halusitko vieraita synnärille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Mitäköhän kaikki tuumii jos ilmottaa etukäteen että ei halua kenenkään tulevan vierailulle synnärille?
Oon vähän miettiny, että sitten joskus jos lapsen saamme, niin en halua todellakaan kenekään ravaavan sielä, vaan haluan ne muutamat vieraat ottaa vastaan sitte ku on kotiuduttu rauhassa.

Kävikö paljon vieraita synnärillä ja ketä ne oli?

Kaikkiin sairaaloihin ei vieraita edes saa tulla. Mulla ei käynyt vieraita juuri em. syyn vuoksi, paitsi mieheni ja pienempien lasten kohdalla sitten myös vauvan sisaret.

Minä olen halunnut, ettei tylsyys iske.
On käynyt sukulaisia ja kavereita.
Mies on tehnyt normaalit työpäivät, ajanut kotiin hoitamaan lapset ja sitten vielä melkein 50km sairaalalle enkä ole pitänyt edes järkevänä että koko illan siellä viettää lasten kanssa. Ei edes ole tullut joka ilta :)

Ensimmäistä lasta kävi katsomassa reilut 40 vierasta (isovanhemmat, sisaruksia ja lähimpiä ystäviä), mutta seuraavia ei ole niin moni käynyt sairaalassa katsomassa kun ollaan toppuuteltu...

Minusta saavat kyllä kunnioittaa äidin toiveita!
Minua ja vauvaa kävi katsomassa tätini, ja miehen täti ja mummo. Se oli iloinen yllätys. Meillä oli vähän yllätys suvulle tämä vauvauutinen ja pelkäsin että mitä ajattelevat siitä, oli kiva kun tulivat tervehtimään uutta tulokasta.

mä halusin vieraiden tulevan sairaalaan jottei tarvitsis kotona olla jatkuvasti siivoamassa ensimmäisillä viikoilla... nykyisin ei onnistuisi koska oys on rajoittanut vierailuja erittäin rankalla kädellä :/ paska homma!

Sukulaiset kävi ja lähimmät ystävät. Onneksi kävi, tylsyyteen siellä olis kuollu. Musta olis ollu kivampaa ettei kaikki heti ekana punge kotio, sanoinkin sitä jo ennen vauvan syntymää, mutta eipä kukaan uskonu :/ Täällä maalla kun tullaan aina ilmottamatta :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensimmäistä lasta kävi katsomassa reilut 40 vierasta (isovanhemmat, sisaruksia ja lähimpiä ystäviä), mutta seuraavia ei ole niin moni käynyt sairaalassa katsomassa kun ollaan toppuuteltu...

Siis oikeesti?! Miten ovat antaneet sairaalassa käydä niin monen? Ainakin OYS:ssa on rajoitus et ei mielellään muut kuin lapsen isä ja mahd. sisarukset, onhan se jo infektioriskikin jos kauheesti porukkaa lappaa osastolla.

Mulla kävi paljon vieraita siihen nähden, että olin synnärillä vaan vuorokauden.. Kävi mummot, sisarukset ja pari kaveriakin. Itse pyysin käymään :)
Mutta ymmärrän toki, että toiset tahtoo olla rauhaksiin.
Voi mielestäni reilusti sanoa jo ajoissa ettei tahdo heti vauvan katsojia!

Ekan synnyttyä mulla kävi paljon vieraita, lapsen tulevat kummit. Mummut ja papat, mun siskot ja yksi kaveri lapsineen.
Tokalla kertaa ei käyny kun siskoni miehensä kans, koska vauvaa ei päässy kattoon kun vanhemmat.
Jos tämän kans menee hyvin niin tietenkin toivon että vieraita kävis paljon niin en pitkästyis. Ja osaan kyllä sanoo jos en halua vieraita, oon kipee tai vastaavaa.

Oysissa sai käydä isovanhemmat vain tiettyy kellonaikaan ja oli kiva, että he kävivät, kävivät sitten kotonakin katsomassa meidän toivomuksesta heti seuraavana päivänä ku kotiuduttiin eli jouluaattona. Tyttö synty 20.12 ja seukki päivänä kävi ekat mummut ja papat ja sitte seuraavana toiset. Iskä onneks sai olla niin paljon ku halus kun sovittiin huonekaverin kans ettei meitä kumpaakaan häiritse jos toisen mies on siellä enemmän paikalla.

