Hammaslääkäri suoraan helvetistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pahoinpitelyn uhri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pahoinpitelyn uhri

Vieras
Kävin tänään ehkä maailman kauheimmalla hammaslääkärillä.
Mulla on ollut lohjennut hammas suussa, jota alkanut viime aikoina vihlomaan ja särkemään. Varasin hampilääkärille ajan, että pistäis sen kuntoon.

Noh, pääsin siihen penkkiin niin kaveri eka tökki ja kaiveli sitä jollain tikulla. SATTUI! Sanoin siitä, niin tää epeli väitti ettei voi koskea koska kyseessä on KUOLLUT HAMMAS. Miten se hammas pystyi olemaan kuollut?

Noh, otti sitten poran, jolla kuulema aikoi tasoittaa sitä pohjaa(?), sattui niin maan pirusti. Repäisin sen käden pois suusta ja rähjäsin etteikö se aio puuduttaa ollenkaan. Lääkärin vastaus oli että ei koska tää on kuollut hammas ja et voi tuntea mitään. Mitenkähän sitten tunsin kaiken vähän liiankin hyvin.

Vaihtoi sitten johonkin turbiini(?)terään jolla jatkoi ja mulla valui vaan kyyneeleet silmistä.

Nyt kun on ilta ja käynnistä hammaslääkärissä 9tuntia särkee hammasta enemmän kuin ennen ja ei kärsi purra edes hampaitaan yhteen. Ihan kun sormella painaa tuon hampaan reunoja niin se jo heti aristaa...:(

Tekiköhän se hullu sadisti mulle nyt enemmän hallaa kuin hyötyä? Selittäiskö joku mulle tuosta kuolleesta hampaasta, että mitä se oikein tarkoittaa?

Ehdottomasti lääkärin olisi pitänyt puuduttaa, jos sinä sitä itse haluat! Ei noin saa tehdä. Mä olen tapellut yhden hampaan kanssa jo kauan ja vaikka sitä on jo juurihoidettu (hoito vielä kesken, juurikanavat täyttämättä)., hammas on edelleen kipeä. Huomenna olisi hammaslääkäriin aika ja siihen vaihdetaan ainakin uusi lääkepaikka. En aio antaa koskea ilman puudutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja kävitkö nokialla:
huonoja kokemuksia myös, miksei ne ymmärrä kun sanoo että sattuu niin sattuu kans

Eikun Salossa kävin kunnallisella... Eniten ärsyttää, että olin juuri alkanut päästä eroon vuosia kestäneestä hammaslääkäripelosta (juuri yhden kivuliaan käynnin jälkeen alkaneesta) ja nyt ollaan taas lähtökohdassa. Suorastaan puistattaa ajatus, että pitäisi uudelleen mennä. Sille äijälle en kyllä suostu menemään enää koskaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Ehdottomasti lääkärin olisi pitänyt puuduttaa, jos sinä sitä itse haluat! Ei noin saa tehdä. Mä olen tapellut yhden hampaan kanssa jo kauan ja vaikka sitä on jo juurihoidettu (hoito vielä kesken, juurikanavat täyttämättä)., hammas on edelleen kipeä. Huomenna olisi hammaslääkäriin aika ja siihen vaihdetaan ainakin uusi lääkepaikka. En aio antaa koskea ilman puudutusta.

Niin se jäi sanomatta, että suusi/hammas saattaa olla ärtynyt siitä kovasta kohtelusta parikin päivää. Jos sen jälkeen vielä hammas kipuilee, ei varmaankaan auta kuin mennä uudelleen hammasta näyttämään.

:hug: Jumalauta mikä hammaslääkäri |O |O
Pitäis ehkä kuunnella potilasta eikä tehä vaan omia johtopäätöksiä "ei tää voi sattua" :headwall:
Toivottavasti et joudu saman lekurin käsittelyyn ikinä

Ja miä kyllä laittaisin palautetta tuollasesta |O

Jätetäänkö "kuollut" hammas muka suuhun? Eikös sellaset poisteta? Laita vaan valitusta menemään. Minä olisin vaatinut puudutuksen + siitähän sinä maksat että saat asiallista kohtelua. Meillä ainakin 5e puudutus ja aina on laitettu kun olen pyytänyt.

Mulla oli vain hammashoitaja ja kesken hampaiden puhdistuksen sai jonkin ihme koiskeen ja sen jälkeen veri vaan roiskui ja leukaluu väpätti ainakin viikon. Siis ihan yhenäkin alkoi pahoinpitely ja en voinut edes mitään sanoa, paitsi nyt että en kyllä enää mene hoidattamaan hampaitani ikinä, niin kamala kokemus oli että revin hampaani mieluummin kuin enää menen edes puhdistamaan...
Iskikö kateus vai tupakin himo vai hulluus?

Voi ei!

Eihän ne hampaat tunnekaan mitään, mutta ne hermot! Jos sanotaan, että hammas on kuollu, niin olen käsittäny, että sillon hermo on myös kuollu sieltä, eikä sillon kyllä tunnukkaan mitään. Mutta selvästihän tuo ei ollu kuollut hammas!

