harmittaa pikkusen...

huoltajuussopimuksessa lukee että poika on isällään 2viikkoa kesällä isän loman aikana. viime kesänä oli 5 päivää kun isä palautti pojan ja mulla meni sit tosi monta sovittua juttua mönkään ja piti perua kaikkee jnejne. mielellään siis pojan kotiin otin,mutta harmitti holtittomasti. nyt ollaan alustavasti sovittu viikot jollon poika on isillä ja mulla olis tällä hetkellä sille ajalle alustavasti sovittuna kaks reissua,mutta en uskalla varailla mitää matkoja tai lupailla mitään,kun viime hetkellä voikin poika tulla kotiin kun isi keksiikin parempaa tekemistä... :|
ja se on sit ihan sama vaik lapsen isä sanois et hän ottaa pojan siks ja siks viikoks ja mä sanon et okei,varaan sit etelänmatkan,niin se saattaa vetää puihin kaks tuntia ennenku mun pitäs lähtee reissuun :ashamed:
en siis mihinkään etelään oo lähdössä,mut silti.
enkä nyt tarkota et en haluais poikaa kotiin ja etteikö sen kanssa vois reissata ja matkustaa,mut se valmistelu ja lähteminen ja paikanpäällä oleminen vaatii ihan eri asioita kun yksin lähteminen,et olis vaan kiva tietää etukäteen...
*kunhan purnaan taas :ashamed: *
 
Myötätuntovitutus tuli. Kaverilla on samanlaista, ja mies taitaa tehdä sen kiusallaan :( esim. kun tytöllänsä oli synttärit ja oli sen vkl ollut isällään (synttärit sunnuntaina) ja olivat sopineet että tyttö kotiutuu siihen mennessä kun vieraita alkaa lappaa sisälle, niin mies ei tuonutkaan tyttöä kun katseli lätkää tv:stä. Siinä me vieraat sitten odoteltiin synttärisankaria saapuvaksi, ja lopulta mies toi sen vittumainen virne naamallaan :( |O
 
mut ei mul taida olla vaihtoehtoja kun isänhän ei ole pakko pitää lasta luonaan....? :|
mut haluan tähdentää että ei se meininki siellä sellasta ole et miestä ei kiinnostais olla lapsen kanssa tai et ei haluais sitä sinne.
 
ei nakkaakaan,mut suuttuu mulle verisesti ja kääntää asian niin että minä en halua olla lapseni kanssa ja levittää sitä juttua kaikille kuinka mä jätän lapseni heitteille kun en ota sitä vastaan sillon ku sille sopii |O
 
shedevil
Voisitko sopia,että tästä lähtien isä pitäisi kiinni sovituista ajoista?Ja siis jos sulla sovittu meno ym niin et ala perumaan mitään vaan lapsi on isällään niin kun on sovittu!En kyllä antas periksi...Tiedän että voi olla vaikeaa,mutta jos aina annat periksi niin mikäs siinä..toinen osaa varmaan käyttää sitä hyväkseen...
 
Ei kai siinä auta,kun sun sanoa sille lapsen iskälle,että tuommonen homma ei vaan käy. Että sopimuksista pietään kiinni. Ehkä ei piä sit ihan tarkkaa aikataulua kertoa,jos pari tuntia ennen reissua tuopi lasta takasi,vaikka vasta viikon päästä pitäis palauttaa.. Kiusantekoa tuommonen on,et pitää toista varpaillaan. :/
 
ei lastenvalvoja tolle mitään voi, silloin vasta jos äiti ei anna isälle lasta!
monet miehet tekee ton ihan vaan vittuillakseen, kuten kaverin ex. pitää lapsia silloin kun ite lystää, ja aina ei ota ees kaikkia, vaan jos vanhimmalla on mikroautokisat, niin likkaa ei taatusti oteta sinne mukaan... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
ei nakkaakaan,mut suuttuu mulle verisesti ja kääntää asian niin että minä en halua olla lapseni kanssa ja levittää sitä juttua kaikille kuinka mä jätän lapseni heitteille kun en ota sitä vastaan sillon ku sille sopii |O
No kyllä sä voit käydä tosta puhumassa lastenvalvojan kanssa, vaikkei siitä sit lapsen isälle kukaan mitään sanoiskaan. Lastenvalvoja sit tietää jo asiasta ja neuvoo miten sun kannattaa toimia.
 
