halut kuolleet

• Viestiketjun aloittaja Veera
  • Ensimmäinen viesti
Veera
En ole halunnut seksiä aikoihin. Synnytyspelko painaa vaikken ole edes raskaana vielä.
Masentaa tosi kovin. Onko se totta että synnytyksessä repeymät tikataan ilman puudutusta niin että nainen rimpuilee ja kuljuu kun kätilö huutaa sille että pitää olla paikoillaan. Haittaa seksielämää moiset mielikuvat.

Vain elämää
En ole halunnut seksiä aikoihin. Synnytyspelko painaa vaikken ole edes raskaana vielä.
Masentaa tosi kovin. Onko se totta että synnytyksessä repeymät tikataan ilman puudutusta niin että nainen rimpuilee ja kuljuu kun kätilö huutaa sille että pitää olla paikoillaan. Haittaa seksielämää moiset mielikuvat.
Tiedätkö mitä, ne välilihan leikkaukset ja alapään tikkaukset on niin pieniä juttuja koko synnytykseen verrattuna, ettei niihin edes kiinnitä silloin mitään huomiota. Olen kaksi lasta synnyttänyt alateitse ilman mitään puudutuksia eli naturel ja kummallakin kerrallalla leikattiin. En edes tiennyt koska se tapahtui synnytyksen aikana. Tikkejä laitettiin kerroksittain eikä ne tuntuneet sen kaiken maratonin jälkeen hyttysen pistoltakaan. Koko touhuun kypsyy niin, että sietää lähes mitä tahansa kunhan se koko touhu on vain ohitse. Joten etukäteen ei kannata murehtia koska siitä ei ole mitään hyötyä. On vain ajateltava niin, että miksen minä muka pysty siihen mihinkä jo miljoonat ja taas miljoonat naiset ovat pystyneet.

Viimeksi muokattu:
Veera
Alkuperäinen kirjoittaja Vain elämää;11550725:
Tiedätkö mitä, ne välilihan leikkaukset ja alapään tikkaukset on niin pieniä juttuja koko synnytykseen verrattuna, ettei niihin edes kiinnitä silloin mitään huomiota. Olen kaksi lasta synnyttänyt alateitse ilman mitään puudutuksia eli naturel ja kummallakin kerrallalla leikattiin. En edes tiennyt koska se tapahtui synnytyksen aikana. Tikkejä laitettiin kerroksittain eikä ne tuntuneet sen kaiken maratonin jälkeen hyttysen pistoltakaan. Koko touhuun kypsyy niin, että sietää lähes mitä tahansa kunhan se koko touhu on vain ohitse. Joten etukäteen ei kannata murehtia koska siitä ei ole mitään hyötyä. On vain ajateltava niin, että miksen minä muka pysty siihen mihinkä jo miljoonat ja taas miljoonat naiset ovat pystyneet.

Minä en ole sinä. Me ollaan erilaisia kaikki eikä kaikki tunne samallailla, niin että eikö ne puuduta tikkaukseen jos kerran pyytää? Se ois kauheeta jos ne ei puuduttais jos nainen ite tuntee ettei kestä. Tai vois jopa nukuttaa jos asiakkaasta siltä tuntuu että se kituu. Onhan meitä moneen junaan.

