Halukkaita aloittamaan 31.3. -10kg

Juu, onhan tullut tääläkin hiukan repsahdeltua, tympäisee kun liikunta meinaa jäädä niin vähälle ja olenkin ajatellut tilata tuollaisen crosstrainerin.. mahtaakohan olla hyötyä?! Onko teillä muilla jotain kuntoilulaitteita kotona, toki vaunuttelen kun vain pystyy, mutta sellaista "itsekästä" urheilua?! =)
halu on laihtua, mutta jotenkin puuttuu sitä kuuluisaa motivaatiota... kai se hiukan verottaa kun imettää ja täytyy laihdutella niin varovasti ettei lähde tuota puolta kiloa enempää viikossa.
mutta eiköhän se tästä, kanssa sisaret, maanantai lähestyy! ;) :eek:
 
Eilinen meni tosi nappiin, pisteet pysyi kurissa syömisen suhteen ja 2 kertaa vaunuttelin muutaman kilometrin lenkin, muutoinkin oli vauhti päällä, vaihdoin yhteen huoneeseen uuden järjestyksen ja siivoilin muutenkin vähän, ulkona tuli pihasta hakattua jäitä hiki hatussa...suorastaan energinen päivä!!!
OODI CROSSTRAINERILLE
Mulle tuo crosstrainer on ollut kaikista kuntoilulaitteista se unelmapeli, tammikuun lopussa ja koko helmikuun ajan treenasin sillä n. 4-6 kertaa viikossa, 12-18min/pvä ja hups kun mahtui jo muutaman viikon jälkeen kaapista sellaiset farkut jalkaan joista ei aiemmin vetskaria saanu lähellekkään kiinni, nykyään tartten vyön näihin pöksyihin! Olen ollut kaikenlaisten jumppalaitteiden suurkokeilija, nurkista löytyy 6 erilaista isompaa tai pienempää härveliä ja vimpainta, äipältä kokeilin soutulaitetta ja kuntopyörää mut mikään niistä ei ole ollut yhtä tehokasta...nyt pitäis ottaa vaan sama vaihde päälle! :p
 
Huhuu missäs kaikki on?? Ulkona reippailemassa ihanassa kevätsäässä, toivottavasti!
Itse kävin tunnin lenkin kävelemässä ja sit vielä puolen tunnin sykettä nostattavan pyörälenkin ja nyt tekis mieli kaikkea hyvää,täytyy yrittää pysyä lujana! Nää lauantai ja sunnuntai päivät tuntuvat kauhean vaikeilta kun lapsilla on karkkipäivä ja itse yrittää olla syömättä herkkuja,eihän se sitten aina onnistu ja huominen punnitseminen jänskättää!
Minuakin tuo crosstraineri kiinnostaisi,mutta olisikohan sittenkin vähän turha ostos. (Kuntopyörä,kuntopallo jne nurkissa pyörii) Siinä saisi ylävartalokin treeniä toisin kuin tuossa kuntopyörässä!
Tulkaahan kertomaan kuulumisia kun tää menee muuten yksin jutteluksi.
 
Hei vaan! Kelpaisko viel yks mukaan tälleen jälkijunassa? Tuo edellinen ketju, jossa olin, on näköjään ihan jo kuollut ja olis kiva ku olis edes virtuaali seuraa laihdutukseen. Ja uudesta ryhmästä vois saada uutta motivaatiotakin joka on ollut vähän hukassa viime aikoina...

Tarkkaa painoa en nyt tiedä, huomen aamulla vois punnita. Toivon, ettei vaaka näytä yli 63kg. Mä olen tämmöinen lyhyt 158cm, eli passaa vielä pienentyä. Lihoin raskausaikana 20kg ja ne on nyt aika lailla tipahtaneet, osa itsekseen putosi ja osan laihdutin. Mutta vielä olis matkaa siihen kuuluisaan bikinikuntoon! Liikuntaa pitäis alkaa harrastaa kunnolla, se vaan on vaikeaa ku mies viikot pois ja itse kahden lapsen kans olen. Mutta ainakin jumpata vois kyllä kotona. Onneks mies vie aina myös meidän auton mukanaan, eli kaupassa ja neuvolassa käynnit täytyy hoitaa kävellen :D

tulipas pitkä selostus. Nyt taidan lopettaa ja jään odottamaan hyväksyttekö mut mukaan :)
 
Rouva Räpylälle: Tervetuloa mukaan puolestani. Pidetään vaan ketjua yllä.