shedevil
Älä välitä puheista..ei se susta huonoa äitiä tee jos lapsi on isällään silloin kun siitä ollaan sovittu!!Luulisi muitten ihmettelevän miksi lapsi ei ole isällään,eikä toisinpäin.Raskasta on joskus noitten eksien kanssa,mutta elämää vain...
 
mun täytyy ens viikolla alkaa järjesteleen pojan hoitoasioita ja siin samal vois jutella. lastenvalvoja huomas kyllä mikä isä on miehiään ku hermostu huoltajuuskäsittelyssä nro2 siitä ku kaikki ei menny niinku hän oli suunnitellu :whistle:
 
Jii
Mä puhuisin lisäksi etukäteen kaikille että olen varannut matkan silloin-ja-silloin kun lapsi on isällään hoidossa niin-ja-niin monta viikkoa tai päivää. Sillai sosiaaliset paineet ainakin siirtyisi isälle... Ainakin toivottavasti! Tai sitten voisi harkita kirjallista sopimusta vaikka jo huhtikuussa, ettei tulisi sanomista. Inhottavia tuollaiset, otan osaa!
 
vieras
Vähän vastaavanlainen tilanne meillä...oon pahoillaini sun ja ennenkaikkea lapsesi puolesta!

Mutta jos teillä sopimuksessa on selkeästi sanottu ne viikot kun lapsi on isällä, niin silloin se on!

Meilläkin minä kauan aikaa joustin ja venyin kun niin aattelin pitäväni meidän välit exn kanssa parempina, mut meno vaan villintyi...ja sit vaan opettelin sanomaan ei ja noudatetaan sopparia ihan pilkulleen. (tiety tosiasia on myös se, ettei sitä etää voi pakottaa lasta pitämään...)

Mut kiusanteko ei lopu sillä, että antaa periksi, vaan sillä, että exä huomaa, ettet enää ole sen otteessa.
Ilmoitin kaikista poikkeavuuksista haku-tai tuontiajoista sossuun, jossa ne kirjattiin ylös.

Kurjaa tuossa on se, että se lapsihan se on joka tuossa kärsii...
 
Sun kyl kannattas ilmottaa tuommosesta lastenvalvojalle.. Siis jos miehes on tuommonen,et alkaa levitteleen perättömiä juttuja,niin oispahan viranomaisilla sitten ainaki tietona etukäteen miten homma oikeesti menee.. Mun kälyni tekee just nuin,et kun lapsen isä alkaa kiukutteleen tai rikkomaan sopimuksia tai uhkaileen, hän soittaa sossuun ja siellä lv kirjaa puhelun ylös, jotta on näyttöä ettei asia mee niin kuin isä valehtelee..

Tottahan aina välit ois kiva pitää kunnossa,mut jos toinen on lapsellinen eikä anna toisen vanhemman elää omaa elämäänsä niin sit ei voi mitään....
 
Alkuperäinen kirjoittaja NovemberRain:
Sun kyl kannattas ilmottaa tuommosesta lastenvalvojalle.. Siis jos miehes on tuommonen,et alkaa levitteleen perättömiä juttuja,niin oispahan viranomaisilla sitten ainaki tietona etukäteen miten homma oikeesti menee.. Mun kälyni tekee just nuin,et kun lapsen isä alkaa kiukutteleen tai rikkomaan sopimuksia tai uhkaileen, hän soittaa sossuun ja siellä lv kirjaa puhelun ylös, jotta on näyttöä ettei asia mee niin kuin isä valehtelee..

Tottahan aina välit ois kiva pitää kunnossa,mut jos toinen on lapsellinen eikä anna toisen vanhemman elää omaa elämäänsä niin sit ei voi mitään....
mä en ymmärrä tollasta, et heti ollaan soittamassa lastenvalvojalle.. ihme kantelua, ei pahalla.. oon ite sanonu exälle aikoinani, että itelles teet hallaa, jos et pysy sopimuksissa, koska tuo lapsi tulee AINA muistamaan sun oharis, jos niitä tuut tekeen. no, se kolahti isään, ja maailman paras etä-isä onkin :heart: tälläkin hetkellä poika on siellä, nyt kesälomalla yht.4vkoo pitää poikaa :)
 
