siirtyy taas kaikki viikolla eteenpäin. Mutta meillä siis on menossa remontti, ei pelkästään tavallinen viikkosiivous. Noh, maalasin kyllä viime yönä kolmeen asti ja olisin maalannut enemmänkin, mutta kun ei öiseen aikaan voi naapureita häiritä siirtelemällä huonekaluja. Saatiin me sentään junnun kanssa aamupäivällä kannettua painavia huonekaluja huoneista toisiin, pesin koneellisen pyykkiä, käytiin koiran kanssa lenkillä ja laitoin ruuan. Huomenna mun on pakko tehdä työpäivä, koska eilen en tehnyt.

Nyt kyllä ekaa kertaa elämässäni ajattelen, että asuisinpa omakotitalossa...ei haittaisi, vaikka öisinkin metelöisi :D

:D

Mua ei haittaa, vielä. Mutta mun äitiä on yhtäkkiä alkanut häiritä, siis sen työ joka on tuollaista toisinaan, puolilta päivin töihin ja illaksi kotiin, mutta ei ajoissa jotta kerkeäisi kotihommiin... :whistle:

Mä luulen, että kun mulla tulee ikää ja lapset kasvaa, alkaa häiritä muakin moiset pikkuseikat. Vielä ei: mä pidän ihan oletusarvona sitä, etten kuitenkaan kerkiä tehdä kotona mitään, ja jos kerkiäisin en jaksa, ja jos jaksankin, keksin parempaa tekemistä itsekseni, ilman lapsia. :D

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Dreamy:
kamoon,se on vaan yksi päivä B) :D

Loikoile? :saint:
Ei se ole vaan yks päivä vaan se on kokonainen viikko vielä ilman sänkyä :( Mä niin haluaisin jo päästä sänkyyn öiksi nukkumaan. Noh, toisaalta...kai se neljäskin sängytön viikko vielä menee :D

tossuliini
Ei mua harmita paitsi jos oon tosi väsynyt etten jaksaisi lähteä mihinkään enkä kehtaisi ilmottaa etten jaksa. Yleensä musta se on kivaa piristystä päivälle kun pääsee kyläilee ja irtaantumaan tästä arjen pyörityksestä.

jos mä en menis päivällä kylään tai vieraat ei kävis meillä päivällä, niin sitten ei käytäis meillä eikä muualla ollenkaan. koska meillä iltanavetta alkaa kello 16 ja sieltä päästään pois siin kello 19-19.30 ja sen jälkeen kun kävis suihkussa ja vaihtais vaatteita olis kello 20. ja silloin ei enää mihinkään voi mennä kylään, ja mä en tykkää jos noin myöhään vielä joku tulisi meille

nimityksensä kullakin
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Minde:
Etkös voi pitää tänään "vapaa päivää", tiskit voi tiskata huomenna? Toki jos on noita elukoitten hoito juttuja, niitä ei voi lykätä..
Ei se oikein käy tai sitten siirtyy taas kaikki viikolla eteenpäin. Mutta meillä siis on menossa remontti, ei pelkästään tavallinen viikkosiivous. Noh, maalasin kyllä viime yönä kolmeen asti ja olisin maalannut enemmänkin, mutta kun ei öiseen aikaan voi naapureita häiritä siirtelemällä huonekaluja. Saatiin me sentään junnun kanssa aamupäivällä kannettua painavia huonekaluja huoneista toisiin, pesin koneellisen pyykkiä, käytiin koiran kanssa lenkillä ja laitoin ruuan. Huomenna mun on pakko tehdä työpäivä, koska eilen en tehnyt.

Nyt kyllä ekaa kertaa elämässäni ajattelen, että asuisinpa omakotitalossa...ei haittaisi, vaikka öisinkin metelöisi :D
JUNNU, junnu, voi mitä lälläriä! :D

Minusta keskellä päivää on hyvä kyläillä, mutta silloin jos kylään pyydetään esim. klo. 19.00 olen ihmeissäni, varsinkin jos seuraava päivä on koulupäivä.

Olen vanhanaikainen äiti, ja tiedän montako tuntia harteita ja pohkeita kasvattavat poikani tarvitsevat yöunta näinä vuosina kun hormonitoiminta pääsee vauhtiin. Jos heidän pitää herätä 7.00 ja jaksaa istua seuraava päivä pulpeteissaan likipitäen koulukuntoisina, niin heidän pitäisi olla 21.30 rauhoittumassa kohti yötä.

Vielä hullumpia ovat jotkut harrastukset, joissa esiteinien harkat saattaa alkaa 20.30!

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Minusta keskellä päivää on hyvä kyläillä, mutta silloin jos kylään pyydetään esim. klo. 19.00 olen ihmeissäni, varsinkin jos seuraava päivä on koulupäivä.

Olen vanhanaikainen äiti, ja tiedän montako tuntia harteita ja pohkeita kasvattavat poikani tarvitsevat yöunta näinä vuosina kun hormonitoiminta pääsee vauhtiin. Jos heidän pitää herätä 7.00 ja jaksaa istua seuraava päivä pulpeteissaan likipitäen koulukuntoisina, niin heidän pitäisi olla 21.30 rauhoittumassa kohti yötä.

Vielä hullumpia ovat jotkut harrastukset, joissa esiteinien harkat saattaa alkaa 20.30!

Piika-äiti
katso, on muitakin yhtä pöljiä ki mä.kunkäskee lapset ajoissa nukkumaan. Mua kauhistuttaa jo se että harkat loppuu klo 20, mutta onneksi tuo matka on kitenkin niin kyhyt että puolessa tunnissa kotiin kerkiää.

nytkin o ihmettänyt kovasti kun naapuruston lapsetulkoilevat viel klo 23 jälkeen ja ikää on höädintuskin 6v. sen ikäisten pitäisi olla jonukkumassa, kuten kaikkien alle 16vuotiaiden.

Yhteistyössä