Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Kyllä mun lapselle on laitettu päiväkodissa - 5 asteessa villahaalari ulkoiluhaalarin alle :saint: Sen koommin en sitä villahaalaria ole vienyt
No juu, itse asiassa hyvä kun tuli puheeksi.. lapsellani uusi omahoitaja ja pitääkin muistaa hänelle painottaa tätä pukeutumisasiaa. Siis että se välikausitakki ja hupparitakki siellä naulakossa ovat näillä keleillä lähinnä vaihtoehtoisia eikä niitä todellakaan tarvitse survoa molempia päälle aamullakaan.
Toppahaalari+villahaalari -yhdistelmää ei meillä tarvita IKINÄ päiväkodissa, joka sijaitsee Helsingissä, mutta pianhan siellä mammat jo kiikuttavat villahaalaria vk-puvun alle, kun lämpömittari näyttää +5C...[/quote]
Mä kyselin toisessa viestissä aiemmin, että voisiko lapsi täällä etelän "talvessa" pärjätä topatulla välikausitakilla sekä kunnon toppahousuilla ja kerrospukeutumisen säännöillä (takin alle villatakkia jne. tarvittaessa), ja vastaus oli 90% että ei voi. Nyt jäin miettimään, että onko se kuitenkin vain totuttu tapa se toppahaalari, vaikka nämä talvet ovat vuosi toisensa jälkeen märempiä ja lämpimämpiä.