Hampaasta lohkes melkein puolet pois!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos vaan kruunuun asti lohjennut, niin saa korjattua helposti. Jos juureen asti (tosin sitten olisit varmaan niin kipeä, että huutaisit), niin sitten hammas juurihoidettaisiin. Saat aluksi siihen varmaan väliaikaisen paikan ja sitten jotakin pysyvämpää.

Voi liittyä purentaongelmiin tuo äkillinen lohkeaminen (kohdistuu liikaa painetta hampaaseen) tai sitten hammas on ollut jo ennestään paikattu ja heikko. Mahdollista, että kuollutkin. Takahampaissa kuitenkin saattavat miettiä poisvetämistäkin, jos katsovat, että ilman pärjää. Pyydä silti, että mieluummin säästävät hampaan, koska poisvetämiset aina vaikuttavat purentaan.

Mulle kävi noin, jouduin vain olemaan puolikkaan hampaan kanssa 2 viikkoa, koska ei särkenyt.
Hampaassa oli juureen asti ulottuva reikä ja jouduin juurihoitoon. Hoitopaikka oli hampaassa, joka muistaakseni irtosi 7 kertaa..! Lopuksi hammas jouduttiin ottamaan pois, kun tulehdus ei parantunut.

Voi ei, juurihoitoon en kyllä lähde! Mielummin sit saavat ottaa hampaan pois. Nyt en voi juoda tai syödä koska vihlonta on karmaseva. Katselin peilillä niin melkeen puolet tosiaan vaan lähtenyt pois. Narskutan yöllä hampaita mutta nyt tää tosiaan irtos karkin mukana:/

Voi ei, juurihoitoon en kyllä lähde! Mielummin sit saavat ottaa hampaan pois. Nyt en voi juoda tai syödä koska vihlonta on karmaseva. Katselin peilillä niin melkeen puolet tosiaan vaan lähtenyt pois. Narskutan yöllä hampaita mutta nyt tää tosiaan irtos karkin mukana:/
Ei juurihoito ole mitenkään kamalaa verrattuna siihen, että hammas vedettäisiin kokonaan pois. Niin kauan kannattaa säästää hammas, kuin se on mahdollista. Tarvitsisit hammassuojat yöksi, jos narskuttelet noin pahasti, että jäljellä olevat hampaat säästyvät.

mulla lohkes iso pala hampaasta jus vähän aikaa sitten,sain keskiviikolle ajan kun ma. soitin,mullakin lohkes sunnontaina. Siinä hampaassa oli mielestäni särö,minkä takia lohkes.Se hammas paikattiin ja sanottiin et jomotusta/särkyä tulee,tehdään juurihoito,eli se just tehty paikka porataan sit pois...no,on tuntunut ihan hyvältä,kylmä/kuuma hiukan vihloo.

Minulla lohkesi vuosi sitten hampaasta puolet pois. Kunnallisella puolella olisi mennyt yli kuukausi ennenkuin olisi päässyt hoitoon. Yksityiselle pääsin viikon päästä. Korjaus oli yllättävän helppo, vaikka pelkäsin muuta. Vain paikka hampaaseen ja se oli siinä. Ei tehnyt edes kipeää. Juurihoitoa ei tarvittu.

[QUOTE="vieras";22452830]Ei juurihoito ole mitenkään kamalaa verrattuna siihen, että hammas vedettäisiin kokonaan pois. Niin kauan kannattaa säästää hammas, kuin se on mahdollista. Tarvitsisit hammassuojat yöksi, jos narskuttelet noin pahasti, että jäljellä olevat hampaat säästyvät.[/QUOTE]

Mulla on hammassuoja mutta olen luvattoman vähän sitä käyttänyt, tässä kai tulos siihen:(
Saakohan muuten saikkupäivän hammaslekurilta tälläsen takia? Huomenna kun olis työpäivä...

