Harmittaa, kun en osaa pukeutua!!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milja"

Vieras
Mulla on kaappi aivan täynnä vaatteita, mutta joku vika mussa on koska ne vaatteet ei sovi toisiinsa. Farkkujakin tällä hetkellä sopivia noin 20, on tavallista sinistä, kulutettua, mustaa, kiiltävää, sinistä, punaista ja jopa kukallista. Eli löytyy ihan muodikastakin.
Samoin vaateista löytyy pitsipaitaa, mikä nyt tuntuu olevan in, löytyy reikäneuletta, toppeja eri värisiä... kengistä löytyy mustia saappaita, sekä nilkkureita joihin leggins-farkut sopii lahkeista sisään, on Conversea korollisena sekä korottomana. Tämän hetken takit mitkä löytyy kaapista niin on musta lannemallinen nahkatakki, harmaa lyhyt villakangastakki ja beige trenssi.

Näitähän ihmiset yhdistelee ja käyttää nykyään, mutta iso mutta on etten saa noista kerättyä normaalin näköistä yhdistelmää. En vaan kai osaa ostaa yhteensopivia vaatteita, näytän täysin pelleltä enkä saa värejä sopimaan yhteen.

Ihan oikeesti, lähes itkettää kun sovitan ja sovitan ja näytän täysin hullulta... eikä ole mitään järkeä ostaa taas lisää vaatetta kaappiin roikkumaan. Mitä voin tehdä? Eipä silti ole varaa mitään stylistiäkään palkata, mutta mulla on tosi turhauttavaa kun on yksinään hienoja housuja ja paitoja muttei yhteensopivia ollenkaan.

Oikein harmittaa miten turhaan olen rahaa laittanut noihin vaatteisiin, vain äyttääkseni täysin naurettavalta

Ja huiveja löytyy myös, mutta onko kaulani sitten väärää kokoa kun ei roikkuu joko liian pitkänä tai sitten kuristaen kaulalla ja sekin vasta hölmön näköistä on.

Mä tiedän, että joku vastaa, että on sullakin ongelmat ja maailmassa on toki paljon tärkeämpiä asioita mutta...

Kokeile niin, että erikoisten housujen kanssa tavanomainen paita ja toisinpäin. Ja sitten niin, että kirjavan kanssa yksivärinen.

Pääosin olen niin yrittänyt mutta yleensä päädyn aina mustaan tai valkoiseen, kun jos on vaikka turkoosi paita päällä niin näytän taas oduolta väriläiskältä, mutta sitten taas mustat vaatteet saa mut näyttämään kovalta, hevityypiltä tms. vaikka muilla joku mustavalkoinen kokonaisuus olisi tyylikäs niin musta ei sellaista saa :(

Onko sulla joku kaveri jonka pukeutumistyylistä tykkäät? Pyydä hänet kaveriksi valitsemaan niitä asukokonaisuuksia. Käykää vaikka koko kaappi läpi ja tehkää valmiiksi "pukautumispaketteja" mitkä vaan sit poimit kaapista.
Tai sit vaan laitat päälle sitä mikä hyvälle tuntuu ja pääpystyssä vaan ihmisten ilmoille. Ei tarvi olla niinku muut vaan sellainen kuin itestä hyvälle tuntuu.

• Tykkää
Reactions: hippimamma
[QUOTE="vieras";28433427]Onko sulla joku kaveri jonka pukeutumistyylistä tykkäät? Pyydä hänet kaveriksi valitsemaan niitä asukokonaisuuksia. Käykää vaikka koko kaappi läpi ja tehkää valmiiksi "pukautumispaketteja" mitkä vaan sit poimit kaapista.
Tai sit vaan laitat päälle sitä mikä hyvälle tuntuu ja pääpystyssä vaan ihmisten ilmoille. Ei tarvi olla niinku muut vaan sellainen kuin itestä hyvälle tuntuu.[/QUOTE]

Pitäis tosiaan kerätä rohkeus ja pyytää kaveri apuun :)

Kyllä noista äkkiseltään saat taatusti montakin asukokonaisuutta. Pukeutuisin niihin mitkä tuntuvat hyviltä ja omilta. Jos on kovin erityylisiä vaatteita kaappi täynnä, voi olla kieltämättä vaikea saada järkeviä kokonaisuuksia. Mieti millaista tyyliä haet, ja osta vastaisuudessa yhteensopivia värejä, niitä on helpompi yhdistellä.