Mitäs muille kuuluu? Onko paino lähtenyt tippumaan? Mulla näyttää nyt lähtevän tuota
ylimääräistä. Nyt näyttäisi -3 kg viikossa. Tuntuu hurjalle mutta ihan siis tuolla järkevillä
ruoka-ajoilla ja terveellisellä eväällä. Namia söin tuossa viikonloppuna vaan ajattelin sen
karkkipäivän vielä pitää jos hirvee hinku tulee... Jossain vaiheessa varmaan mittari jymähtää
paikoilleen ja sitten ajattelin sen karkkipäivänkin heittää. Vaan nyt tällä lailla. On tuo ilmakin
taas niin ihana että eipä ulos taideta päästä. Jos vähitellen jaksaisi tuolla stepperillä aloittaa kun flunssakin hellittää..

Ilosta mieltä poluillenne =)
 
Hyvää alkanutta viikkoa!Täällä ilma on kovin sateinen ja taitaa liikunta jäädä vain iltalenkkiin.Viime viikko meni vähän niin ja näin,enkä omaa painon pudotusta (?) tiedä kun se saakutin puntari meni rikki :kieh: . Vatsan seudulta tuntuu kuitenkin jo hieman paremmalta,vatsalihas treenit ovat tuottaneet jonkinlaista tulosta!!Perjantaina on kuopuksella neuvola käynti niin viimeistään sillon pääsee painon tarkistamaan..mitään järin hyvää tulosta en tosin odota saavani. Grilli kausi on meillä jo alkanut joten täytyy vaan höysteeksi kokeilla erillaisia salaatteja! Onko kukaan teistä koskaan kokeillut tuota karppausta?
Nyt vielä kaikille kunnon onnen potku alkanutta viikkoa varten ja toivotaan vain vähän puristavia housuja kehiin!!
 
Iltaa! Ompas täälä hiljaista, toivottavasti loput eivät ole luovuttaneet! :|
Täällä kulunut viikko on sujunut hyvin, ilman ihmeempiä "vippas-konsteja", ilman sen suurempia herkutteluja(toki karkkipäivä piti olla ;) ) , ja liikuntaa lisäämällä, mutta ei siinäkään mitään säännöllisyyttä ole ollut, suurin kiitos lienee imetyksen, vaikken sitä laihdutuskeinona pidä, mutta toki ruokavalion korjaamisella se pudottaa painoa. :attn:

Muuten, laittakaahan rohkeasti lukujanne esiin, mistä lähditte, pituus, mikä tavoite, ja missäs nyt ollaan! kiva seurata sitten miten ollaan edistytty, eikös juu!:)

Meikäläisen traagiset mitat tällä hetkellä:
pituus 170cm
lähtöpaino 82.5kg
tavoitepaino 62kg (n. vuoden kuluessa)
Paino Ma 07.04---81.8kg = -0.7kg

Zemppiä alkavaan uuteen viikkoon kaikille, ja paljon kilojen tippumisia! :) :flower:
 
Tervetuloa minunkin puolesta uudet tähän "urakkaan" mukaan.. ! Tirppanen: Olet kyllä päässyt hurjiin suorituksiin -3kg viikossa! Nostan hattua. Itselläni viikkopudotus -400g, mutta aloittelin tätä laihduttamista jo silloin tammikuussa ja siitä on pudonnut useamman kilon ja nyt kyllä huomaa että nää loput taitaa vaatia jo suuremman työn!
Mutta laitan nyt näitä omia mittoja..
Pituus 160cm
Lähtöpaino: 66.9 (31.3.)
Tavoitepaino: 57kg
Paino 7.4: 66.5kg