Jatkan
Minä en ole sinä. Me ollaan erilaisia kaikki eikä kaikki tunne samallailla, niin että eikö ne puuduta tikkaukseen jos kerran pyytää? Se ois kauheeta jos ne ei puuduttais jos nainen ite tuntee ettei kestä. Tai vois jopa nukuttaa jos asiakkaasta siltä tuntuu että se kituu. Onhan meitä moneen junaan.
Kuule on mahdollista, että syystä tai toisesta (ensisijaisesti lapsen hyvinvointi on se joka menee kaiken edelle) voidaan joutua tekemään sektio ja silloin et tiedä mitään. Tottakai ne laittavat puudutusainetta automaattisesti ilman erityistä pyytämistä niin paljon kun ehtivät mutta kun vuoto saattaa tehdä sen, että lääke ei ehdi tai pysty vaikuttamaan.
Kokemusta on maanantailta kun leikattiin kaksi kasvainta toinen silmäluomen alta ja toinen nenästä. Puudutettiin kyllä mutta jostain syystä silmä ei puutunut ja toimenpide tuntui mutta ei sattunut ja ollut mikään mahdoton kuitenkaan.
Ja hei jännitin ja pelkäsin aivan tolkuttomasti etukäteen mutta kun se tilanne on päällä niin ei siinä enää jännitä tai ehdi pelkäämään.
Sama pätee synnytykseen koska nainen valmistuu synnytykseen raskauden edetessä tai kypsyy siihen, että mahasta on päästävä eroon vaikka sitten rautakangella. Sitä on vaikeaa selittää mutta asiaa ei kannata oikeasti pelätä. Lääkityksiä on paljon ja vaihtoehtoja samoin.
Seksi on herkullista silloin kun ei tarvitse huolehtia ehkäisystä. Raskaus on oma juttunsa mutta on ihan normaali asia. Synnytys on yksi osa, joka kestää hetken mutta se on sen arvoista.

Viimeksi muokattu:
kahden äiti
Sain puudutusta tikkaukseen, mutta kuten sinulle jo vastattiin, niin se tikkaus on todellakin vain hyttysenpisto siihen synnytykseen verrattuna. Toisen lapsen saatuani kaikkein pahimmat tuskat taas tulivat järkyttävistä jälkisupistuksista, jotka eivät lakanneet ennen kuin sain jonkun piikin.

Veera
Sori en jaksa tai halua lukea että synnytykseen kasvaa ja siksi on okei ettei puudutettaisi tai nukutettaisi tai tehtäisi mitään vaikka synnyttäjä tai synnyttänyt kituisi todenteolla. Vauvan etu on hyvinvoiva äiti ja synnytyksen jälkeen äitiin voi laittaa vaikka nukutusaineen jos tarve vaatii.
Kyllä tikkaukseen pitää voida jopa nukuttaa jos tilanne on sinä hetkenä vielä sellainen, että tarvii. Tikkaus sujuu parhaiten kun tikattava on ihan täysin rento eikä kidu tai huuda tai rimpuile vaan pulssikin on tasainen. Se on parhaaksi sekä kätilölle että äidille. Siis jos tuntuu että tarvii. Kyllä äitiäkin pitää kuunnella. Toisen puolesta on ihan turha sanoa, että eihän tuo mitään. Meitä on montaa tässä maailmassa ja sairaala on siksi, että saatais eettinen kohtelu niin henkisesti kuin fyysisesti. Onkai sitä oikeus vaatia? Vähättely on kamalinta mitä voi toiselle antaa.
Musta seksi on edelleen kuin raiskaus kun yhdistän sen raskauteen. Yleensä pidättelen itkua sen aikana ja meinaan oksentaa sen jälkeen.

Kuumaa, kylmää hikeä...
Minä kuuntelin tänään radiota ja siellä puhuttiin jossain ohjelmassa isyydestä ja Alexander Stubista. Miespuoliset juontajat tuntuivat pitävän Alexander Stubia ihan täydellisenä miehenä,
hän on kuulemma niin hyvännäköinen hohtavanvalkoisine hampaineen ja treenattuina vatsalihaksineen. Näin juontajat sanoivat: Alenxander Stubb on niin täydellinen mies, että hän
varmaan hikoilee juuri oikean määrän rakastellessaan...
Tämä rakastelun aikana " juuri oikean määrän hikoileminen " jäi ihmetyttämään minua eli pitäisikö miehen ja ehkä naisenkin hikoilla joku tietty desimäärä hikivettä ja pitäisikö niiden
hikihelmien valua ihan noroina paljasta ihon pintaa pitkin. Tietysti hikoilemisen määrän vaikuttaa ihmisen fyysinen kunto ja myös rakastelun voimakkuus, rakastellaanko sitä hitaasti edeten vai nopeasti, kiihkeästi, jopa intohimoisesti, niin että hikipisarat sinkoilevat ilmassa...
Onko hyvä rakastelun merkkinä aivan läpimärät lakanat ja ehkä märkä patjakin ? Onko seksin
harrastamisen aikana tapahtuvasta hikoilemisesta tehty tieteellistä tutkimusta niin kuin monesta
muusta asiasta on tehty ?
Jos mies on hiestä märkänä ihan kiireestä kantapähään, niin onko se hyvä merkki vai päinvastoin ? Entäpä jos nainen hikoilee runsaasti, onko se hyvä vai huono asia ?

