harmittaa siskoni puolesta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mitäs mieltä olette tällaisesta naisesta?
siis siskoni ja hänen poikaystävänsä on muuttanu yhteiseen kotiin ja tämän poikaystävän vanhemmat oli menny käymään siellä sitten ni tämä äiti oli ensimmäiseksi tyhjentäny siskoni poik.ystävän vaatekaapin ja pyyhkinyt hyllyt ja laskostanut vaatteet takaisin kaappiin. ei ollut kuulemma siskoni osannut tehdä tätä oikein. ja oli koko vierailun ajan kulkenut rätti kädessä ja pyyhkinyt tasoja ym.. vaikka siskoni oli tämän kaiken tehnyt jo. mutta kun sekin oli kuulemma vääränlaisesti tehty.
no siskoni oli sitten sanonut ettei ole vielä ehtinyt ikkunoita pesemään johon tämä äiti oli tokaissut ettet voi pestä noin suuria ikkunoita. siis tavallisen kokoisia kerrostalon ikkunoita!! en ymmärrä tätäkään että miksei voi?
jotenkin on surullinen siskoni puolesta kun tuollasen "anopin" on saanut. ja muutenkin ku odottivat innolla pääsyä omaan kotiin että saavat tehdä mitä haluavat ja sitten äiti ei olekkaan päästänyt napanuoraa vielä katkeamaan pojastaan.
siskoni on niin hiljainen ja arka ettei uskalla sanoa tälle naiselle mitään takaisin. harmittaa niin siskoni puolesta. niin ja siis siskoni on 18v. ja poikaystävä 19v. ettei mistään ihan teineistäkään ole kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitäs mieltä olette tällaisesta naisesta?
siis siskoni ja hänen poikaystävänsä on muuttanu yhteiseen kotiin ja tämän poikaystävän vanhemmat oli menny käymään siellä sitten ni tämä äiti oli ensimmäiseksi tyhjentäny siskoni poik.ystävän vaatekaapin ja pyyhkinyt hyllyt ja laskostanut vaatteet takaisin kaappiin. ei ollut kuulemma siskoni osannut tehdä tätä oikein. ja oli koko vierailun ajan kulkenut rätti kädessä ja pyyhkinyt tasoja ym.. vaikka siskoni oli tämän kaiken tehnyt jo. mutta kun sekin oli kuulemma vääränlaisesti tehty.
no siskoni oli sitten sanonut ettei ole vielä ehtinyt ikkunoita pesemään johon tämä äiti oli tokaissut ettet voi pestä noin suuria ikkunoita. siis tavallisen kokoisia kerrostalon ikkunoita!! en ymmärrä tätäkään että miksei voi?
jotenkin on surullinen siskoni puolesta kun tuollasen "anopin" on saanut. ja muutenkin ku odottivat innolla pääsyä omaan kotiin että saavat tehdä mitä haluavat ja sitten äiti ei olekkaan päästänyt napanuoraa vielä katkeamaan pojastaan.
siskoni on niin hiljainen ja arka ettei uskalla sanoa tälle naiselle mitään takaisin. harmittaa niin siskoni puolesta. niin ja siis siskoni on 18v. ja poikaystävä 19v. ettei mistään ihan teineistäkään ole kysymys.

No jos ikää on tuon verran, niin kyllähän ne teinejä on. Ja jos ei ole munaa sanoa äipälle että nyt riittää, niin minun puolestani heilukoon vaan rätti kourassa!

Nuorihan siskosi ja siksi kai helpommin anopin jyrättävissä.

Tsemppaat nyt vain siskoa, että pitää puolensa. Varsinkin jos tuollainen jatkuu. Voihan olla, että anoppi tokenee ja tajuaa itsekin hössäävänsä aikuista poikaa. tai sitten ei...

Jospa anopillaonkin joku "juttu", siis eräänlainen "sairaus" tms, neuroosi. Että ei ole siistiä mielestään jos ei itse siivoa? Oletko katsonut sarjaa Monk? jotain sentapaista mutta ei ihan yhtä pahana?

Jospa anopillaonkin joku "juttu", siis eräänlainen "sairaus" tms, neuroosi. Että ei ole siistiä mielestään jos ei itse siivoa? Oletko katsonut sarjaa Monk? jotain sentapaista mutta ei ihan yhtä pahana?

en ole kyseistä sarjaa seurannut. tätä kyseistä anoppia en tunne joten en tiedä voisko olla joku sairaus kyseessä.

Pojan kotoa muutto on ollut anopille varmaan iso pala nieltäväksi. Toivottavasti meno rauhoittuu ajan myötä, mutta jos ei, niin mun mielestäni sun siskollasi ei ole muuta mahdollisuutta kun sanoa asiasta. Nätisti tai tiukasti, tarpeen mukaan. Mä järkkäisin vaatekaapin takaisin entiselleen ja seuraavalla kerralla sanoisin anopille (ensin) ihan nätisti (siis jos aikoisi taas alkaa järjestelemään) että meidän mielestä tämä järjestys on parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

en ole kyseistä sarjaa seurannut. tätä kyseistä anoppia en tunne joten en tiedä voisko olla joku sairaus kyseessä.

No voi herranjumala, tuskimpa tässä on mistään sairaudesta kyse. Älkää nyt dramatisoiko. Anoppihan vaan hyvää hyvyyttään yrittää auttaa, eikä välttämättä tajua, että menee siinä vähän liian pitkälle. Onhan sen oman lapsen kotoamuutto sen verran iso asia monille, että onkos se nyt ihmekkään jos hössötys menee liian pitkälle? Kait poika äidilleen voi jotenkin ystävällisesti yrittää puhua asiasta?

