halvemmat vaunu mallit

mitä suosittelette ja mitä ei missään nimessä kannattaisi ostaa. en halua laittaa rahaa kuitenkaan mihinkään emmaljungiin tai brion vaunuihin kun niissa on jo niin paljon lähtöhintaa. tietysti jos halvalla sattuisi saamaan tarjouksesta. mut alustavasti näitä halvempia kyselisin.
 
ABC desing yhditelmii en suosittele oman kokemuksen perusteella kellekkään! Halvathan ne on, mutta todella raskaat ja kömpelöt. Plussia: heittoaisa..öö..eipä juuri muuta. Miinusta: raskaat, huono joustavuus--> käy selälle, pieni ja ahdas kantokassi, joutuu enne puoltavuotta pienikokoisenki vauvan siirtää pois ja keksii patenttia ite (talvella ainaki )..kaikinpuolin kömpelöt. Nii, ja talvella pakkasessa runko ku rautatanko.

Noita laadukkaampia kannattaa oikeesti etsiä käytettynä! Säilyyvät hyvänä rungoltaan, kuosiltaan jne pitkään. Ja säästät ittees. Mä ainakin sain esikoisen aikaa selkäni tosi kipeeks noista abc:n vaunuista, rinnatki jo painaa ja raskauden rasitukset tm.

Tää siis mun mielipide, niitähän pyysit =) .
 
Tutulla on Carenat, ei hyvät. Tosi raskaan työntää vaikka on kevyemmät painoltaan ku esimerkiksi isot emmaljungat. Että ei se vaunujen paino sano vielä mitään siitä työnnettävyydestä.. Halvoissa on huonot laakerit ynnä muut. Sit toinen mikä Carenoissa on vikana on natina vaikka kuin öljyäisi, kuulemma sama vaiva kaikissa sen merkkisissä.

Sit muistan ku yks nettituttavuus osti haberkornit vai mikkä ne nyt onkaan? No, joka tapauksessa oli niin surkeat että vaihtoi brioihin ennen ku lapsi täytti vuoden.

Suosittelen siis minäkin laatumerkkejä vaikka sit käytettynä ostettuna jos ei uusia raaski ostaa.
 
Meillä on ollut Orat ja Carenat. Molemmat kesti kahdella lapsella, orasta meni alaosasta kiinnitykset, tuli sellaiset sivuilleheiluttelumallit :LOL: ja Carenoista kyllä tykkäsin, hyvät työntää, heittoaisa jne. mutta niistä just se aisa hajos toisen lapsen lopetellessa vaunuilua.

Nyt ollaan mietitty Childwheelsin kolmiratasmallia, johon saa erikseen kovan kopan. Maksaa kopan kanssa jotain 400-450. Hintaa toki sais alemmas tyytymällä pehmeään koppaan (sellainen meillä oli carenoissakin), mutta kaikkea kantsii kokeilla ;)
 
Oran Jovi Airit ostettiin pari kk siitten ystävän suusituksesta, ja oma hinta/laatu -vertailu puolsi myös Jovi Aireja. Oran vaunuihin on tullut tänä vuonna uudistuksia mm. jarruihin ja ratasosan kiinnitykseen. Myös rungon kehittelyä on viety eteenpäin. Jovi Air -mallia ei tehdä Suomessa, eli hintaa voidaan pitää siksi sen veran alempana kuin muita Oran malleja. Toki samat laadunvalvontatestit ne käyvät läpi kuin muutkin Orat.

Kasattuna olivat jopa pari senttiä Brion Combeja matalammat, mutta keveydessä Brio voittaa parilla kilolla. Hintaeroksi muodostui kuitenkin tuo reilu 200?, joten päädyttiin siksi Jovi Aireihin.
 
Kannattaa käydä vaunukaupoissa katselemassa ja testailemassa, halpojen ja kalliiden mallien välillä on hurjasti eroa, esim. "ketteryydessä". Ja samoin myös eri halpojen kesken.

Ja sitten kannattaa ostaa käytettynä, ja tietysti silloinkin käydä testaamassa eikä ostaa sikaa säkissä.

Itse sain esim. teutonian vaunut puoleen hintaan, ja niissä on takuutakin vielä jäljellä! Kirppareilla ja lastentarvikeliikkeissä, joissa myydään käytettyjä vaunuja, olen nähnyt tosi hyväkuntoisia laadukkaita ja lähtöhinnaltaan kalliita vaunuja yleensä 150-300 eurolla.