Mietin tuossa noita nutrilett tuotteita josko niitä kokeilisi mutta nehän ei taida olla maultaan mitenkään herkullisia, onko kenelläkään kokemuksia??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhkimustus:
Mietin tuossa noita nutrilett tuotteita josko niitä kokeilisi mutta nehän ei taida olla maultaan mitenkään herkullisia, onko kenelläkään kokemuksia??
Kyllähän noita syö nälkäänsä. Ne patukat ovat jopa kohtuu hyviä, mutten niillä koko päivää olisi.

Niin, pelästyin tuossa 31.3. puntarilla käydessäni ja totesin, että jotain pitäisi tehdä. Tarkemmin vähintään 10 kg pitäisi saada painosta pois. Tuli vähän mässäiltyä talvella, kun oli kaikenlaista ja reagoin siihen syömällä. Eikä paino sitäkään ennen ollut missilukemissa, kaikkea muuta, olisi silloin ollut jo 5 kg poistettavaa. Se taustasta.

Eli maanantaina 31.3. tuli aloitettua ja ekan viikon saldo oli -1.4 kg.

Menetelmänä pidän näin alussa osanutrausta viikolla ja kevyempiä aterioita viikonloppuna. Nutrailen viikolla lounaan (suolainen keitto), välipalan (makea pirtelö) ja iltapalan (patukka), kevyesti syön aamupalan ja päivällisen, jonka joudun kotona lapsille laittamaan joka tapauksessa.
Enkä mene mitenkään tiukkapipoisena eteenpäin.

Tavoitteena olisi minimissään toukokuun loppuun mennessä saada nuo talvikilot pois eli 4 kg. Ja olisihan siihen kiva saada vähän exstraakin eli 1 tai 2 kg lisää, mutta se on jo todella kova tavoite.
Jumppaillakin pitäisi, että saisi vatsaröllöään pienemmäksi, koska useat vielä viime syksynä sopineet housut ovat pieniä tai tiukkoja. Eli painon lisäksi mittailen senttejä, jos vaikka se auttaisi pitämään motivaation korkealla painojumien aikaan.

Jos vielä minut huolitte mukaanne.
 
Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille! =)
Täällä yhä odotellaan crosstraineria saapuvaksi, milloinka postipate mahtaa kolkutella ovea! ;)
Ulkona sataa taas oikeen antaumuksella ja lapset on kulkutaudissa, joten ei tästä mihinkään lähdetä.. mutta väliaikaistahan tämä vain.
Mukava, että väkeä piisaa, niin ei pääse homma jäätymään!
:)
 
Ajattelin minäkin noi mitat antaa niin voi sitten verrata vai liekö jo antanut tuolla jossain vaiheessa.
Pituus 166 cm
Lähtöpaino 76-(77) kg
Tavoite aluksi 70 Kg ( ja siitä sitten ehkä vähän vielä 68 Kg )
Paino 9.4 73 kg

Mutta olo tuntuu jo nyt hyvälle että kunhan vaan sais paikkoja kiinteytettyä. Nyt vaan
maltilla laihduttaa ettei liian nopsaan.
=)
 
Saapi nähdä, kuinka tänään käy. Meillä on esikoisen kanssa kokkauskurssi illalla ja siellä tietty syödään tehdyt tuotokset. No olen jo asennoitunut siten, että huomenna vaaka näyttää hyvinkin selvästi korkeampaa lukemaa kuin tänään. Ravaan siis vaa'alla joka päivä, koska muuten repsahtaa. Mutta ennakoin nämä nousut henkisesti. Kuten sen esimerkiksi, että viime viikolla lauantaina oli pudotusta 1.9 kg mutta maanantaina vain 1.4, johtuen tuosta viikonlopun ruokarytmistä.

Tavoite tälle illalle on, ettei paino nouse huomisaamuksi kuin 0.5 kg tästä aamusta. Ja ne pitäisi sitten saada pois lauantaiksi korkojen kera.
 
