hampaiden puhkeaminen ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reikähammas..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reikähammas..

Vieras
Olen kuullut että äidinmaito ei ole hyväksi hampaille? En ollut itse tullut asiaa edes ajatelleeksi... Mutta siis kysymykseni on se että onko joku todella lopettanut hyvin sujuvan imetyksen ihan vaan sen takia että lapselle on puhjennut hampaat? Jos siis lapsi ei pure imettäessä tms. Siis ihan vain hammasterveyden vuoksi?

Kuulin eilen vain sattumalta asiasta tuttavaltani, kun imetin lastani.. jäin vaan asiaa miettimään, että senkö takia minulle mainitsi asiasta että imetys kannattaisi lopettaa tässä vaiheessa kun vauvalla jo hampaita ettei tule reikiä. Minusta se tuntuisi jotenkin typerältä kun vauva kuitenkin vielä tarvitsee maitoa, niin alkaa korviketta antamaan sen takia ettei tule reikiä jos kuitenkin imetys käytännössä ilmaista ja terveellistä?

no en minä meinannut tosiaan imetystä sen takia lopettaa, mutta oudolta kuulosti se tuttavani kommentti.. Että lopettaako joku sitten oikeesti sen takia? Välillä tuntuu vaan muutenkin ettei saa imettääkkään rauhassa kun on aina ihmisiä ympärillä joiden oma imetys ei ole onnistunut/ei ole halunnut imettää, niin sitten huomauttelevat ihan ihme asioista. Kai nyt imetyksessäkin on huonot puolensa en sitä kiistä, mutta jos se kerta sujuu ja imettävä/imetettävä ei valita niin miks ei voi vaan rauhassa antaa jokaisen hoitaa omat lapsensa niinku parhaaks näkee?

Yhteistyössä