Hampaiden harjaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timitvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Timitvi

Jäsen
16.01.2008
52
0
6
Kävin 3-vuotiaan neidin kanssa hammashoitajalla, joka sanoi, että kouluikään asti vanhempien pitäisi tarkistaa hampaiden harjaus. Meillä neiti ensin itse harjaa ja sitten minä harjaan varmistaen, että 'hammaspeikot' ovat poissa. Suht hyvin olen saanut harjattua päivittäin. Välillä oli vähän vastaanlaittamista ja suuta ei neiti meinannut aukaista, mutta olin sen verran 'ilkeä', etten antanut vessasta poistua, ennenkuin hampaat oli harjattu. Mitenkäs muilla? Missä iässä olette jättäneet isommilta oman harjauksenne pois?

meillä tuo 3v pesee itse mutta vanhempi vahtii vieressä ja lopuksi tekee varmistuharjauksen.muuten ei anna harjata olenkana jos ei aluksi tai lopuksi saa itse tehdä.positiivista on se että jossain vaiheessa hampaat harjattiin väkisin ja nyt itse haluaa harjata hammapeikot pois :D

Mun mielestä kuulostaa aika oudolta, et vielä kouluikäsen hampaat käy vanhempi harjaamassa.. Meillä menee 3-vuotiaan hammaspesut niin, että ensin joko minä tai mies harjaa kunnolla ja sitten lopuksi poika saa ite harjailla. Ja mä olen vähän ajatellut niin, että sitten kun näyttää siltä, että poika harjaa ihan hyvin itekseenkin ni jättäydyn hommasta pois. Jotenkin uskon, että se päivä koittaa ennen ku täyttää 10..

meillä 4-vuotias harjaa ensin itse ja stten äiti tarkistaa. Välillä ehtii harjaamaan ihan itsekin vain ja en sitten uudelleen lähe pesettää.. tätä tapahtuu ehkä pari kertaa viikossa etenkin aamusin.

En tiedä mikä ihme siinä on että hampaiden harjaus on niin vastenmielistä!
Poika on saanutkârsiä hammaslääkärissä vaikka kuinka mutta muisti on lyhyt. Ehkä viikon pesee hampaat vapaaehtoisesti ja silloinkin minä teen vielä viimeisen kierroksen. Sitten taas alkaa luistelu ja hampaiden reikiintyminen.

3,5v meillä haluaa pestä itse ja aika hyvin sen tekeekin. Yritän kuitenkin aina saada huijattua lasta sen verran että pesen vielä yhden kierroksen.

Tâytyykin kysyä apteekista saako niit¨apunaavia tabletteja kotikäyttöön - josko se herättäisi....

Täällä meilläpäin on yleisenä kriteerinä, että vielä 8 v. asti pitää vanhemman ainakin vieressä valvoa, että kunnolla tulee harjattua. Isompi on 5 v. ja näyttäis, että ihan hyvin harjaa joka puolelta ja vielä kielen päälle, mutta silloin tällöin kun oikeen väsyttää ja yrittää hoitaa homman nopsaan, niin pitää äitin tai iskän tarkistusharjata.
2v. pesee niin maan perusteellisen nopsaan. Tai ainakin syö tahnat :laugh: , eikä välillä antais äitin lainkaan pestä, ja välillä taas on hampaat irvessä odottamassa ennenkuin saa edes harjaa esille.

Yhteistyössä