kahden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Kuumaa:
Minä kuuntelin tänään radiota ja siellä puhuttiin jossain ohjelmassa isyydestä ja Alexander Stubista. Miespuoliset juontajat tuntuivat pitävän Alexander Stubia ihan täydellisenä miehenä,
hän on kuulemma niin hyvännäköinen hohtavanvalkoisine hampaineen ja treenattuina vatsalihaksineen. Näin juontajat sanoivat: Alenxander Stubb on niin täydellinen mies, että hän
varmaan hikoilee juuri oikean määrän rakastellessaan...
Tämä rakastelun aikana " juuri oikean määrän hikoileminen " jäi ihmetyttämään minua eli pitäisikö miehen ja ehkä naisenkin hikoilla joku tietty desimäärä hikivettä ja pitäisikö niiden
hikihelmien valua ihan noroina paljasta ihon pintaa pitkin. Tietysti hikoilemisen määrän vaikuttaa ihmisen fyysinen kunto ja myös rakastelun voimakkuus, rakastellaanko sitä hitaasti edeten vai nopeasti, kiihkeästi, jopa intohimoisesti, niin että hikipisarat sinkoilevat ilmassa...
Onko hyvä rakastelun merkkinä aivan läpimärät lakanat ja ehkä märkä patjakin ? Onko seksin
harrastamisen aikana tapahtuvasta hikoilemisesta tehty tieteellistä tutkimusta niin kuin monesta
muusta asiasta on tehty ?
Jos mies on hiestä märkänä ihan kiireestä kantapähään, niin onko se hyvä merkki vai päinvastoin ? Entäpä jos nainen hikoilee runsaasti, onko se hyvä vai huono asia ?

Hikoileminen on täysin yksilöllinen ominaisuus. Itse kuulun runsaasti hikoileviin. Kaikki nesteeneritys on minulla runsasta, myös syljen ja alapään mehujen. Siihen ei siis vaikuta hyvä- tai huonokuntoisuus. Myös se mistä tykkää on makuasia.

Minulle on ihan sama hikoileeko mies vai ei. Tosin sellainen puhdas miehekäs hientuoksu on kiihottavaa.

Ehkäisyä kehiin
Sori en jaksa tai halua lukea että synnytykseen kasvaa ja siksi on okei ettei puudutettaisi tai nukutettaisi tai tehtäisi mitään vaikka synnyttäjä tai synnyttänyt kituisi todenteolla. Vauvan etu on hyvinvoiva äiti ja synnytyksen jälkeen äitiin voi laittaa vaikka nukutusaineen jos tarve vaatii.
Kyllä tikkaukseen pitää voida jopa nukuttaa jos tilanne on sinä hetkenä vielä sellainen, että tarvii. Tikkaus sujuu parhaiten kun tikattava on ihan täysin rento eikä kidu tai huuda tai rimpuile vaan pulssikin on tasainen. Se on parhaaksi sekä kätilölle että äidille. Siis jos tuntuu että tarvii. Kyllä äitiäkin pitää kuunnella. Toisen puolesta on ihan turha sanoa, että eihän tuo mitään. Meitä on montaa tässä maailmassa ja sairaala on siksi, että saatais eettinen kohtelu niin henkisesti kuin fyysisesti. Onkai sitä oikeus vaatia? Vähättely on kamalinta mitä voi toiselle antaa.
Musta seksi on edelleen kuin raiskaus kun yhdistän sen raskauteen. Yleensä pidättelen itkua sen aikana ja meinaan oksentaa sen jälkeen.
Kuulehan jos tulevalla äidillä on rankka fobia synnytykseen liittyen niin silloin lienee parasta pyytää sektio. Kuulostaa toisaalta siltä, että sinuna kannattaisi siirtää asiaa vielä vuosilla eteenpäin ja jatkaa suvereenisti ehkäisyä.

