hamsteri,marsu, gerbiili,joku muu?

marsut on aivan loistavia ensilemmikkejä
helppo hoitaa, kiva pitää sylissä, ei mitään kauheeta ruua laskeskelemista ja mittausta. ainoo mikä pitää muistaa on että pesun jälkeen pitää kuivata kunnolla ja häkin päällä ei hypitä.

se riippuu haluaako sylikamun jne..
*Hamsterit on yöeläimiä(syyrialaiset)..
*kun esim marsuja suositellaan olevan kaksi samassa häkissä kavereina (syyrialaisia EI saa olla samassa kuin yksi).
*marsut maksanee eläinkaupassa n.50e/kpl plus häkki ainakin tuplaten siihen jotta on runsaasti tilaa..

hinta riippuu siitä minkälaisen haluaa

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
marsut on aivan loistavia ensilemmikkejä
helppo hoitaa, kiva pitää sylissä, ei mitään kauheeta ruua laskeskelemista ja mittausta. ainoo mikä pitää muistaa on että pesun jälkeen pitää kuivata kunnolla ja häkin päällä ei hypitä.

Ja c-vitamiinit. Muuten ne kuolee.

Mulla on gerbiilejä kuusi,ne on kivoja,helppohoitoisia ja ihania.
Marsujaki oli kaks mutta allergisoiduin niille,marsu on kyl aivan ihana lemmikki.
Kaksi pupua meiltä löytyy myös,sekä rottapojat ja roborowskit.
Rotta on minusta äärettömän ihana lemmikkinä ja myös helppohoitoinen.
Marsut ja kanit maksaa noin 50,rotta maksaa 20,gerbiilit 15.
Terraariot ja häkit on sinä liki 100 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Marsujaki oli kaks mutta allergisoiduin niille,marsu on kyl aivan ihana lemmikki.

ja hamsterit maksaa n.15-25e elukka liikkeestä.
Mutta hyvältä kasvattajalta voi saada edullisemmin.

Ja tosta häkistä...perus dunan saa nettikaupasta 30eurolla postikuluineen..toi 100e on enemmän noista isommista häkeistä ja luxushäkeistä pienemmille.

http://www.petmania.fi/product_catalog.php?c=16

itseasiassa 120cm häkit on 60e

muitakin löytyy paljon..mut toi on ihan hyvä...

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

ja hamsterit maksaa n.15-25e elukka liikkeestä.
Mutta hyvältä kasvattajalta voi saada edullisemmin.

Ja tosta häkistä...perus dunan saa nettikaupasta 30eurolla postikuluineen..toi 100e on enemmän noista isommista häkeistä ja luxushäkeistä pienemmille.
Joo mulla on aaika isot häkit kaneilla et heillä olis riittävästi tilaa ja gerbiileillä on terraariot,nehän on kalliimpia paljon kuin ne muovidunat.Ja rottahäkki on kans suhteellisen iso noin valmishäkiksi.

riippuu siitä minkälaisen lemmikin haluaa. marsuja pitää olla kaksi, muuten ovat aivan ihania lemmikkejä. voi pitää sylissä ja hoitaa. hamsteri on usein ärhäkämpi, ja se on yöeläin, mutta se on suhteellisen halpa, tietty hintaa tulee kuitenkin kun joutuu ostamaan häkit sun muut tarvikkeet, tietty marsullekin tulee hintaa, jos kaiken joutuu ostamaan, ja marsu maksaa itse jo paljon enempi kuin hamsteri, hamsteri maksaa noin 20 euroo ja marsu noin 45 euroa. gerbiileistä en osaa sano muuta, kuin, että niitäkin pitää olla kaksi. hamsteri on suhteellisen lyhyt ikäinen ja gerbiili, molemmat elää noin pari vuotta, mutta marsu on pitempi ikäinen. rotta on kuulema aivan ihana lemmikki ja kesyyntyy helposti, ja on helppo hoitoinen. kani on ihana kanssa, ja se oppii ihan sisäsiistiksi ja sitä voi pitää vapaasti huoneissa kuten kissaa ja koiraakin.

järjestyksessä:

hamsteri
gerbiili
marsu.

eli siis minkä hampaat sattuu enemmän jos ostaa "ei syliinopetetun" eläimen eli kannattaa heti ekana kysyä sitä eläinkaupassa

Ja lisään vielä että suosittelen ostamaan lemmikin suoraan kasvattajalta mielummin kuin eläinkaupasta.
Tosin mä olen ostanut myös eläinkaupasta esim. tuon meidän kääpiöluppakorvapupuvauvan mutta tunnen kaupan omistajan niin tiedän että eläimiä siellä käsitellään paljon.