Sä et, jonna-76, tunnekkaan tuota kälyni exää.. Kälyni on koittanu sietää miehen kenkkuilua jo vuosi kauet ja nyt viimein tajusi,kun menny vaan pahempaan tilanne,et ei voi jatkua nuin. Kun aikuinen mies ei osaa käyttäytyä kuin aikuiset ja yrittää pitää kälyäni otteessaan niin hyvällä kuin pahalla,niin ei siinä voi oikeen muutakaan kuin pitää puoliaan.
 
meillä isi on pojalle kaikki kaikessa ja se menee ihan innoissaan isille jne.
nyt on alkanu vaan pelottaa kun ennen isi otti poikaa AINA kun mahdollista,ylimääräsiäkin iltoja mitä ei sopparissa lue ja nykyään ottaa just sillon kun on pakko ja viikonloppusinkin nykyään hakee mahd myöhään ja palauttaa mahd aikasin :(
käy niin sääliks poikaa!!!!!!! |O
mut puhun sit ens viikon alussa lastenvalvojalle tän tilanteen ja katson mitä se sanoo,mut en mä kyl ala joka myöhästymistä sinne raportoimaan.. kai.. emmätiä!!!! |O

niin ja kaiken huipuks meidän pitäis vuoden päästä siirtyä siihen viikko- ja viikkojärjestelyyn... mitähän siitäki tulee :/
 
En ymmärrä minäkään miksi alistut? Niin kauan kuin teet niin, exäsi käyttää tilannetta hyväkseen.
Jos kerran sopimukseen on kirjotettu, että lapsi on 2 viikkoa kesällä isällään niin siitä pidät kiinni. Eihän sulla muuten ole ikinä "omaa" elämää, eikä miehesi kanssa yhteistä. Eihän exäsi saa pompottaa ja "määrätä" teidän elämää. Kohtahan toi vaikuttaa sun ja sun miehes parisuhteeseen. Jos suunnitelmat menee exäsi mukaan tai suunnitelmia ei voi tehdä ollenkaan, kun ei tiedä millä päällä exä on! Huh...
Mitäs miehes on tästä mieltä? Suostuuko mielellään olemaan kaksi viikkoa kotona kesällä tekemättä mitään, kun ei tiiä tuoko ex pojan vai ei.
Mulla vähän samanlainen ex. Eli sopparissa lukee, että lapset ovat isällään 2 viikkoa kesällä. No, 7.v tyttö ilmoitti, et on liian pitkä aika. Hän ei halua olla niin kauaa. (Ikävä kotiin.) No, ehdotin isälle, et jos lapset olis viikon kerrallaan eli viikko isällä, viikko kotona ja sit taas viikko isällä. Ex ilmoitti, ettei käy. Hän pitää 2 viikkoa putkeen ja jos tyttöjä ei kiinnosta olla, hän tuo ne kesken kotiin.
Eli siis mun pitäs istua himassa koko se kax viikkoo ja odottaa koska känny soi ja tuleeko tytöt vai ei. Huh,huh....en aio alistua. Mulla on suunnitelmia myös ja miksi meidän naisten vaan kuuluu joustaa??
No, meillä onkin lastenvalvojan tapaaminen tulossa elokuussa ja katotaan miten exä suhtautuu, kun otan tän asian puheeksi. Voi, että mistä näitä idiootti exiä oikein sikiää....
:eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
niin ja kaiken huipuks meidän pitäis vuoden päästä siirtyä siihen viikko- ja viikkojärjestelyyn... mitähän siitäki tulee :/
Tulee olemaan todella rankkaa, kun poikas on niin pieni. Ymmärrän ton järjestelyn isommalla lapsella n. 12 vuotiaalla, mut en noin pienellä. Mun exä kans yritti tota viikko-viikkoa, mut tajus luovuttaa kun koulupsykologin lausunto oli, että liian levotonta.
Mun tuttavapariskunnalla on just toi järjestely ja se ei toimi heillä. Lapset ovat sanoneet ääneen, että haluaisivat olla yhdessä kodissa ja ikävöivät äitiä. Äiti on yrittäny purkaa sopimusta, mutta isä ei suostu. Eli pitäs lähtee oikeuden kautta purkamaan tota päätöstä. Mieti tarkkaan mitä teet...

 

Yhteistyössä