Viimeksi muokattu:
Veera
Alkuperäinen kirjoittaja Ehkäisyä kehiin;11551107:
Kuulehan jos tulevalla äidillä on rankka fobia synnytykseen liittyen niin silloin lienee parasta pyytää sektio. Kuulostaa toisaalta siltä, että sinuna kannattaisi siirtää asiaa vielä vuosilla eteenpäin ja jatkaa suvereenisti ehkäisyä.

Aikaa ei ole vuosia. Olen jo reilusti yli kolmekymmentä ja synnytyspelko on ollut lapsesta asti.
En aio jättää elämää elämättä sen takia. Paras hoito pelkoon on kohdata se.
En suostuisi sektioon ikinä jollei komplikaatiot sitä vaadi. Synnytys on varmasti ihan mukava kokemus kun on kunnollinen selkäydin puudutus. En vain ymmärrä tätä yhtä asiaa, että miksi synnyttäneeseen naiseen suhtaudutaan niin, että nyt sen alapäälle voi puuduttamatta ja nukuttamatta tehdä mitä vain. Se on ihan mahdollista, että synnyttänyt nainen voi tuntea kipua ihan samallailla kun ei synnyttänytkin jos alapäätä käydään tikkailemaan ilman puudutusta tai nukutusta.
Itselläni on leikattu alapäästä immenkalvon jäänne joka oli hyvin häiritsevä. Minut nukutettiin leikkausta ja tikkausta varten. Se oli pieni operaatio ja meni hyvin. Tietenkin odotan, että synnytyksen jälkeen minut nukutetaan tikkausta varten, koska puudutusaineet eivät tehoa. Se on eettistä eikä iso operaatio. Jos asiasta keskustelisi lääkärin kanssa ensin niin voisiko se onnistua.
Sektiohan olisi paljon isompi pyyntö kuitenkin.

Veera
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti;11550980:
Sain puudutusta tikkaukseen, mutta kuten sinulle jo vastattiin, niin se tikkaus on todellakin vain hyttysenpisto siihen synnytykseen verrattuna. Toisen lapsen saatuani kaikkein pahimmat tuskat taas tulivat järkyttävistä jälkisupistuksista, jotka eivät lakanneet ennen kuin sain jonkun piikin.

Jollain se tuntuu varmasti hyttysen pistolta, jolloin puudutus on toki tarpeeton.
Mutta kaikissa tapauksissa ei. Jollekkin se voi tuntua järkyttävältä ja aina pitäisi toimia sen mukaan.
Eihän kaikille jälkisupistus tunnu välttämättä. Me ollaan niin yksilöitä.

kahden äiti
Tietenkin odotan, että synnytyksen jälkeen minut nukutetaan tikkausta varten, koska puudutusaineet eivät tehoa. Se on eettistä eikä iso operaatio. Jos asiasta keskustelisi lääkärin kanssa ensin niin voisiko se onnistua.
Sektiohan olisi paljon isompi pyyntö kuitenkin.

Kyllä ne puudutusaineet tehoavat. Minä synnytin vain ilokaasun voimalla ja sain puudutuspiikin tikkailuja varten. Ja jos sinä saat epiduraalin, niin tuskin on tarvetta enää edes mihinkään ylimääräisiin puudutuksiin saati nukutukseen.