[QUOTE="vieras";28433427]Onko sulla joku kaveri jonka pukeutumistyylistä tykkäät? Pyydä hänet kaveriksi valitsemaan niitä asukokonaisuuksia. Käykää vaikka koko kaappi läpi ja tehkää valmiiksi "pukautumispaketteja" mitkä vaan sit poimit kaapista.
Tai sit vaan laitat päälle sitä mikä hyvälle tuntuu ja pääpystyssä vaan ihmisten ilmoille. Ei tarvi olla niinku muut vaan sellainen kuin itestä hyvälle tuntuu.[/QUOTE]

Meinasin ehdottaa ihan samaa :)

Mulla on auttanu kun olen pyytänyt siskoani makutuomariksi. Tai jompaa kumpaa siskoa, molemmat ovat parikymppisiä ja ymmärtävät hyvin muodin päälle - itse olen jo yli 30-vuotias ja jotenkin ihan pudonnut muodin kelkasta enkä tiedä, mikä näyttää hyvältä. Siskot on mulle suuri onni, koska he kyllä kehtaavat sanoa suoraan mikä näyttää hyvältä ja mikä ei ja millaisia vaatteita kannattaisi ylipäänsä ostaa. Monesti ollaan lähdetty yhdessä vaateostoksille ja he ovat sitten olleet mulle kriitikkoina :)

[QUOTE="Milja";28433380]Mulla on kaappi aivan täynnä vaatteita, mutta joku vika mussa on koska ne vaatteet ei sovi toisiinsa. Farkkujakin tällä hetkellä sopivia noin 20, on tavallista sinistä, kulutettua, mustaa, kiiltävää, sinistä, punaista ja jopa kukallista. Eli löytyy ihan muodikastakin.
Samoin vaateista löytyy pitsipaitaa, mikä nyt tuntuu olevan in, löytyy reikäneuletta, toppeja eri värisiä... kengistä löytyy mustia saappaita, sekä nilkkureita joihin leggins-farkut sopii lahkeista sisään, on Conversea korollisena sekä korottomana. Tämän hetken takit mitkä löytyy kaapista niin on musta lannemallinen nahkatakki, harmaa lyhyt villakangastakki ja beige trenssi.

Näitähän ihmiset yhdistelee ja käyttää nykyään, mutta iso mutta on etten saa noista kerättyä normaalin näköistä yhdistelmää. En vaan kai osaa ostaa yhteensopivia vaatteita, näytän täysin pelleltä enkä saa värejä sopimaan yhteen.

Ihan oikeesti, lähes itkettää kun sovitan ja sovitan ja näytän täysin hullulta... eikä ole mitään järkeä ostaa taas lisää vaatetta kaappiin roikkumaan. Mitä voin tehdä? Eipä silti ole varaa mitään stylistiäkään palkata, mutta mulla on tosi turhauttavaa kun on yksinään hienoja housuja ja paitoja muttei yhteensopivia ollenkaan.

Ja huiveja löytyy myös, mutta onko kaulani sitten väärää kokoa kun ei roikkuu joko liian pitkänä tai sitten kuristaen kaulalla ja sekin vasta hölmön näköistä on.

[/QUOTE]

Osta vaatteita vähemmän ja vain niitä (kalliita) jotka TODELLA haluat.
Osta pääasiassa kokonaisuus kerralla.
Osta yksittäinen vaate siten että se sopii päälläsi oleviin kaappisi parempiin vaatteisiin.

Kuulostaa siltä, että sinulla on hyvä peruspuvusto mutta ehkä vähän turhankin "varman päälle"? Käytätkö vöitä, laukkuja, koruja asusteina?

Tässä on hirmu hyvä blogi jossa on kivoja ideoita miten ei vain pueta vaatteita vaan saadaan aikaan Asu isolla A:lla :
http://www.puttingmetogether.com/2012/06/building-remixable-wardrobe-part-5.html

Tuosta täydestä vaatekaapista tuli mieleen, että et kai ole lohtushoppailija?

Eli ethän mene vaatekauppaan surullisena, masentuneena, ahdistuneena, tylsistyneenä? Koska jos ostaa vaatteita tunnetyhjiön täyttämiseksi, ei mikään niistä vaatteista enää kotona tunnu hyvältä päällä.