Hankala keli pukea lapsia! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko muilla vaikeuksia arvioida, mitä lapsille päälle ulos näillä keleillä, kun on lämmintä mutta lunta vielä maassa?

Harmittaa, kun huomasin sisälle tullessa, että muksu oli ihan märkä jaloista ja ja muutenkin jalat tuntui kylmältä. Siis tarkoitan tässä reisiä ja sääriä. Luulin, että haalari ei missään nimessä läpi kastuisi ja varmaan liian vähän oli allakin vaatetta kun muutenkin jalat kylmän tuntuiset. Nyt harmittaa, että jos raasu kylmettyi ja tulee kipeeksi. :(

Meillä aamulla villapuku ja kuravaatteet. Iltapäivällä villapuku pois kun on tosi lämmintä. Ku pysyy kuivana niin ei palele. Eli lämminvuorikumpparit, kurahousut, vk takki ja vuorelliset kurahanskat.

Meillä aamulla villapuku ja kuravaatteet. Iltapäivällä villapuku pois kun on tosi lämmintä. Ku pysyy kuivana niin ei palele. Eli lämminvuorikumpparit, kurahousut, vk takki ja vuorelliset kurahanskat.

Tuossa muksun haalarissa kurahousukangasta se alaosa. En arvannut että kastuisi. Tuntui, että villahaalari ois ollu liikaa, ku mittarissa ainaki 9 lämpöastetta ja muksukin yleensä helposti hikoaa.

Miten kummassa mepysyimme lämpiminä ja kuivina ennen kuin noita kuravaatteita oli edes keksitty.
Vai oliko se niin, että emme vain huomanneet, että olimme märkiä ja kylmissämme?

Miten kummassa mepysyimme lämpiminä ja kuivina ennen kuin noita kuravaatteita oli edes keksitty.
Vai oliko se niin, että emme vain huomanneet, että olimme märkiä ja kylmissämme?
Miten vanha oikein olet, kun ei ole ollut kuravaatteita? o_O Minä nimittäin olen jo 55 ja minulla oli lapsena kuusikymmentäluvulla kurahousut. Muistan, kun testailin lätäkössä istuen, että pitävätkä vettä vai eivät. Lahkeensuun ja saappaan välistä vähän tuli vettä sisään.

Miten vanha oikein olet, kun ei ole ollut kuravaatteita? o_O Minä nimittäin olen jo 55 ja minulla oli lapsena kuusikymmentäluvulla kurahousut. Muistan, kun testailin lätäkössä istuen, että pitävätkä vettä vai eivät. Lahkeensuun ja saappaan välistä vähän tuli vettä sisään.

On varmaan ollut tosi notkeat housut sinulla, kun muistan 80-luvullakin, että melkoista peltiä olivat! :)

Merinovillahousut, kolitsihousut, yläosalle vain aluspaita, pithihainen ja haalarit päälle.
Käsiin merinovillalapaset ja kurahanskat päälle.
Jalkaan merinovillaiset sekoitesukat ja kengät. Pysyy lämpimänä, ei hiosta ja kastuessaan villa lämmittää paremmin kuin keinokuitu.

Voi olla, että niitä jo oli mun penska aikana, mutta olimme niin köyhiä, ettei ollut varaa hankkia niitä.

Yhteistyössä