Eli suosittelisin kyllä lämpimästi miettimään hyviä käytettyjä huonojen uusien sijaan.
 
emmasta ja carenasta kokemusta,en suosittele kellekkään.kamalan jäykät rohjot :x puolivuotta vanhoista carenoista matkahuolto hajotti yhden osan ja mistään ei enää löytynyt varaosaa vaikka rattaat niin uudet.ne rattaat oli käyttökelvottomat sen jälkeen :/ ja kuullut olen monilta että ne muoviosat ja työntöaisa hajoaa pirun helposti.
kyllä se vaan niin on että hyvästä kannattaa maksaakin jonkun verran =) esim. käytettyjä emmaljungia näyttää saavan ihan parilla sadalla eurolla jo =) mieluummin ostaa käytettynä ne kuin tuollaiset susi-vaunut...
 
mitä itse kattelin noita ni emma merkkiset vaunut on tosi raskaat ja saa tehdä töitä työntämisessä.. plussa tosin heittoaisa...

bora kombi on aika edullinen 300-350e tienoilla.. ne on vähän jäykät, mut itse mietin niitä kyllä tosissani...

brioa saa nyt ainakin suht edullisesti (400e) 2006 väreissä.. ite tykkäsin niistä.. emmaljunga oli lastentarvikkeella 505e (kolme väriä valittavana :/ ) ja muut värit sit oli 595e pelkät kulkupelit.. päälle sit suojatja mitä haluaa niihin...

tervekauppa.fi sivuilla olevasta vaunupaketista oon kuullu oikeestaa pelkkää hyvää.. niitä kannattaa varmaa kattella.-..
 
Me satuttiin löytämään brion yhdistelmät huuto.netin kautta. Siis löydettiin sellaiset, jotka oli noin 20km:n päässä eli voitiin käydä katsomassa. Hintaa oli noin puolet uusien yhdistelmien hinnasta ja vaunut todella hyväkuntoiset ja siistit. Vauva on vasta tulossa, joten käyttökokemuksia en osaa sanoa, mutta noita vähän käytettyjä tosiaan löytyy huuto.netistä paljon.
 
Meillä tas ei ole mitään pahaa sanottavaa EMMA merkkisistä yhditelmistä, meil on ne emma bestar combi vaunut ja hyvin on toimineet! ostettiin pari vuotta sitten ja olleet kovassa käytössä. Maksoi n. 250e ja vastannut aivan meidän tarpeita, on monikäyttöiset ja mukautuvat, en keksi mitään pahaa sanottavaa.

Nyt sit on tilanne et tarvitaan tuplat lisäksi, enkä voi enkä halua niistä maksaa 500-700e joten emmalla on näppärän oloiset tuplat (muistaakseni jule twin) maksaa vain 250. Selkänojat kääntyy eri aikaan että saa vauvan makaamaan ja ison istumaan, renkaat on isot ja muutenkin helppokäyttöisen oloiset nää tuplatkin. Tosin niistä ei ole vielä varsinaista käyttökokemusta, mut noista yhdistelmistä on, niitä voin suositella.

Toivottavasti löydätte teille sopivan ratkaisun, mut mä en ainakaan voi haukkua noita emmoja kokemuksemme perusteella.
 
Ostin ensimmäiselle v. 2001 Emmaljungat, koska tiesin hyviksi, ja mielellään maksoinkin niistä. Matkarattaiksi ostin Gracot. Mutta mutta... keskustassa kun asuttiin, ja muutenkin millaista mulla se käyttö oli, niin huomasin että ne Gracot sitten olikin lähestulkoon aina käytössä! Samaa on sanonut siskokin, jolla nyt myös Emmaljungat, että turhaan maksoivat niin ison rahan, jos vaan ulkona silloin tällöin nukuttaa niin kyllä siihen käyttöön ois passanneet halvemmatkin.

Eli onhan se aika paljon omasta tarpeesta ja käytöstä kiinni että miten paljon haluaa rattaisiin/vaunuihin laittaa, ja myöskin se että joskus halvemmat saattaa kestää yhtä hyvin kuin kalliimmatkin tai mennä parissa kuussa sököksi! Eli vähän tuuripeliä...

Mä ostin nyt tälle kakkoselle halvan Carenan yhdistelmän, hätävarana on ilmaiseksi saatu Brion ratas joka oli niin ruma, vaikka varmasti hyvä, että (anteeksi vaan) mä pinnallisena ihmisenä sanoin miehelle että noita en ihmisten ilmoilla työntele kun sadesuojan alla... Katsotaan miten meille käy noiden Carenan rattaiden kanssa =)
 
Mun on pakko kommentoida, että meillä on brion novat ja jos niihin päädytte niin katsokaa, että se jalkaritilä on sellaista mallia, että ei painamalla liiku ylös ja alaspäin. Siis kun sitä jalkaosaa painaa sisään päin, niin sitä voi liikutella ylös ja alas. Se on meillä ongelma, kun hahlot ovat löystyneet ja esim. sadesuoja painaa jatkuvasti jalkaritilää sisäänpäin ja se rämähtää alas vähän väliä.. :headwall: Muuten ok joo..Mutta ajattelin tän kirjoittaa, koska meillä tuottaa ko. asia kovasti päänvaivaa... :kieh:
 
Carenan vaunut ei ole parhaat mahdolliset, mutta todella hyvin niiden kanssa on pärjätty nyt 1v4kk. Vaunut on meillä joka päivä käytössä pitkillä lenkeillä (myös juoksulenkeillä ), päiväunilla ja kauppareissuilla. Myös kakkosen kanssa yritämme pärjätä näillä, mutta hankimme lisäksi laadukkaammat tuplarattaat.

