hankala tilanne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Olen suunnitellut tässä eroa miehestäni ja asutaan vuokra kolmiossa. Meillä on lapsia ja lasten kaverit asuu samassa pihapiirissä ja hoitopaikka lähellä. Myös oma tukiverkosto on täällä missä asutaan.. Mies ei suostu muuttamaan muualle ja itse haluan ehdottomasti jäädä nykyiseen asuntoon asumaan. Miten ihmeessä vuokra asunnosta saan toisen lähtemään?? mistä mun pitäs alottaa? oon ihan hukassa tän eron suunnittelun takia jota mies ei edes ota tosissaan :( Onko jollain ollut vastaavaa tilannetta?...

Joo. Vähän vastaavassa. Ex ei suostunut muuttamaan, joten minä annoin periksi ja lähdin. Normaalien ihmisten kanssa asiasta varmaan voi päästä johonkin yhteisymmärrykseen, mutta luonnevikaisen kanssa ei ikipäivänä.

Eikö ole mahdollista saada asuntoa sulle ja lapsille samasta pihasta?Muuten ei taida olla mitään toivoa sillä jos molempien allekirjoitus paperissa ei sitä toista saa siitä ulos ellei ole hyvät perusteet.Eikö miehesi voisi esim lasten takia itse muuttaa?

1) sun pitää antaa toiselle häätö kirjallisena esim. häätö tästä päivästä lähtien
2) Henkilöllä jolle häätö tehdään on oikeus asua vielä 1 kk häätöpäivästä asunnossa
3) jos tämä henkiö ei häädöstä huolimatta lähde asunnosta, pitää sun ottaa yhteys ulosottovirastoon josta tehdään virka-apu pyyntö poliisiin

Yhteistyössä