Kyllä hammaslääkärin pitää puuduttaa, jos potilas niin haluaa. Minullekin joskus puudutusta pyytäessäni (hammasta paikattiin) hammaslääkäri sanoi, että "ei sitä kannata puuduttaa, kun tässä menee niin vähän aikaa"! Eipä paljon lohduttanu.

no kyllä meillä kysytään vähän liiankin tiuhaan että sattuuko, eli aika tumpelo lääkäri ollut :( Ja varsinkin jos on vielä hammaslääkäripelkonen niinkun sinä niin vielä tarkempi ois saanu olla. Ja tutkiko se ees että se hammas on kuollut, vai olettiko vaan. Harmittaa tehä töitä edes tollasten kanssa valitettavasti :( Mutta siis pelkästä kohtelusta toi hampaan arkuus on ja yleensä menee päivässä parissa pois.

Niin se jäi sanomatta, että suusi/hammas saattaa olla ärtynyt siitä kovasta kohtelusta parikin päivää. Jos sen jälkeen vielä hammas kipuilee, ei varmaankaan auta kuin mennä uudelleen hammasta näyttämään.

Voi h*levetin h*levetti. Enpä ois menny, jos oisin tuollaiseksi tiennyt. Miehellä on vielä parin kuukauden päästä sille samalle äijän turjakkeelle aika viisaudenhampaiden poistoon. Aion kyllä lämpimästi suositella, että jättää välistä, kunhan töistään kotiutuu.

Eniten siinä kyllä ärsytti just se, kun se ei oikeesti uskonut että se sattuu.

Mulla alkoi yht´äkkiä etuhammas vähitellen särkeä ja sitten se tuli niin araksi ettei voinut purra hampaita yhteen ja kaikki kuuma vihloi ja teki kipeää.Hammas oli kuollut, mutta samalla myös tulehtunut.Juurihoito ja antibiootti ja nyt ei oireita.Juurenhoidossa hampaan sisällä olevat hermokanavat puhdistetaan tulehtuneesta kudoksesta ja lääkitään.

Erittäin ikävä kokemus sinulla ja pelottavakin.Toivottavasti pääset seuraavan kerran toisella hammaslääkärille, joka osaa asiansa, eikä kiduta potilastaan. :hug: :hug:

Mä yleensä sanon jo ennenkuin pehvani siihen hammaslääkärintuoliin laitan, että jos porataan kivun kanssa, mä haluan ehdottomasti puudutuksen tai nuijanukutuksen. Mulla oli se juurihoidettava hammas niin ärtynyt, ettei se puutunut kunnolla. Puudutusta lisättiin joka välissä, jopa suoraan sinne hampaaseen. Tuntui ettei puudutus lähde ollenkaan naamasta hammaslääkärin jälkeen. Se kipu minkä hammaslääkärissä tuntee on jotain ihan kamalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hampihoitaja:
no kyllä meillä kysytään vähän liiankin tiuhaan että sattuuko, eli aika tumpelo lääkäri ollut :( Ja varsinkin jos on vielä hammaslääkäripelkonen niinkun sinä niin vielä tarkempi ois saanu olla. Ja tutkiko se ees että se hammas on kuollut, vai olettiko vaan. Harmittaa tehä töitä edes tollasten kanssa valitettavasti :( Mutta siis pelkästä kohtelusta toi hampaan arkuus on ja yleensä menee päivässä parissa pois.

siis se totes sen sillä tikulla tökkimällä että "tää hammas on kyllä kuollut" ja silloinkin kun se tökki sillä tikulla niin sekin sattui, kun välillä heitti oikein sellaisen kipupiikin. Ei siis ottanut mitään kuvia tms. koska oon raskaana. mut kai mä sit vaan kuvittelin koko kivun...:( Vai oisko tuo raskaus voinut vaikuttaa siihen etten saanut puudutusta?

Haljenneelle hampaalle ei pysty tekemään mitään muuta kuin vetämään pois. Mutta jos siitä on vain pala pois niin sitten voi korjata. Mä en kyllä uskaltaisi käydä tollaisilla lääkäreillä.
Ero yksityisen ja kunnallisen välillä on vain muutama euro, joten yksityisellä saa ainakin kunnon palvelua.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Voi ei!

Eihän ne hampaat tunnekaan mitään, mutta ne hermot! Jos sanotaan, että hammas on kuollu, niin olen käsittäny, että sillon hermo on myös kuollu sieltä, eikä sillon kyllä tunnukkaan mitään. Mutta selvästihän tuo ei ollu kuollut hammas!

Kyllä hammaslääkärin pitää puuduttaa, jos potilas niin haluaa. Minullekin joskus puudutusta pyytäessäni (hammasta paikattiin) hammaslääkäri sanoi, että "ei sitä kannata puuduttaa, kun tässä menee niin vähän aikaa"! Eipä paljon lohduttanu.

