hammasharmi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LILLIputti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LILLIputti

Vieras
Onko kenelläkään muulla kuin minulla hampaissa paljon paikkoja.Tosi inhottavaa ja ehkä nöyryyttävääkin kun on niin reikiintyväistä sorttia tuo purukalusto.
Harjaan aamuin illoin, käytän xylitol pastilleja ja xylitol purkkaa aterioiden jälkeen.
En syö mitenkään erityisen paljon sokerisia imellyksiä enkä nameja yms MUTTA kuiteskin ihan alle kouluikäisestä muistan kun on paikkailtu ja paikkaillaan vieläkin ja ikää jo 30

Minulla on myös todella monta paikkaa. Joka vuosi hammaslääkärikuluihin menee noin 400-600?, vaikka yritän parhaani mukaan pitää huolta hampaistani. Vielä 10 vuotta sitten hammaslääkäri kehui, kuinka hyvässä kunnossa hampaani ovat ja kiille on tosi vahva ja ikenetkin erityisen "tiukassa kunnossa".

Pian alkoikin ruokatorven refluksivaivat, jonka en silloin ymmärtänyt olevan hampaille haitaksi. Tämän lisäksi harjasin hampaitani liian kovalla harjalla ja liian kauan. Tästä huolimatta plakkia aina jäi ienrajaan. Nyt hammaskiille on lähes olematon ja vaikka mitä tekisin, niin reikiä tulee koko ajan lisää. Erityisesti paikan ja hampaan väliin. Harmittaa niin pirusti.

mulla kans varmaan refluksivaivaa.tai ainakin luulen niin kun nielussa tuntuu jatkuvasti siltä kuin sielä olis jotain ylimäärästä ihan kuin sinne olis joku lääke jääny kiinni joka lähettää ikäväntuntoista hapanta makua ja tuntemusta.varsinkin syöntien jälk ja öisin.
onko sinulla lääkitys kyseiseen vaivaan?

Yhteistyössä