Harjoitussupistuksia noin 5-10 min välein; enteilisikö synnytystä...

• Viestiketjun aloittaja rv37+4
  • Ensimmäinen viesti
rv37+4
Eli viikot 37+4 ja nyt illalla tullut noin 5-10 min. välein kivuttomia harjoitussupistuksia, vaikka vaan sohvalla istuksin. Tänään kävin sairaalassa synnytystapa-arvioinnissa ja siellä lääkäri vähän "ronkki paikkoja" eli voisiko se saada supistuksia aikaan nyt illalla?

Onko kellään synnytys käynnistynyt tiheillä harjoitussupistuksilla?

Vastauksista kiittäen!!!

JaV
Itsellä supistelee vähän väliä,läpi raskauden...se on niin yksilöllistä,kuinka ja koska käynnistyy.Ja kyl se "paikkojen ronkkiminen"tietty voi vähän herkistää :) Viikothan on sulla jo hyvät,ettei haittaa vaikka syntyiskin :)

...
Mulla alko synnytys säännöllisillä, kivuttomilla harjotus supistuksilla. Siitä ne sitten muuttu kivuliaaks. Alle 10 tuntia kivuttomien, säännöllisten supistusten alkamisesta oli poika pihalla :)

"muumi"
Sitä on aika vaikea ennustaa. Itsellä vkoja 38 ja supistellut melko kipeästi koko illan "koko" ajan..siis vähän väliä. Mutta itse en jaksa edes kellottaa vaikka ähisen ja puhisen ja kauratyynyn kanssa helpotan oloani. Tämä siksi, että mulla joka raskaudessa ollut kipeitä supistuksia jopa puolesta välistä alkaen..ja välillä ihan 12 h säännöllisinä putkeen, mutta mitään ei oo tapahtunut, vaikka kuinka kipeitä olis olleet.

Jos ois ohjeita noudattanut niin jossain raskaudessa ois pari kertaa vkossa (parin kolmen kk ajan) saanut lähteä "synnyttämään" jos KIVULIAIDEN supistusten määrästä ja tieheydestä olis päätellyt. Käynnistämään on jouduttu kuitenkin. Niin että kovin yksilöllistä on.

mulla tuli rv 37+ jotain kipeitäkin supistuksia säännöllisesti n.10min välein ja niitä kesti koko yön, eli jotain 7 tuntia. aamulla sanoinkin miehelle, että soittelen jos tulee tarvis synnyttään.
ei tullu. ne loppu aamulla kun seinään, eikä supistellut ennenkun rv 39+6 kun koitettiin käynnistellä. ei syntyny sillonkaan :D

ne ei muuttunu kunnolla kipeiks lainkaan, mutta myöskään mun synnytys supistukset (rv 40+0) ei ollu KIPEITÄ. olin jo valmiiks sairaalassa kun käynnistys yrityksenjälkeen sinne jäin lepään.
pyysin tutkia kun tuli 5min välein tuntuvia suppareita. olin auennutkin jo 3cm viime tarkastuksessa. (joka siis tehtiin kun käynnistys lopetettiin)
missään vaiheessa tuon synnytyksen supisukset ei ollu tosi kipeitä ja sanoinkin miehelleni, etten ois varmaan kotoa lähteny sairaalaan. tuon tutkimuksenjälkeen lapsi oli syntynyt tunninpäästä. et ei ne varmaan aina tee nii kipeetä. 2 edeltävää sitä taas teki.

Yhteistyössä