Hampaiden hiushalkeamat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mansikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mansikka"

Vieras
Onko täällä muita, joilla on tosi paljon hampaissa hiushalkeamia? Mulla nimittäin on, koska narskutan hampaitani tiedostamattani öisin. Löytyy kyllä purentakisko, mutta silti noita halkeamia tulee aina välillä lisää... nytkin on tullut yksi tosi kipeä. Jos puren tuota hammasta, niin kaikki sen lähellä olevatkin hampaat sattuvat :(. Tietääkseni hiushalkeamia ei saa paikattuakaan mitenkään?

Hammaslääkäri muuten sanoi mulla olevan poikkeuksellisen vahvat hampaat kuitenkin, koska normaalisti yhtä voimakas purenta olisi jo saanut hampaista lohkeamaan palasia. :D

Mulla on, uskoisin. Puren hampaita tosi lujaa yhteen ja narskuttelen aina öisin ja aamusin hampaat on ki-pe-ät. Yhteen hampaaseen tuli lohkeamakin ja se paikattiin, tosin paikkaamisen jälkeen se on ollut niin arka, etten voi purra sillä mitään eikä se kestä kuumaa tai kylmää. Purentakiskoja mulla ei ole, ja menee aikaa että saan sellaisen, kun pitää jonottaa tarkastuksiin ja hoidattaa reikiä pois, vasta sen jälkeen saisin ehkä kiskot. Näitä hampaita kun pitäis oikoakin ennen kiskojen hankkimista, eikä kai käsittääkseni niin kunnallisella puolella tehdä. :confused:

Onneksi sulla on vahvat hampaat! Oletko kysynyt jos saisit pahimpaan narskutukseen vaikka jotain relaksanttia? Eihän se tietenkään hyvää tee elimistölle, mutta helpottaa bruksismia.

Yhteistyössä