Onpas outoa. Pitäis poikaystävän nyt viimeistään katkaista napanuoran äidistään ja siskosi ottaa asuntonsa omaksi reviirikseen eikä päästää anoppia sinne huushollaamaan.

täytyy koittaa saada rohkaistua siskoani sanomaan tälle naiselle vastaan mutta voi olla vaikeeta hänelle. ei ole samalainen ku mä että sanoo asiat suoraan päin naamaa! tai jos tämä poika pystyis sanomaan äidilleen.. no yritän puhua heille ettei tuollaista tarvitse kestää.

Munkin anoppi ratsasi kaapit ym. ensimmäisellä kerralla. Sittemmin on rauhoittunut ja nykyään käy kylässä jouluna ja lasten synttäreillä. Silloinkin istuu hetken ja äkkiä on kiire kotiin.
Mutta harmittaa siskosi puolesta ja toivottavasti hänen anoppinsa rauhoittuu ja käy jatkossa max. kerran vuodessa kylässä ;)

täytyy koittaa saada rohkaistua siskoani sanomaan tälle naiselle vastaan mutta voi olla vaikeeta hänelle. ei ole samalainen ku mä että sanoo asiat suoraan päin naamaa! tai jos tämä poika pystyis sanomaan äidilleen.. no yritän puhua heille ettei tuollaista tarvitse kestää.

Jos tämä pari ei äidille/anopille osaa puhua tästä asiasta, niin mitenköhän he sitten selviävät muistakaan tilanteista elämässä? Omillaan kun nyt auvat, niin itse täytyy asioita pystyä hoitamaan! Enkä nyt tarkoita tätä mitenkään pahalla :)

Eikä?! sanohan siskollesi,että sanoo suorat sanat anopillensa!se on kuitenki heidän koti,ei anopin!!!Jos siskosi ei uskalla sanoa,nii voisiko se poikaystävä sen tehä?eihän tuossa ole mitään järkeä että pojan äiti tulee tekemään jo tehdyt työt uudestaan.Mulla alkoi kiehumaan kun ajattelenki..olisin varmasti osoittanut ovea ja sanonut että kiitos,ei tarvi enää tulla etes käymään jos et luota siihen että minäkin osaan tehä jotain itse!

Alkuperäinen kirjoittaja tuli vaan mieleen:

Jos tämä pari ei äidille/anopille osaa puhua tästä asiasta, niin mitenköhän he sitten selviävät muistakaan tilanteista elämässä? Omillaan kun nyt auvat, niin itse täytyy asioita pystyä hoitamaan! Enkä nyt tarkoita tätä mitenkään pahalla :)

siskoni on asunut omillaan jo 2v. mutta tämä poika muutti suoraan kotoa. joten kyllä siskoni on tottunut hoitamaan asioitaan ihan yksin. mutta kun siskoni on hiljainen ni voi olla ettei pysty ihan heti sanomaan suoraan asioita anopille. mutta jospas tää poika nyt sanoisi, tai anakin toivon niin.

Äidin ja pojan välinen napanuora ei ole vielä kateknnut. Mutta kyllähän kysymyksessä ovat teinit. EighTEEN, nineTEEN, siitähän tuo teeager=teini-nimityskin tulee. 13-19-vuotias on teini.

Minulla on aivan samanlainen anoppi. Alussa olin aivan järkyttynyt kun hän tuli käymään rupes suorilla siivoomaan ja puhu että tuokin pitäis siivota ja matot vois pestä jne. Nykyään 10 vuoden jälkeen se on jo ihan vitsi ja en enää pahastu jos rupee siivoomaan otan sen ns. apuna vastaan. Johtuu varmaan siitä että meillä on nyt kaks piebtä lasta ja siivous ja ikkunan pesu ym. kaikki muu apu on tarpeen. Mut kieltämättä alussa loukkaannuin todella kun olin just siivonnu ja hän tuli kylään ja rupes siivoomaan tai lomareissun aikana oli käyny järjestelemässä keittiön kaapit, ihan vaan auttaakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nokumänyvaantiedän!:
Äidin ja pojan välinen napanuora ei ole vielä kateknnut. Mutta kyllähän kysymyksessä ovat teinit. EighTEEN, nineTEEN, siitähän tuo teeager=teini-nimityskin tulee. 13-19-vuotias on teini.

tota mäkin vähän pelkään ettei napanuora oo katkennut, ja voi olla kova pala pojan äidille kotoa pois muutto. mutta silti en ymmärrä vaan tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Minusta se ois tuon pojan asia sanoa äitilleen, ei tän miniän.
Sanokoon vaikka että äiti kuule, mä tykkään enemmän siitä miten "Minna" mun vaatekaapin laittaa.

Samaa mieltä, ei kannata anoppia ihan heti lyttyyn haukkua!

Miksi sisko on alunperinkään järjestänyt miehen vaatekaapin? Eikö 19v miehen, joka muuten on vielä teini, pitäisi pystyä siihen ihan itse?! Siskosi ja miehen pitää vaan nyt kerätä rohkeutensa ja avata suunsa. Eipä siihen muu auta. Tai sitten ens kerralla antavat heti ovella listan anopille, että mitä kaikkia siivoushommia he eivät ole viitsineet tehdä ja ovat jääneet anopille... ;)

Yhteistyössä