Hammassäryn syy kun hampaasta ei löydy reikää

Pin
okei palsta tietää aina totuuden, eli kysynpä täältä jos jollain olisi ollut sama ongelma.

Yhteen hampaaseen on vihlonut nyt yli 5 vuotta eikä sillä voi syödä mitään sokerista tai terävän kovaa kuten hapankorppua. Kävin hammaslääkärissä vuosia sitten eikä siinä mitään reikää näkynyt edes röntgenillä, vaikka särky tuntuu ihan samalta kuin reikä. Jos syön sillä puolella esim suklaata, vihloo hammas koko poskeen ja "naksahtaa" välillä. Se siis tuntuu kun särky yltyy, kuin joku napauttsisi siihen. Syön siis aina vain toisella puolella.

Mikä ihme siinä voi olla vikana jos hammaslääkärikään ei löydä siitä mitään?! Te tiedätte kaiken niin kertokaa nyt tähänkin vastaus. En ole tietääkseni hullu, eli uskon vian olevan fyysinen.
 
Nätti oot :)
Tuntuuko lepo kipua, vai pelkkä purenta+ärsykkeet? Oliko pailattu entuudestaan? Mutta sanosin että vaatii juurihoidon, jotenkin hermopinnassa? En nyt termejä tiedä, mutta oisko joku kiille lähteny, itellä kerran samankaltainen, juuridoito alotettiin vaikkei kuvissa mitään näkynyt. :)
 
vierailijamame
Hammas saattaa korottaa purennassa, jolloin se ärtyy. Yksi mahdollisuus on juuren halkeama. Joka tapauksessa kantsii mennä uudelleen hammaslääkäriin ja vaikka eri lääkärille - ja uudet röntgenkuvat. Joku vikahan siinä kuitenkin on.
 
Mulla on alaleuassa tällainen hammas. Mulla on tapana purra yöllä hampaita voimakkaasti yhteen. On mulla purentakisko, mutta en voi käyttää sitä.
Onko sulla siis ylähammas, vai alahammas? Juuri yltää poskiontelon kanavaan?
 
vierailija
Se on sitä kun suurperheen mammalla ressaa ja ottaa hermoon, öisin vitutus purkaantuu hampaita narskuttelemalla. Suosittelen sulle hermolomaa, vaikka sellasen toteutus kai vähän hankalaa.
 
vierailija
Todetaan, että näyttäisi olevan terve reikä terveessä perseessä ja terve hammas terveessä suussa. Näin ollen vian pitää olla päässä. Reseptiksi kirjoitetaan lapiollinen mielialalääkkeitä kipukynnystä nostamaan per päivä. Problem solved.
 
Milloin viimeksi kävit sitä näyttämässä? Itselläni oli joskus tapaus, jossa hammasta vihloi, se tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt. Vihlonta vain jatkui ja joskus vuoden päästä siinä näkyi reikä. Oli jotenkin juuri sopivasti piilossa, että ei näkynyt alkuun.
Toinen syy voi tietysti olla tuo narskutus. Itselläni se aiheuttaa kyllä enemmän sellaista jomotuskipua, ei niinkään vihlontaa.
 
Pin
Olen aina narskuttanut paljon, etuhampaissa on rosoinen pintakin tän takia, narskutan jopa hereillä ollessa, joten en tiedä ratkaisua sille. Lopetin sormien pureskelun vuosia sitten ja aloitin narskuttelut...
 
vierailija
Purennasta johtuva syy, narskuttelu ym. Onko muita oireita, päänsärkyä, jumia, korvasärkyä? Näkyykö kuvissa kovaan purentaan viittaavia asioita? Purenta katsottu, korotukset ym.? Hampaassa mikrofraktuura, tosin näkyisi hampaassa mutta ei reikänä. Ei näy kuvissa.
 

Yhteistyössä