Hankala työkaveri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaapeeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaapeeee

Vieras
Tai oikeastaan hän on tiimin esimies, muttei minun esimies (meillä sama esimies koska teen itse tiettyä ihan erityyppistä työtä kuin muut).

Hän on tämmöinen, että kun olin keväällä lomalla lupasi asiakkaalle sellaista, mitä ei ole mahdollista tehdä, ei kertonut mitään asiasta silloin. Ja nyt se tuli esiin eli asiakas olettaa juttua A, koska hän on puhunut siitä, mutta meillä ei ole edes mahdollista tehdä sitä. Suuttui, kun kysyin miten nyt vastaan sitten tuolle asiakkaalle.

Myös oli helmikuussa yhden jutun hoitaakseen, itse & vapaaehtoisesti, ja kun deadline lähestyi, sanoi että miten mulle on tullut tämä nakki, en ehdi tehdä sitä, ja 6 päivää ennen deadlineä sai itsensä sitten pois siitä projektista ja mä jouduin tekemään sen omien muiden töideni lisäksi kauhealla kiireellä...

Nämä on vain esimerkkejä, mutta hän on tämmöinen jatkuvasti. Sooloilee, ei ota vastuuta, hirveä valittaja ym.

Olen lähdössä toiseen työhön ja mulla on loppukeskustelu. Mainitsenko mitään tästä esimiehelle?

Nämä on siis tulleet pomon tietoon, että näin on käynyt (esim. näin on luvattu vaikka se ei käy), mutta en ole varma, tietääkö, että se ongelma on nimenomaan tämä yksi ihminen.

Ainakaan oma-aloitteisesti en alkaisi valittamaan työkaverin toiminnasta tuossa kohtaa, kun on jo itse lähdössä pois. Jos kysytään, niin ei sitä toki ihan valehdellakaan viitsisi, mutta mahdollisimman diplomaattisesti asian ilmaisisin.

Ainakaan oma-aloitteisesti en alkaisi valittamaan työkaverin toiminnasta tuossa kohtaa, kun on jo itse lähdössä pois. Jos kysytään, niin ei sitä toki ihan valehdellakaan viitsisi, mutta mahdollisimman diplomaattisesti asian ilmaisisin.

Niin, tällä linjalla itse olen.

Mutta tuossa loppukleskustelussa on kohta, että "työkaverit" eli jotain hän aikoo siitä kysyä.

sanot. Ethän voi tehdä sellaista muille, että jätät sanomatta ja on työnantajan oikeus tietää jos tuollainen työntekijä on talossa. Mitä ihmeen hävittävää sinulla enää on? Kerrot oikeat esimerkit niin olet fiksusti asian vienyt eteenpäin ja voit hyvillä mielin jatkaa matkaa. Seuraava tulee muuten kärsimään hänestä.

sanot. Ethän voi tehdä sellaista muille, että jätät sanomatta ja on työnantajan oikeus tietää jos tuollainen työntekijä on talossa. Mitä ihmeen hävittävää sinulla enää on? Kerrot oikeat esimerkit niin olet fiksusti asian vienyt eteenpäin ja voit hyvillä mielin jatkaa matkaa. Seuraava tulee muuten kärsimään hänestä.

Hävittävää on, jos ei ole vielä työtodistustaan saanut ja/tai ajattelee että voisi vielä palata joskus myöhemmin saman työnantajan palvelukseen. Ei selkäänpuukottajaa yleensä arvosteta ja jos kertoilee jotain aikaa sitten menneitä esimerkkejä, työnantaja varmaan ihmettelee miksei näistä tultu sanomaan silloin kun asia oli ajankohtainen.

Ei hankalaa työkaveria pidä toki ylistää, mutta keskittyisin työkaveri-kohdassa ennemmin työyhteisön positiivisiin puoliin, yhden työkaverin negatiivisista puolista mainitsisin korkeintaan sivulausessa aika ympäripyöreästi. Eihän se nyt kuitenkaan potkuja tai edes virallista varoitusta voi saada minkään pois lähdössä olevan työntekijän loppukeskustelun perusteella!

Yhteistyössä