Hammaslääkäriin vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Onko yleistäkin että äidit joutuu ottaan vauvan mukaan hammaslääkäriin? Itsellä se tilanne, että 10kk ikäinen pitäisi ottaa mukaan tai sitten olla menemättä. Ei vaan viitsisi millään perua aikaa, kun täällä sitä täytyy odottaa lähemmäs vuosi! Lähettääkö ne mut pois jo meen vaan vauvan kanssa ja laitan sen kärryihin kattomaan ja mahdollisesti huutamaan? Siis kuinka huonot tukiverkostot ihmisellä voi olla.... :(

No jos on pakkotilanne niin sit on pakko. Itse siirsin aikaa, että sain lastenhoitajan. Ei ole kiva antaa toisen huutaa esim. 30 minuuttia, tai sitten koko aikaa keskeyttää homma. Jos on joku lyhyt tarkastus niin varmaan menee paremmin.

onko sulla muita äitikavereita esim perhekahvilasta,voisit vaikka heiltä kysyä`? itse ottaisin 10kk tänne hoitoon ihan vaikka puoltutultakin , ymmärtäisin kyllä kun itsekkin tuskastellut huonon tukiverkon kanssa mun 11kk kanssa :). olen itse käynnyt terveyskeskuksessa omia terveys asioita hoitamassa lapsen kanssa mut hammaslääkäris et voi pitää esim sylissä tai muuten viihdyttää joten se on varmasti hankalaa.

Varmaan riippuu vähän lääkäristä. Jos sillä on omia pieniä lapsia, niin saattaa ymmärtää eikä huutokaan haittaa. Mutta jos huutaa, niin voi häiritä myös lääkärin keskittymistä. Itse koittaisin kyllä kaikin keinoin saada jonkun auttamaan, vaikka jonkun puolitutun sinne odotustilaan kärräämään rattaita.

Ehkä voisit soittaa ja kysyä? Jos vauvalla on jo selkeä päivärytmi niin sattuuko osumaan päikkäriaikaan? Jos olisi todennäköisempää, että vauva nukkuu niin saattaisin uskaltautua ottamaan mukaan, muuten yrittäisin saada ajan niin että olisi joku hoitamassa tai vaikka mukana siellä hammaslääkärissä.

Kyllä mä ratasikäsen kanssa olen ollu monessa paikkaa. On istunu leluineen ja katellu mitä mulle tehdään. Kerran sai sätkyn kun joutui seinän taa miun kuvauksen ajaksi mutta loppu samantien kun pääs takasin. kyllä ne on tottuneet siihen että lapsiakin on mukana.

Muistaakseni paikkauksesta ois kyse. En vois kovin montaa vuotta lykätä tuotakaan hommaa, muuten lahoaa legot suuhun! Yleensä mies voi ottaa vapaata töistä, mut just nyt ei onnaa. Äitikavereita ei juuri ole, kun en perhekahviloita tms harrasta. Muut tutut on töissä tai opiskeluissa.

No kyllä mun muksu on ollu vastasyntybeestä asti mukana ja ihan hyvin on mennyt. Kerran muuten hammaslääkärissä oikein tarjoutuivat vastaanotossa hoitamaan lasta ja pettyivät kun sanoin ettei tarvi kun on rauhallinen :D ihan rohkeasti vaan ja otat vauvalle kirjaa ja lelua mukaan.

Kolmen vauvan kanssa olen käynyt hammaslääkärissä.

Kaksi ensimmäistä ovat olleet kiltisti kopassa sen aikaa, mutta kolmas huusi kuin syötävä. Hoitaja meni oma-aloitteisesti viihdyttämään vauvaa ja lääkäri hoiti yksin hampaani.

Totta kai vauvan voi ottaa mukaan lääkäreihin :)

Yhteistyössä