hampaat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hammaskeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hammaskeiju

Vieras
No aika outo aihe joo...Mutta ku oon niin surullinen ,ku en ole tyytyväinen omiin hamapisiini..Siis ku ne on niin kellertävät ja sitten on kaks terävää hammasta aivanku jollaki vampyyrilla tai millä lie hamsterilla :S
Ja pesen hampaita kokoajan että tuo kellertävyys ei siitä johdu ettenkö hootais hampaita! Ja kahviakaan en juo. AUTTAKAA MUA JOTENKI ! IHAN MITEN VAA!

...Vaikka kertomalla minkälaiset hampaat teillä on--
ja vielä kerran on ehkä outo aihe....

useimmilla on kellertävä hammasluu olemassaankin, ja siihen ei harjaus ym.vaikuta.
sanoisin, että ongelmat on aika pieniä jos hampaiden väri aiheuttaa murhetta :xmas:
voithan sä kokeilla valkaisua, ihan vaikka hammaslääkärillä.

Rumat hampaat mulla. Kellertävät ja 2 hammasta etuhampaiden vierestä on vinot. Nyt aion varata hammaslääkäriin ajan ja valkaista, katsotaan mitä noille vinoille voi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Kertokaa enemmän tosta valkaisusta..Alko kiinnostamaan..Siis kestääkö se valkaisujuttu sitten kauank vai pitääkö alkaa kokoajan laukkomaan hammaslääkärissä? :D

Täällä on esimerkiksi jonkinverran tietoa:

http://www.hollywoodsmile.fi/

Mulla on aikalailla täydellisen näköset hampaat, ei mitkään vitivalkoset mut normaalin väriset. Niitä onkin sit kiskottu eri suuntiin yli viis vuotta kouluiässä, ensin neljä hammasta poistetiin ja sitten alettiin vetämään hampaita taaksepäin. Viisaudenhampaat piti leikata ulos suusta, ne ei olis ikinä mahtunu puhkeamaan. Niitä porattiin sitten neljään osaan ennen kun niitä voitiin kiskoa ulos.

Lauantaina alko yks juurihoidettu posikhammas särkemään aivan hirveesti, sunnuntaina särki jo niin että oli pakko käydä yksityislääkätillä hakemassa Tramalia sillä seurauksena että koko maanantain oksetti ja huimas ja väsytti aivan järjettömsti. Tiistaina ääsin hammaslääkäriin ja juurihoito toistettiin. Sunnuntaina sain V-Pen 1500 mg kuurin otettavaks kaks kertaa päivässä koska hampaan yläpuolella on aika hyvä tulehdus päällä, vielä ei ole tulehdus laskenu ja Buranaa popsin nyt siihen särkyyn.

Siinä tarina mun hampaista.

Valkaisuja tehdään yksityisellä hammaslääkärillä.On olemassa ns. kertavalkaisuja esim.Zoom-valkaisu (n. 500e)tai kotona tehtäviä valkaisuja,jolloin aineet ja ohjeet saa mukaan hammaslääkäriltä.Valkaisulusikkaa pidetään suussa pari kertaa päivässä n.20min ajan korkeintaan 2 viikon ajan tai kunnes haluttu tulos on saavutettu.Valkaisua harkitessa kannattaa ottaa huomioon se, että jos etualueella esim.väleissä on muovitäytteitä, ne eivät vaalene ollenkaan, vaan edessä on sitten täytteiden uusinta valkaisun jälkeen.
"Hammaskeiju" onko etuhammasalueella ahtautta vai ovatko kakkoshampaasi pienemmät kuin muut ns. tappihampaat?Jos ahtautta, niin voi oikoa, jos tappihampaita,hampaat voi muotoilla paremman näköisiksi muovipaikkauksella tai suositeltavampi olisi kruunutus metallokeraamisilla kruunuilla.