Tavallaan ihanaa, etten ole ainut ketä on kohdeltu kaltoin, lohduttaa hieman että tietää että on joku muukin joka tietää miten kamalalle se tuntuu ilman puudutusta.
Mutta toisaalta taas toivoisi, että olisi ainoa joka joutuu tuollaisesta kärsimään, koska ei tuo nyt ihan reilua ole maksavaa asiakasta kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Haljenneelle hampaalle ei pysty tekemään mitään muuta kuin vetämään pois. Mutta jos siitä on vain pala pois niin sitten voi korjata. Mä en kyllä uskaltaisi käydä tollaisilla lääkäreillä.
Ero yksityisen ja kunnallisen välillä on vain muutama euro, joten yksityisellä saa ainakin kunnon palvelua.

Mullaon lohkennut siitä niinkuin yksi kulmapois, takahampaasta siis kyse. Mie oon käyny aina vähä vuorotellen yksityisellä ja kunnallisella. Nyt on ollut aiemmin tosi kiva lääkäri kunnallisella, mut tänään jouduin sit tuolle miehelle ja oli kyllä pitkästä aikaa viimeinen kerta kunnallisella. Aika ovela keino lyhentää hoitojonona...;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hampihoitaja:

siis se totes sen sillä tikulla tökkimällä että "tää hammas on kyllä kuollut" ja silloinkin kun se tökki sillä tikulla niin sekin sattui, kun välillä heitti oikein sellaisen kipupiikin. Ei siis ottanut mitään kuvia tms. koska oon raskaana. mut kai mä sit vaan kuvittelin koko kivun...:( Vai oisko tuo raskaus voinut vaikuttaa siihen etten saanut puudutusta?

Mä olen myös raskaana ja silloin voi kyllä puuduttaa. On kuulemma yksi puudutusaine, jota ei laiteta raskaana olevalle, koska se saattaa aiheuttaa supistuksia. Mullakaan ei kuvattu tuota juurihoidettavaa hammasta. Lääkärillä oli joku "mittari"/mittauslaite, jolla se tutki niitä juurikanavia. Sulla on varmasti hammas tulehtunut, koska se noin kipuili. Voi kun mä nyt toivon, ettet turhaan kärsinyt tänään kivuista. Jos hammas oireilee, mene uudelleen hammaslääkäriin. Voi olla että hampaaseen joudutaan tekemään juurihoito.

Mullakin se hammas kipuili vähän ja sitä yritettiin ensin hoitaa pelkällä lääkepaikalla. Hammas asettui joksikin aikaa, mutta kivut palasivat uudelleen. Sitten kun porattiin juurikanavat näkyviin, hammas olikin niin tulehtunut ettei sitä tahdottu saada puutumaan.

Aina kun mun on tarvinnu vaihtaa hammaslääkäriä, niin olen tehnyt hyvin selväksi, että ensin puudutetaan ja sitten minä sanon päivää. Ilman sitä piikkiä mun suuhun ei mee mikään vimpain.

Minähän siitä ilosta maksan ja kärsin (hl-pelosta)

No ohhoh :o

Mulla taas kun juurihoitoa tehtiin hammaslääkäri kyseli kauheen epäileväisenä aina ennen kun alotti että puudutetaanko ja eikö muka koske ollenkaan.
Siis mulla oli myös kuollut hammas ja sain sen käsityksen hammaslääkärin kyselystä että on aika harvinaista ettei hampaassa oo mitään tuntoa niin kun mulla. Tosi törkee hammaslääkäri sulle sattunu, kyllä valittaisin ja menisin jollekin toiselle jatkossa :|

Ja mulla se kuollut hammas nakottaa edelleen suussa hoidettuna. Tän jälkeen jos alkaa vaivaamaan niin ainoo hoito sitten on ottaa se kokonaan pois.

no mä oon taas vähä "laiska" valittamaan, kun mitä mä siitä hyödyn ja eihän se lääkärikään kai siitä mitään sanktioo saa. Harmittaa vaan, kun on taas se pelko persiissä, mikä oli jo alkanut siirtyä taka-alalle.

kannattaisko antaa vähän palautetta kyseisestä lääkäristä.nehän on nuo terveyskeskuksen lekurit niitä ,joille lapset koulusta kärrätään hoitoon.voi tulla lisää lääkärikammosia jos tuollaisen kohtelun saa...omat traumani sain aikanaan eräältä ronskimat otteet omaavalta sedältä.kiitos hänelle siitä.

Jep mullla samanlaisia kokemuksia. Pari vuotta sitten olin hammaslääkärilla joka rupesi poraamaan hammasta samantien kun istuin siihen penkkiin saattu niin h*lvetisti että repäsin sen käden suusta ja kysyin että mitä sä oikeen teet? sitten se rupes jotain änkyttämään ja tajusin ettei se edes osaa / ole suomea/suomalainen jolloin painelin hammaslääkäristä ulos ja varasin uuden ajan.