Paljonko olette saaneet saikkua viisuriLEIKKAUKSESTA hoitoallalla ollessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Mulla on perjantaina leikkaus. Viisuri on ikenen alla ja siellä vinossa toisen hampaan seinämää vasten. Ei ole kipuja muuten mutta epäillään että on tulehdusta ja että suklaan mennessä vasemmalle suussa, järkyttävän kivun aiheuttaja silloin.
Otetaan siis pois.

Olen hoitajana vanhusten(dementikkojen) palvelukodissa jossa joutuu päivittäin nostelemaan.

Soitin lääkäriin ja kysyin paljonko MUN tapauksessa suurpiirtein hoitaja olettaa mun saavan saikkua tässä työssä. Sanoi että ehkä n.muoks mukaanlukien leikkauspäivä n. 3-4pvä riippuen lääkäristä.

PALJONKO te hoitsut olette saaneet viisurin LEIKKAUKSESTA saikkua? Millainen leikkuu oli, että oliko onnistunut ja helppo vai vaikea jne...

Viimeksi muokattu:
2 päivää eli sen leikkauspäivän ja seuraavan päivän. Kaikki 4 viisuria on poistettu ollessani vielä hoitoalalla. 3 leikattu yksityisellä, 1 kunnallisella. Leikkaukset kaikki meni ihan hyvin, mutta kunnallisella eivät antaneet profylaktista antibioottikuuria ja leukaluu tulehtui leikkauksen jälkeen. Muissa leikkauksissa ei mitään ongelmaa.

Mä olen toimistotöissä, pitää puhua, sain saikkua 3 päivää (mukaanlukien leikkauspäivä). Hammas jouduttiin hakkaamaan(poraamaan palasiksi suussa kun ei muuten juuret irronneet.Inha tp ja ab-kuuri tuli koska luuta myöten jouduttiin ronkkimaan-

Yhteistyössä