Viimeksi muokattu:
öööh
Kirjoituksesi perusteella olet vielä kovin nuori. Sopiva synnytysikä on mielestäni siinä kolmenkympin tietämillä, turha lapsellisuus häviää. Silloin turhat pelotkin laimentuu. Ja jos ei laimennu, saapi sektion. Biletä vielä kun voit, muuten kaduttaa.

Biologi
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti;11551102:
Hikoileminen on täysin yksilöllinen ominaisuus. Itse kuulun runsaasti hikoileviin. Kaikki nesteeneritys on minulla runsasta, myös syljen ja alapään mehujen. Siihen ei siis vaikuta hyvä- tai huonokuntoisuus. Myös se mistä tykkää on makuasia.

Minulle on ihan sama hikoileeko mies vai ei. Tosin sellainen puhdas miehekäs hientuoksu on kiihottavaa.
Hikihän sisältää feromoneja, siis sukupuolista kiihotusta aiheuttavia hormoneja.
Jo ohikulkeneen lajitoverinsa jalanjälkiä nuuskimalla esi-isämme/äitimme havaninnoi, oliko mutteria/ruuvia odotettavissa.
Nykyään kaikki tällaiset alkuperäiset viestintäkeinot koetetaan korvata nokialaisella tai jollain sen jäljitelmällä.
Eli hiki sinänsä lisää kummankin kiihotusta sikäli kun sitä ei tyrmätä jollain keinotekoisella hajulla, joka peittää sen. Liiallinen hikoilu sensijaan on monien mielestä epämiellyttävää, mutta kuten lähes kaikki muukin, on sekin makuasia.

vierailija
Hikihän sisältää feromoneja, siis sukupuolista kiihotusta aiheuttavia hormoneja.
Jo ohikulkeneen lajitoverinsa jalanjälkiä nuuskimalla esi-isämme/äitimme havaninnoi, oliko mutteria/ruuvia odotettavissa.
Nykyään kaikki tällaiset alkuperäiset viestintäkeinot koetetaan korvata nokialaisella tai jollain sen jäljitelmällä.
Eli hiki sinänsä lisää kummankin kiihotusta sikäli kun sitä ei tyrmätä jollain keinotekoisella hajulla, joka peittää sen. Liiallinen hikoilu sensijaan on monien mielestä epämiellyttävää, mutta kuten lähes kaikki muukin, on sekin makuasia.
Jaahas, "biologilla" se pakollinen kehitysopillinen kertomus. Tiedätkö, että olet naturalismin leikkikehässä ja rajoitat tiedettä. :(

vierailija
Voi raukkaa. Tuo mainitsemasi "kuin r" ilman ehkäisyä varmaan tosi rankkaa naiselle, jos ei raskauden aikana seksiä halua. Huh.

Oma naiseni haluaisi alituiseen ilman kondomia, vaikka ei tietääkseni edes ole raskaana... no, halunsa kullakin.

Miehen näkökulmasta katsottuna naisen raskausaika on kuin taivas; sinä aikana mies voi tankata lemmennestettä naiseen ilman minkäänlaista ehkäisyä. Nam.

Mutta minä en enää uskalla saattaa naistani raskaaksi, vaikka mieli kyllä tekisi yhtyä ilman kumia jopa häneen. Syyt pelkuruuteeni: keskenmeno ja sen jälkeen autistinen lapsi.

Tai siis kyllä mä panen mun muijaa pitkiäkin aikoja ilman kumia, mutta nesteet päästän vasta, kun "k" on kuvioissa.

vierailija

Sopinee tänne paremmin, kun haluja herätti.

Minusta kiehtovin kuva on ”First Touch”, Settia Tin of Hello Baby. Siinä on ihmisnaaras elementissään; synnyttämässä.

Kaunis kuva! ♡

Jääköön lukijan pohdittavaksi, että herättikö kyseinen kuva minulla vauvanyrittämisen haluja vai kiihotuinko seksuaalisesti...

Ei sitä tiedä, että odotetaanko täällä vielä...

Lisää kuvia:

Yhteistyössä