Minulla lohkesi vuosi sitten hampaasta puolet pois. Kunnallisella puolella olisi mennyt yli kuukausi ennenkuin olisi päässyt hoitoon. Yksityiselle pääsin viikon päästä. Korjaus oli yllättävän helppo, vaikka pelkäsin muuta. Vain paikka hampaaseen ja se oli siinä. Ei tehnyt edes kipeää. Juurihoitoa ei tarvittu.

On kyllä karu olo kun puolet hampaasta puuttuu:O Vielä onneks ei särje mutta sit kyllä tuntuu kun siihen jotain osuu!

Mulla on hammassuoja mutta olen luvattoman vähän sitä käyttänyt, tässä kai tulos siihen:(
Saakohan muuten saikkupäivän hammaslekurilta tälläsen takia? Huomenna kun olis työpäivä...
No nyt vaan pakotat itsesi käyttämään. Helpompi varmaan motivoitua, kun seuraukset näkyvät jo. Vuosia sinun hampaillasi on vielä edessä jopa hautaan saakka, niin helpommalla pääsee, kun purukalusto ei ole nastahampaita, paikkoja, kiillevaurioita ja juurihoidettuja hampaita täynnä.

[QUOTE="vieras";22454126]Mul on lohjennut hammas ienrajaan asti. Ja lähti kans hampaasta noin puolet. Hampaan toinen reuna vaan rakennettiin uudestaan.[/QUOTE]

Ok...mulla ei vaan mee jakeluun miten sellasen vois korjata:O Mutta ilmeisesti voi, sehän ois ihan huippua:)

[QUOTE="vieras";22454307]Heikompaa muovia varmaan julkisella laittavat, mutta yksityisellä tuo korjattaisiin varmaan keraamisella paikalla.[/QUOTE]
Siis isoilla hammaslääkäriasemilla.

Mun hammas lohkes jo 3 VIIKKOA sitten, ei ole yhtään kipeä. Huomenna tilaan ajan, koska en ole aiemmin ehtinyt ja tainut vähän unohtuakkin, kun ei ole kipeä :)

Ja juurihoito ei ole paha operaatio.

mullakin lohkes puolet takahampaasta.
Ei kipuja.Mutta kun paikkasivat hampaan alkoi illalla helvetti.
Kauhea kipu ja särky.
Juurihoito aloitettiin ja hammas saatiin kuntoon.

Mulla ollut ainakin 6v juureen asti lohjennut hammas ylhäällä takana. En ole uskaltanut mennä hammaslääkäriin. Tai menin. Ne olisi sen repinyt pois. Suostuin siihen, kun se olisi tehty nukutuksessa, mutta rahat loppuivat ja hammas jäi sijoilleen toistaiseksi. Ei oikeastaan vaivaa ollenkaan. 3 antibioottikuuria olen syönyt tänä aikana hampaaseen kun alkanut vihoitella. Pitäisihän se poistaa. Hammaslääkäripelkoni on järkyttävä. Kerran olen pyörtynyt penkkiin pelkästä pelosta.

Jos hampaan juuri jää ehjäksi, lohjenneen tai katkenneen hampaan tilalle saa julkisella puolella uuden hampaan paikka-aineesta tehtynä muutamalla kympillä. Tämä siis onnistuu, vaikka hammas katkeaisi ihan ikenen kohdalta. Hammaslääkärillä on sellainen muotti, jolla homma hoituu yhdellä käynnillä eikä uutta hammasta erota oikeista hampaista.

Juurihoito pitää uusia ensin, jos on juurihoidettu hammas kyseessä eli silloin tulee kaksi käyntiä.

Julkisella yrittävät myydä sikahinnoiteltuja implantteja, koska paikka-aineesta tehty on heidän busineksen kannalta liian halpa eikä sitä tarvitse korjailla.

Ainakin mulla paikka-aineesta väsätty hammas on kestänyt jo 10 vuotta.

Uusimmat

Yhteistyössä