Plussat:
+ menevät kasattuina todella pieneen tilaan
+ kevyet nostaa esim. auton takakonttiin
+ heittoaisa
+ yksinkertaiset säätää ja käyttää
+ kevyet työntää (joku toinen oli eri mieltä ) ja helppo ohjata
+ kantokassi on lämmin, ja muuntuu makuupussiksi
+ kankaat on kestäny hyvin konepesua
+ hyvät jarrut
+ ulkonäkö OK
+ toimivat perusvaunut

miinukset:

- kuomu on ohut ja toppaamaton
- jalkapeite on voimakkaasti muotoon ommeltu, eikä oikein toimi kuin istuma-asennossa lapsen jalat alhaalla
- heittoaisa taipuu kovassa käytössä, ja pakkasessa muovilukitukset toimivat hieman huonosti
- ratasosa ilman kantokassia ei ole kovin lämmin
- kuomun aukko on viimalla ja pakkasella liian avonainen, vaatii aina tuulisuojan tai esim. flanellin pyykkipojilla kuomuun kiinni
- kangasosissa on konepesun merkki, mutta esim. kuomun kankaita ei saa raudoista kokonaan irti ja istuinosassa on selkälevy sisäänommeltuna, joten kankaan joutuu pesemään käsin tai ratkomaan saumat auki ja ompelemaan itse jrkevämmin (itse tein jälkimmäisen)
- todennäköisesti lapsityövoimalla tehty :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja enne:
Meillä tas ei ole mitään pahaa sanottavaa EMMA merkkisistä yhditelmistä, meil on ne emma bestar combi vaunut ja hyvin on toimineet! ostettiin pari vuotta sitten ja olleet kovassa käytössä. Maksoi n. 250e ja vastannut aivan meidän tarpeita, on monikäyttöiset ja mukautuvat, en keksi mitään pahaa sanottavaa.

Nyt sit on tilanne et tarvitaan tuplat lisäksi, enkä voi enkä halua niistä maksaa 500-700e joten emmalla on näppärän oloiset tuplat (muistaakseni jule twin) maksaa vain 250. Selkänojat kääntyy eri aikaan että saa vauvan makaamaan ja ison istumaan, renkaat on isot ja muutenkin helppokäyttöisen oloiset nää tuplatkin. Tosin niistä ei ole vielä varsinaista käyttökokemusta, mut noista yhdistelmistä on, niitä voin suositella.

Toivottavasti löydätte teille sopivan ratkaisun, mut mä en ainakaan voi haukkua noita emmoja kokemuksemme perusteella.
mun mielipide noista emman bestar vaunuista on et ovat todella raskaat työntää.. tuntuivat jo sisätilassa tosi raskailta... :( olikohan ne nyt just 200e tarjouksessa täällä keski-suomessa.. myyjäkin sanoi et talvella ovat tosi raskaat työntää lumessa/loskassa... mut tietysti mielipide kysymys.. ja jos on yhtään pidempi ihminen niin ovat todella matalat mun mielestä ainakin.. meillä mies saa olla kunnon kyyryssä noihin emman vaunuihin et pääsee vauvaan käsiks.. siks ei itse niitä edes sen jälkee mietitty ku käytii "koeajaa"

emmaljungissa taas plussana et ovat korkeat,samoin kuin borat! ja nuo meidän briot saa myös säädettyä korkelle ni ei ota selkään kumarrella vauvaa sieltä...

tälläisiä kokemuksia minulla...

 
Meillä emmaljungat, melkein ainoat jotka ovat kyllin korkeat pitkälle isälle työntää ja lasta käsitellä, samalla riittävän matalat minulle lyhyelle. Ja ainoat joissa työntökorkeutta saa säädettyä tarpeeksi. Käyttö parvekeella+ paljon jalkaisin kulkua, hyvät renkaat ja sellainen koppa että mahtuu vällyä mukaan pakkasella.
Uutena nuo ostettiin poistovarastosta. Käytettynäkin oisin päätynyt samaan merkkiin. Ekana ei kannata hintaa ajatella vaan sitä mitä tarvitsee.
 
Pakko vielä lisätä tähän pinoon kommentti liittyen työnnettävyyteen, nimittäin jos ystäväni jolla on noi Carenan yhdistelmät ei olis ikinä multa kuullut vaunujemme työnnettävyyden eroista (ja päässyt testaamaan meidän emmaljungia) ei hänkään tietäisi että heidän vaunut on raskaat työntää. Että jos ei ole vertailukohtaa niin ei sitä tiedä, eikä osaa pakosti vaatia parempaa.
 

Yhteistyössä