hammaslääkäriin vai ei..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suu kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suu kipeä

Vieras
eli mulla on suussa mitä ilmeisimmin aftoja, niitä tulee mulle jostain ruuista, hammastahnasta tms.. nyt niitä on varmaan 5 todella lähellä toisiaan, ja ku mulla on ikenen liikakasvua viisurin päällä,niin siinä hampaan päälle menevässä osassaki on niitä... eli suu ON KIPEÄ.. :( mä mietin vaan että pitääkö tän takia mennä h-lääkärille, voiko ne tehä mitää? ja mistä tietää että tää kipu,johtuuko se aftoista vai voisko olla joku pahempiki tulehdus?? kauanko aftat kestää suussa?? auttakaa joku pliis..

Jos et ole menemisestä varma, niin voithan soittaa tk:n hammaslääkäriin (tai yksityiselle jos sitä käytät, tietty) ja kysyä voiko hammaslääkäri sille asialle tehdä mitään. Itsellä ei kokemusta niin en enempää osaa auttaa. Auttaakohan tuohon esim. suolavedellä purskuttelu?

joo suolavesi auttaa, ja burana.. hitto ku viimeks kuukausi sitte oli sama vaiva!! voiko näitä ilmeentyä esim. hormonien vaikutuksesta,ku nyt molemmilla kerroilla on tullu ku menkat alkamassa??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo suolavesi auttaa, ja burana.. hitto ku viimeks kuukausi sitte oli sama vaiva!! voiko näitä ilmeentyä esim. hormonien vaikutuksesta,ku nyt molemmilla kerroilla on tullu ku menkat alkamassa??

Mä olen lukenut että voivat ainakin stressistä alkaa oireilemaan... ja apteekissa myydään sellaisi aftalaastareita, jotka voi myös auttaa.

Kiusallinen vaiva nim.kokemusta on

Ei kyllä tietoa, mutta miks ei? Tuleehan mulleki naama täys finnejä menkkojen aikaan ;) mutta toivottavasti vaiva helpottaa pian! Onkohan aftoille olemassa mitää tarralappuja niinku herpekselle et vois päälle laittaa? Kato apteekin sivuilta onko niihin mitää helpotusta tai soita apteekkiin.

on aftoja enemmänkin. tai sillee tuntuu kitalaessa helliä kohtia ja särkee. Nytkin join kaffeeta niin alkoi kummallinen särky oikealla puolella niinku olisi enemmänkin siel "vinossa" jotaa tuol suussa. Enkä oo keksiny mikä tuon aiheuttaa..ikinä ollu näin kamalsti suusärkyi....

Alkuperäinen kirjoittaja mulla kanssa:
on aftoja enemmänkin. tai sillee tuntuu kitalaessa helliä kohtia ja särkee. Nytkin join kaffeeta niin alkoi kummallinen särky oikealla puolella niinku olisi enemmänkin siel "vinossa" jotaa tuol suussa. Enkä oo keksiny mikä tuon aiheuttaa..ikinä ollu näin kamalsti suusärkyi....

miten helpotat kipua? otatko särkylääkkeitä?? ku aattelin että voiko olla aftoista niin kovat kivut että kuuden tunnin välein on pakko ottaa 600mg burana?

Yhteistyössä