Hammasta särki eilen, tänään poski turvoksissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mikä on"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Aapee";27812250]Miehellä eikä tasan mee lääkäriin :( lähtisköhän buranakuurilla?

Ihan varmana jotain mätää täynnä tms[/QUOTE]

ei lähde buranalla.

Kipu on hellittänyt kun mätä on raivannut tilaa sinne poskeen. Kuten tässä on todettukin niin hoitamattomana hengenvaarallinen tila, joten nopsasti lääkäriin! Itselläni tulehtui viisaudenhampaan poiston jälkeen se leukaan jäänyt kolo, poski turposi ja mätää oli siellä leukaluussa asti.. Aika kalpeaksi veti se hammaslääkäri kun menin sinne sen posken kanssa. Paise voi puhjeta lopulta myös itsestään kun mätää kertyy tarpeeksi, mutta tulehdus siellä jyllää silti.

Se tulehdus on jo matkalla eteenpäin luultavasti, jos särky on lakannut. Kyllä minä menisin jo kovaa hammaslääkäriin, antibioottikuurin paikka taitaa olla. Sydänlihastulehdus, verenmyrkytys jne vaarana. Jos kuume nousee, turvotus leviää tai leuka lakkaa toimimasta, sitten on jo kiire sairaalaan. Mun miehellä turposi poski, se märkä oli koteloitunut jonnekkin ylemmäksi ja sitä ronkittiin sitten sairaalassa ja söi useamman lääkekuurin, ennen kun lähti paranemaan.

Tulehdus voi levitä leukaluuhun ja syövyttää sen. Sit tippuu hampaat ja tekareitakin on vaikea laittaa. Koittasit puhua miehelles, että tuo ei itsestään parane vaan pahenee vaan. Mitä aiemmin menee hammasläkäriin, sen parempi. Toimenpiteet voi tehdä nukutuksessa, jos pelkää liikaa.

Miehelläni reipä hampaassa särki, seuraavana aamuna turpos poski. Verenmyrkytys, joka ONNEKSI saatiin hoidettua koska siihen voi kuolla ihminen melko herkästikkin. :/

No se saattaa vaan kuolla, mutta hei, ei varmaan kannata mennä.

Eikö sua haittaa suudella sun miestä tolleen yleensä, että jos se ei pidä hampaistaan huolta? Mulle toi ois sellanen juttu, että se vois rikkoa jopa parisuhteen. Tai rikkoisihan se, kun ei voisi suudella ja toinen ällöttäisi.

[QUOTE="Aapee";27812250]Miehellä eikä tasan mee lääkäriin :( lähtisköhän buranakuurilla?

Ihan varmana jotain mätää täynnä tms[/QUOTE]

Kipin kapin lääkäriin, suussa olevien tulehdusten kanssa ei leikitä.

Suun tulehduksista voi levitä bakteereita ja muita mikrobeja ja niiden tuottamia
aineita koko elimistöön.

[QUOTE="Aapee";27812746]Ei auta vaikka luin sille kaikki nää vastaukset. Sit ku ei pysty syömään ni menee kuulemma[/QUOTE]

Odottelee olevansa teholla letkuissa?

Eikö mies koe olevansa itsensä lisäksi muista vastuussa, kuten vaikkapa lapsistaan. Silloin pidetään oma terveys kunnossa eikä sillä leikitä.

No nyt lupasi että jos maanantaina on vielä tällainen eikä burana auta niin menee hammaslääkäriin.

Parempi sekin kun ei mitään, ei toista voi pakottaakkaan. Itsepäinen kun on niin EI HÄNELLE tule mitään yllämainittua :/

[QUOTE="Aapee";27813487]No nyt lupasi että jos maanantaina on vielä tällainen eikä burana auta niin menee hammaslääkäriin.

Parempi sekin kun ei mitään, ei toista voi pakottaakkaan. Itsepäinen kun on niin EI HÄNELLE tule mitään yllämainittua :/[/QUOTE]

Pelkästään sen puoleksi hajonneen hampaan takia olisi mentävä. Se ei kasva takaisin ja toimii jatkuva tulehdusporttina miehesi elimistöön.

Jos ihminen itse voisi päättää sairastuuko hän tai ei. Niin ei kai täällä kukaan olisi sairaana, typeryyden huipentuma sinnitellä tuollaisen asian kanssa.

Sitte kun ei pysty syödä, niin lienee jo myöhäistä hoitaa. Jos ei, niin kallis reissu tulee joka tapauksessa varmasti. Eipä siinä voi muuta kuin todeta, että onnea valitsemalleen tielle.
En usko, että paranee tuosta itsekseen ainakaan minkään Buranan voimalla...

[QUOTE="Aapee";27813568]Tuossa ei näy hammasta juur ollenkaan enää :/
Tuotahan mäkin sanoin et nyt ois viel helppo hoitaa

Hän menee sit ku tarttee tekarit, huoh[/QUOTE]

Tekarit tuossa nyt on pienin murhe, vaan se tulehdus, jota ei Burana eikä mikään muukaan särkylääke paranna.

Miehesi ei ole itsepäinen, vaan typerä ja piittaamaton.

mun siä oli kuolla tollaseen. Oli reikä hampaassa ja tavalliseen tapaa hoiti buranalla. Viimeisellä kerralla ei mennyt sillä ohi, vitkutteli ja mätä levisi koko alaleukaan. Kaikki hampaat poisteettiin alhaalta, oli sairaalassa pitkään ja tekarithan se sai. Ne muut hampaat oli kunnossa mutta tuon yhden hampaan takia nekin lähti koska mädässä leukaluussa eivät pysyneet...

[QUOTE="Aapee";27813568]Tuossa ei näy hammasta juur ollenkaan enää :/
Tuotahan mäkin sanoin et nyt ois viel helppo hoitaa

Hän menee sit ku tarttee tekarit, huoh[/QUOTE]

Jopa 72 v. vanhempani käyvät säännöllisesti hammaslääkärissä, ovat aina käyneet.
Ja ei ole tekareita kummallakaan.

Itse oon myös saanut tulehduksen buranalla pois, siis ihan hammaslääkärin ohjeesta. Leikkausaika oli jo varattuna (viisuri)

Et yrittäkööt nyt maanantaihin asti. On se vuosikymmeniä pärjännyt niin pärjää varmaan nytkin. Ei jaksa jankuttaa jos ei thtään kiinnosta

[QUOTE="Aapee";27813619]Itse oon myös saanut tulehduksen buranalla pois, siis ihan hammaslääkärin ohjeesta. Leikkausaika oli jo varattuna (viisuri)

Et yrittäkööt nyt maanantaihin asti. On se vuosikymmeniä pärjännyt niin pärjää varmaan nytkin. Ei jaksa jankuttaa jos ei thtään kiinnosta[/QUOTE]

Teillä tuntuu molemmilla olevan vähättelevä asenne suun terveydenhoitoon.

Kuullostaa omituiselta, lähtikö se viisurikin irti Buranalla?

Itselläni on kaksi viisuria vedetty ja kaksi leikattu. Nuo toimenpiteet tehtiin jo ennen kuin mitään tulehdusta edes oli.

Yhteistyössä