harjoitus supparit..

eli onko teillä ollu niitä kaikilla (paitsi tietenkin käynnistetyillä) ennen varsinaista synnytystä? itellä 38+1 ja ei mitään..tarkoittaneeko tämä että yli menee että rojahtaa..luulisi niitä jo olevan..
 
äiti04
Mulla ei ollut ainuttakaan harjoitussupparia. Yli meni lasketunajan, mutta äidilläni oli sama juttu ettei ollut harjoitussuppareita ja synnyin päivää yli LA:n. Itse olin ihan tyytyväinen ettei harjoitussuppareita tullut. Tiesi heti kun supistukset alkoivat, että nyt mennään! =)
 
toinen tulossa
Ei mullakaan ollut ekassa raskaudessa supparin supparia ennen synnytyksen käynnistymistä, ei myöskään liitoskipuja. Tässä toisessa kivuttomia harjoitussuppareita sekä liitoskipuja alkoi tulla jo rv 19.
 
Lotte81
minulla ei ensimmäisen kohdalla ollut yhtään mitään ja sitten meni vesi rv 38+1 ja siitä alkoi supistukset ja saman tien syntyi. eikä mitään liitoskipujakaan ollu eikä mitään. mutta nyt sitten odottelen tämän toisen kohdalla. tällä hetkellä 37+3. maha vähän jatkuvasti kivikovana, mutta kipeitä supistuksia ei vielä laisinkaan, liitoskipuja kyllä. odotteöenkin jo aivan kärsimättömänä, että milloin... en kestä ajatusta että yli menis.
 
mulla alkoi supistukset esikoista odottaessa rv 36 ja neiti syntyi rv 40 tasan... nyt vielä viikkoja niin vähän että vain kivuttomia supistuksia tulee... tosin paljon enemmän kuin edellisellä kerralla
 
Touko - vauva
Kivuttomia suppareita ollut minulla jo viikolta 30. Varsinkin aamuisin masu ihan kovana. Nyt rv 37+4. Eilisessä sisätutkimuksessa kohdunsuulla ei ole tapahtunu mitään, paitsi kaula lyhentynyt 0,5 senttiä. Esikoinen tulossa, saapi nähäd miten käy. Liitoskipuja ollut jo ihan alkuraskaudesta.
 
Mulla alkoi tosi aikasin kivuttomat harjotussupparit ja jo 5kk:lta kipeet supparit aina liikunnassa(kävely kauppaan ja mitä vain tein) :( Syynä kipeisiin suppareihin oli jättimaha ja siellä kiristävä liika lapsivesi.
 
Ei ollut mullakaan oikeastaan supistuksia koko raskausaikana, vasta sitten n. 15 tuntia ennen pikkuisen syntymää alkoi, ja silloin kyllä heti tiesin, että eivät ole niitä harjoityussupistuksia vaan että se on meno nyt :) Mutta yli meni mullakin, syntyi vasta rv. 42+3.
 
omenapuu
Ei ollut yhtään ja sitten kun päivä la:n jälkeen supistukset alkoi, en tajunnut niiden olevan sitä itseään, vaan luulin harjoitussupistuksiksi. Luulin, että harjoitussuppareita kuuluu olla aina. Epäröin lähteä sairaalaankaan kun pelkäsin, et mut heitetään sieltä pois, sanotaan, et tämähän on vaan harjoitussuppareita, et kuulu tänne vielä.
 

Yhteistyössä