Halusin ison perheen,nyt 8kk vauva ja tuntuu että tämä riittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Muuttuukohan mieli vielä? Nyt tuntuu, että toisaalta mukavaa kun kohta lapsen kanssa voi tehdä enemmän kaikenlaista, kasvua on ihana seurata, on ihana olla äiti jne.. mutta tuntuu myös, että tämä yksi riittää. Miten teillä on käynyt jos on ollut vastaavia ajatuksia? Ennen oli palava vauvakuume ja tämä vauva poisti sen kuumeen täysin. Olen tosi onnellinen lapsestani mutten kaipaa lisää. normaalia?

Täällä myös yksi, joka luuli haluavansa kolme lasta. Toisin kävi, yksi lapsi riittää, sen olen huomannut. Lapsia on turha tehdä minkään kriteereiden vuoksi, parempi kuulostella itseään. Yhden lapsen kanssa on aivan ihanaa, on aikaa, rahaa ja energiaa, tää sopii meidän perheelle äärimmäisen hyvin! =)

Todennäköisesti mieli vielä muuttuu kun aikaa kuluu. Mutta onko sulla kiire tehdä päätös heti lapsiluvusta. Pidä taukoa ihan rauhassa ja katso josko se vauvakuume vielä sieltä nousee.
Minusta on tyhmää tehdä noin nopeasti päätös että ei lisää lapsia koska ikinä ei tiedä jos mieli muuttuukin.

Voi mieli vielä muuttua, tai sitten ei.

Olin aina ajatellut, että yksi lapsi on liikaa tai liian vähän. Kunnes sain omani :D sen jälkeen olin ihan satavarma että ei enempää, kiitos.. Kunnes hän täytti vuoden ja kasvoi ulos vauvamaisesta olemuksestaan, ja elämä helpottui muutenkin.
Raskaana tässä nyt puolivälissä olen.. :whistle:

Mulla oli ihan sama esikoisen kohdalla ja juuri tossa vaiheessa mies ehdotti jo toista lasta. En ollu valmis kuitenkaan kuin vasta ku esikko oli reilut 2v. Sitten sen jälkeen vauvakuumeilu onkin ollu enemmän ja vähemmän kroonista :/

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Ei niitä lapsia kannata tehdä vain sen takia, että joskus on haaveena ollut iso perhe.

Mun uusi vauvakuume tuli, kun esikoinen oli reilu vuoden vanha.

Juuri näin, kyllä sen itsessään huomaa sitten jos/kun on valmis toiseen lapseen. Kun meidän esikoinen oli 8kk sanoin kaikille että mut saa ampua jos alan puhumaan vielä lapsenteosta.. oli paha eroahdistus ja jotenkin muutenkin vaikeeta se väli tohon vuoden ikään asti. Sitten lähti kävelemään ja jotenkin muuttui koko lapsi, eipä mennyt kauaakaan kun sitten jo olinkin raskaana! :) Enkä ole katunut, 1v10kk on ikäeroa tytöillä.

No miksi sun pitäs se lapsi tehdä heti perään? Iästä toki riippuvaa mutta kyllähän sä ehdit jonkinlaiset suurperheen saada aikaiseksi vaikka ikäeroa olisikkaa vuosi-puolitoista. Kattele rauhas miltä tuntuu ja tehkää sen mukaan.

varmasti mieli muuttuu montaki kertaa. Mäki oon aina haaveillu ainaki kolmesta lapsesta, mut esikoisen vauva-aikana aattelin, et ei ikinä enää. Vauvakuume kuitenkin yllätti, kun esikoinen oli n 10 kk. Silloin alkoi nukkua pitempiä öitä ja muutenkin oli jo helpompihoitoinen. Nyt tässä sylissä onkin 5-viikkoinen poika..

Yhteistyössä