maitotuotteiden aloittamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mymmeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mymmeli"

Vieras
kysymys!
Missä tahdissa ja millä olette aloittaneet maitotuotteiden käyttämisen?
Voiko tavalliseen maitoon siirtyä ennen 1v:tä? Ja miten imettämisen vähentäminen käytännössä sujuu (kuinka paljon vauvan "tarvitsee" imeä maitoa jos saa esim. välipalalla jugurttia?)

Meillä nyt 10kk likka ja aloitetaan hapanmaitotuotteet ihan pian! Kiitos vastauksista :)!!

olen aloitellut viilillä siinä 10kk iässä. Kumpikaan ei ole silti sietänyt tavallista maitoa lähelläkään vuoden ikää. Esikoinen oli jotain 1v4kk kun sieti normimaitoa ja kuopus on nyt 1,5v ja juo laktoositonta. Tavallisesta menee ripulille. Jogurttia kärsii syödä.
Imetyksen vähentäminen riippuu siitä paljonko sitä nestettä menee esim lasista/nokkamuksita. Jos välipalalla syö jogurtin, niin se korvaa sen välipalasoseen ja samalla tavalla ovat silti tissitelleet ainakin meillä.

Ollaan aloiteltu muilla hapanmaitotuotteilla ensin rauhalliseen tahtiin juurikin tuossa 10kk tietämillä. Tavallista maitoa oon antanut sitten vasta viimeisenä. On tainnu kumpikin täyttää jo 1v ennen kuin "raakaa" maitoa ovat juoneet. Lantrasin sitä siis korvikkeeseen. Imettää saa varmasti niin paljon kun lapsi vaan haluaa.

Meillä lapset juo luomumaitoa, tuli vain näin lisäyksenä mieleen.

Viimeksi muokattu:
olin ajatellut lopettavani siinä 1v tienoilla, kun siirtyy tavan maitoon, jos siis pystyy.. Mutta onko ok vähentää jo tässä vaiheessa imetystä, eikä lapsi kuitenkin tarvitse tietyn määrän maitotuotteita (tai äm tai korviketta) vuorokaudessa?

[QUOTE="mymmeli";25555799]olin ajatellut lopettavani siinä 1v tienoilla, kun siirtyy tavan maitoon, jos siis pystyy.. Mutta onko ok vähentää jo tässä vaiheessa imetystä, eikä lapsi kuitenkin tarvitse tietyn määrän maitotuotteita (tai äm tai korviketta) vuorokaudessa?[/QUOTE]

tarttee sen min 5dl

tykkään siis imettämisestä, eikä siinä mitään :) Mutta kuintenkin sen lopettaminen on edessä tuossa vuoden tienoilla. Ja varmasti hidas lopetus olisi parempi kuin kertarysäyksellä. Jos siis jo nyt alkaisi pikkhiljaa vieroittaa, niin siitä ei ole lapselle ravitsemuksellisesti "haittaa"?

millä ootte alottaneet maitotuotteet? Ajattelin, että jos kokeiltais raejuustolla, mutta huomasin, että siinä on suolaa.. Kai sitä silti voi antaa? entäs just viilit yms. ja esim. ruokakerma ruuassa jne?

Meillä alotettiin jogurtilla 10kk aikoihin ja siitä meni maha löysälle sillon ja menee edelleen, vauva nyt 11kk. Haluaisin myös imetystä vähentää mutta en tiedä miten kun en voi maitotuotteita lisätäkkään. Vai onko tuo normaalia?

Yhteistyössä