Meillä ainakin oli ihan kiva kun kävivät, toivat vaikka mitä tuliaisia ja kotonakin kun kävivät nii olivat vain hetken aikaa, sen verta et sai kurkata vauvaa ja toivottaa hyvät joulut ja sit päästiin omaan rauhaan. Jokseenkin ymmärrän senkin, että kaikkia kiinnostaa kun koskettaahan se muitakin aina kun uusi tulokas tulee perheeseen. Sitä en ymmärrä, että kaikki sukulaiset ja kaverit alkaa ramppaamaan heti alussa, mutta ihan perheenjäsenet, isovanhemmat, sisarukset jne. kyllä ymmärtää.

Kun mä oon muutenki niin erakkoluontonen, eikä meillä käy juuri koskaan ketään kylässä muutenkaan, ni jotenki tuntus että en tykkäis siitä jos kovasti synnärillä vieraita kävis. Omat äiti ja isä kyllä ja ehkä sisaruksiaki, mutta miehen vanhempia ja sisaruksia en tahtois kun en muutenkaan heiän kans osaa olla, tulee niin vaivautunu olo aina...
No, ihan sama kuhan joskus synnärille pääsis. :D

Onhan meillä tuota sukua käynyt jo synnärilläkin (tokan lapsen synnyttyä samana päivänä mm. appi ja anoppi tuli videokameran kanssa) ...

Eipä se minua ole haitannut, ovatpa nähneet, että ei se synnytys ole ollut ihan helppoa... ;)
Ekasta varsinkin purin kyllä synnytystarinaa kaikille vieraille ja kauhistutin ne jotka eivät olleet vielä synnytyksen ihmettä kokeneet... B)
Kun ei kerta oma kätilö (eikä loppujen lopuksi kukaan muukaan sairaalan henkilökunta) ollut ehtinyt sitä synnytystä käydä kanssani läpi ja tarvetta olisi ollut... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Bayan Fare:
Mitäköhän kaikki tuumii jos ilmottaa etukäteen että ei halua kenenkään tulevan vierailulle synnärille?
Oon vähän miettiny, että sitten joskus jos lapsen saamme, niin en halua todellakaan kenekään ravaavan sielä, vaan haluan ne muutamat vieraat ottaa vastaan sitte ku on kotiuduttu rauhassa.

Kävikö paljon vieraita synnärillä ja ketä ne oli?

Mä en olis halunnut, mut miehen vanhemmat ja sisarukset oli pakko päästää, kun ukko ei pysty niille kieltävää vastausta antamaan mistään..

No en olisi välttämättä halunnut että vajaa 4h synnytyksestä oli miehen vanhemmat paikalla.. ja veljensä tuli sitten krapuloissaan..
Mut kyllä musta oli kiva kun äiti ja veljet ja paras kaveri kävi meitä katsomassa. :)

Eipä ole tullut mieleen pyydellä vieraita synnärille, ajatus jo omituinen. Perhe voi käydä, siinä kaikki.
Ensimmäisen kanssa siellä meni monta viikkoa ja silloin siskon oli pakollinen pakko päästä näkemään että olen ylipäätään elossa.

Piika-äiti

Mulla on käynyt, onneksi, pitkäksi siellä aika tulee, jos ei ketään käy, mut tietenkin voit sanoa, jos et sinne ketään halua. Must oli helpompi, et alkuun osa kävi jo siellä eikä kaikki rynninyt kotiin heti.

Kyllä kävi muutamia:äiti,sisarukset,miehen veli&vaimo,miehen kaveri&vaimo.
Nyt ois kiva jos tulis enemmänkin vieraita =) ei sitten tarvis heti kotiin tulla...mies kyllä hoitais varmasti tarjoilut mutta ite oon niin stressaaja luonne siivouksen suhteen että ...ei sais sit olla yhtään mitään sotkua missään,ja se ois ehkä mahotonta jos ois kipuja alapäässä tms... :/ ja sitten en pysty imettämään muiden nähden

Itse synnytin niin "etäällä" kaikista läheisistä, ettei kukaan muu kuin mieheni käynyt synnärillä. Omat ja miehen sukulaisetkin asuivat silloin reilun 300 km päässä, joten rauhassa sai olla. Tosin puhelin kyllä soi sitäkin tiuhempaan ;)

Yhteistyössä