Hampaiden harjaus ja täysksylitolivalmisteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hammaskeiju ja poika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hammaskeiju ja poika

Vieras
Kaksi kysymystä:

1. Miten onnistuu 1 v hampaiden harjaus? Meillä harjoiteltu harjaamista siitä alkaen kun ensimmäiset hampaat puhjenneet, mutta edelleen se on taistelua. Haluaa vaan harjan itselleen käteen ja sitten pureskelee harjaksia. Vähän olen lasten hammastahnaakin harjaan sipaissut jotta saisin harjattua (tykkää mausta), mutta haluaa vaan itse imeskellä tahnat. Väkisin en ole tähän asti tehnyt, ettei tulisi ikävää muistoa hampaiden harjaamisesta. Mutta pakko kai se on kohta tehdä.

2. Minkä ikäisenä olette aloittaneet täysksylitolipastillit? Ajattelin, että niillä saisi ainakin happohyökkäyksen katkaistua ja pysyisi hampaat reiättöminä kunnes menee järki kalloon tuon harjaamisen kanssa..

Kiitos!

Kyllä yksi vuotiaalle voi jo kokeilla ksylitolipastillia. Me aloitimme apteekista saatavalla Xylisuu:lla ja sen jälkeen ollaan käytetty kaupasta saatavia Pirkka banaanin makuinen ksylitolipastilli sekä XyliBonin vadelmanmakuisia pastilleja.
Oletko kokeillut antaa lapselle oman harjan ja sit itse yrität pestä toisella harjalla. Ja malliahan kans kannattaa näyttää, että kuinka isän tai äidin hampaat pestään.

Alkuperäinen kirjoittaja plip plop:
Minä annan yleensä meidän 1v 7kk pojalle käteen jotain vessan peilikaapista tutkittavaksi ja siinä samalla onnistun harjaamaan hampaat:)

Sama täällä! Ja joskus kun mies pesee pojan hampaita niin pesen samaan aikaan malliksi omia hampaitani. Poika nyt 13kk ja hampaita harjailtu ilman tahnaa puolisen vuotta.

Meillä kyllä pestiin hampaat enemmän tai vähemmän huutaen:) vuoden ikäsenä. Mikään lelu tai oma harja ei auttanut asiaa ja päätin että tästä ei tingitä, on niin tärkee juttu. Eli vaikka tappeli vastaan niin homma hoidettiin. Pidin vaan kiinni ja pesin. Nyt typy on pari vuotias ja antaa kiltisti pestä, ei siis saanut mitään traumaa. Meille tuli hammaslekurilta ohje että kun poskihampaita alkaa tulla niin siinä vaiheessa mieto tahna kehiin. Xylinameja alettiin muistaakseen antaa vuoden ikäsestä, nyt opetellaan purkkaa, se vaan aika usein nielastaan. purkkahan on pastilleja tehokkaampi.

Yhteistyössä