Ja lisään vielä että suosittelen ostamaan lemmikin suoraan kasvattajalta mielummin kuin eläinkaupasta.
Tosin mä olen ostanut myös eläinkaupasta esim. tuon meidän kääpiöluppakorvapupuvauvan mutta tunnen kaupan omistajan niin tiedän että eläimiä siellä käsitellään paljon.

joo totta...eräällä lemmikkipalstalla oli juttua että joskus oli eläinkaupassa myyty hybridi? täysverisenä eläimenä..ja se sukupuoli kun ei aina pidä paikkaansa(meillä oli ennen aapo niminen tyttökani jonka piti olla poika).

ja jos hakee kasvattajalta suoraan kannattaa katsoa kasvatusolosuhteet...
(jälkikäteen kuullut että eräs kasvattaja jolta elukan sain olikin mikä se nyt on joka kasvattaa vaan ahneuksissaan)..

Clivia: tuolla ylempänä oli ihan kiva linkki mistä saa halvalla kanihäkin. esim se 120cm on melkeimpä 2-3krt halvempi kun täällä eräässä liikkeessä.

joo totta...eräällä lemmikkipalstalla oli juttua että joskus oli eläinkaupassa myyty hybridi? täysverisenä eläimenä..ja se sukupuoli kun ei aina pidä paikkaansa(meillä oli ennen aapo niminen tyttökani jonka piti olla poika).

ja jos hakee kasvattajalta suoraan kannattaa katsoa kasvatusolosuhteet...
(jälkikäteen kuullut että eräs kasvattaja jolta elukan sain olikin mikä se nyt on joka kasvattaa vaan ahneuksissaan)..

Clivia: tuolla ylempänä oli ihan kiva linkki mistä saa halvalla kanihäkin. esim se 120cm on melkeimpä 2-3krt halvempi kun täällä eräässä liikkeessä.

Juu huomasin ja katsoin tuon linkin,harmi kun en tienny aikaisemmin.

pikkuruisista innostuneena...
tässä on meidän muruset
http://www.aijaa.com/v.php?i=1424262.jpg Mimi
http://www.aijaa.com/v.php?i=1424265.jpg Nella

meillä oli sitten semmoinen vaalean toffeen värinen mutts siirtyi 1v7kk ikäisenä autuaammille säksätysmaille

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä olis kani ....

moderaattori: lahjoitusosasto on erikseen.
Mitäs nytissä osto/myynti/lahjoitus kielletty foorumisääntöjen mukaan

En myynyt enkä lahjoittanut, kerroin vain että meillä on kani

sanoit sen olevan vapaana joka on sama asia kuin lahjoitus ilmoitus

Kyl noissa nappisilmissä sielu lepää =)
Mulla on ihan hirvee rottakuume taas,pojat on jo kaks täyttänee eivätkä kauaa enää tässä ole,toisella on kasvain selässä. =(

Meillä olis kani ....

moderaattori: lahjoitusosasto on erikseen.
Mitäs nytissä osto/myynti/lahjoitus kielletty foorumisääntöjen mukaan

En myynyt enkä lahjoittanut, kerroin vain että meillä on kani

sanoit sen olevan vapaana joka on sama asia kuin lahjoitus ilmoitus

En maininnut kumpaakaan sanaa myynti tai lahjoitus.

Mulla on ihan hirvee rottakuume taas,pojat on jo kaks täyttänee eivätkä kauaa enää tässä ole,toisella on kasvain selässä. =(

meilläkin toi mummeli josta ei kuvaa oo kuoli kasvaimeen..kainaloon se käpertyi ja veti viimeiset henkoset jotenkin orpo katse silmissä että miks se emäntä ei auta(ois ollu seuraavana päivänä elukkalekuri mut ei keretty sinne asti).

Etittiin sen väristä hamsua mut mistään ei löytynyt(cinnamon)...sen värisiä kuulemma tulee niin harvoin.

haiseeko ne rotat? vai oliko sitten vaan huono päivä eläinkaupassa(ne hais luvattoman pahalle :x )

meilläkin toi mummeli josta ei kuvaa oo kuoli kasvaimeen..kainaloon se käpertyi ja veti viimeiset henkoset jotenkin orpo katse silmissä että miks se emäntä ei auta(ois ollu seuraavana päivänä elukkalekuri mut ei keretty sinne asti).

Etittiin sen väristä hamsua mut mistään ei löytynyt(cinnamon)...sen värisiä kuulemma tulee niin harvoin.

haiseeko ne rotat? vai oliko sitten vaan huono päivä eläinkaupassa(ne hais luvattoman pahalle :x )

Mun ekat rottapojat oli vaaleita,sileäkarvaisia,ne ei haissu yhtään.
Mut nämä mustat kiharakarvaiset pojat haisee kyllä,se on pakko myöntää.
Poikarotalla on muutenkin tapana tiputella niitä pissatippoja kulkiessaan eli seuraavat rotat mitkä meille tulee on vaaleita ja tyttöjä.
Tyttörotta on kuulemma aktiivisempi muutenkin.
Pojat vaan makaa (tyypillinen mies,heh heh)

Kannattaa myös muistaa että marsu saattaa elää jopa 10vuotta... ja tokihan ison jyrsijän häkin puhtaanapito on vähän erilaista kuin noiden pienempien.
Itsellä kaksi vajaa vuotikasta marsupoikaa =)

Yhteistyössä