hapanmaitotuotteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä toi hapanmaitotuotteiden anto ikä alkaa 10 kk. Niin ainakin meidän neuvolassa puhuttiin ja äitiyspakkauksen mukana tulleessa ruoka-aiheisessa esitteessä luki. Onpas erilaisia neuvoja eri neuvoloissa. No joka tapauksessa itse aloitin bulgarian jogurtilla, johon lisäsin hedelmäsoseita. Meillä ei tullut mitään vaivoja, kun vähän kerrallaan totuteltiin niinkuin muihinkin ruokiin. Myös raejuustoa lisäsin ruuan joukkoon, mutta siinä kun on suolaa niin sitä tuli alle 1v käytettyä aikas vähän. Rahkaa voi antaa myös esim.hedelmäsoseisiin sekoitettuna.

10 kk alotettiin hapanmaitotuotteet: raejuusto, viili, maustamaton jugurtti ja rahka, piimä. Annoin tosi vähän alkuun, varmaan jonku teelusikallisen. Ei kuitenkaan tullu mitään oireita ja hiljalleen aloin antaa parikin desiä kerrallaan. 11 kk annoin puuroa yms. ruokaa missä keitettyä maitoa. Siitäkään ei tullu mitään oireita, joten himpun vajaa vuosikkaalle oon yrittänyt antaa nokkamukista maitoa, mutta ei kyllä oo heti uponnut.... tuttipulloon en halua enää opettaa.

Meillä neuvolassa kehotettiin aloittamaan raejuustolla sekä A-jugurteilla. Ja näin teimme. Ja alusta asti annoimme esim. jugurttia sen verran, kuin pieni mies sitä söi. Suosikiksi on noussut äidin yllätykseksi luumi-vehnänalkio ja mustikasta ei tykkää lainkaan! Ihmeellisiä ovat nuo pienen ihmisen mieliruoat :)

Yhteistyössä