Argh! :eek: Tulin tunnustamaan! Hirmuinen repsahdus, eilen kauppareissulla se tapahtui,repsahdin nimittäin niihin, ah, niin julmasti kiellettyihin irtonamuihin! :ashamed: Toivottavasti se ei vie viikon saldoa ainakaan väärään suuntaan, eikä toivottavasti edes jämähtäisikään.. Nyt on sitten tietenkin aivan hirveä morkkis! :LOL: öö eikun :ashamed: ! Mitenkäs me saataisiin vähän yhteenkuuluvuuden tunnetta, kertokaa vaikka te muutkin mitä heikkouksia teillä on!Minun on siis nuo karkit. :saint:
 
Hei

Saanko liittyä mukaan?

Olen nyt käyttänyt kuukauden alusta Painonvartijoiden Syö ja nauti-cd-romppua ja opetellut sopivia annoskokoja ja suositeltavia ruoka-aineita. Aika paljon vääriä käsityksiä on minulla ollut kevyistä tuotteista. Olen ollut itselleni hyvin armollinen nyt aluksi ja merkinnyt totuudenmukaisesti, mitä olen syönyt, vaikka on mennyt välillä jopa -17 pisteeksi per päivä (minulla pisteitä 23 päivässä). Siinäpä opin. Olin reissussa tässä välillä ja huomasin, että siellä oli supervaikea pysyä pisteissä.

Lähtömittani:
pituus 171cm
lähtöpaino 82,2kg

Vaikka miinuspistepäiviä oli 3-4 jo ekalla viikolla, painoni on silti nyt 80,9 ja vyötärö on 2cm kapeampi kuin viikko sitten :) . Tuntuu kivalle.

Tavoitepainoni on ensin 75 ja siitä sitten eteenpäin...
 
Moi. Mä oon aika hyvin onnistunu mielestäni. Syön 5x päivässä (samaan aikaan lasten kans) ja ihan tavallista ruokaa. Tänään tein myös päätöksen, että alan lenkkeillä! Viikonloppuisin ja sit ku mies lopettaa reissuhommat, niin se onnistuu kunnolla. Poikien kans on hankalampaa kunnon lenkkiä tehä ku isompi tykkää kävellä välillä. Mutta pitää ottaa tavaksi kävellä niiden kans kuitenki eikä laiskana jäädä tohon pihaan aina... Olis ihanaa ku olis joku lenkkeily kaveri itellä, tulis paljo paremmin lähdettyä :/ Mut saanpa olla yksin ainaki hetkisen ku yksin joutuu lenkkeileen.

Pituus 158cm
Paino 63,3kg
Tavoite 58kg

Mä oon siis lihonu :headwall: Siis ku pääsin siihen 62kg jo mut eilen näytti puntari tota. Huoh. Hei kuulkaa, tossa näköjään oli otsikossa -10kg, mut mä en kyllä pysty suoraan laittaan sitä tavoitteeksi, näyttäis liian vaikeelta. Et toivottavasti saan olla 58kg tavoitteellani mukana. Lasken sitä sitte taas ku pääsen eka tohon. Ehkä outo tyyli, mut tuntuu helpommalle muutamia kiloja kerrallaan :D

Katriella, siis tarkoititko, että olet jättänyt 17 pistettä pois tosta 23:sta vai et syöny yli määrätyn? Ajattelin vaan, ku kuulema on tärkeää syyä kaikki pisteet ettei tuu liika vähän energiaa. Ite pudottelin ne raskauskilot pisteillä, nyt yritän eka ilman niitä mut jos ei ala onnistua niin jatkan pisteillä.

Onko täällä joku yhteinen punnituspäivä? Oon ite aina maanantaisin punninnu mut jos teillä on tiettynä päivänä tapana käydä kaikilla, niin vaihdan omanikin siihen.

Tsemppiä :) :flower:
 
Heips kaikille!

nopeasti poikkean,meillä kärvistellään influenssan ja lyhyiden yöunien kanssa,joten moikkaan vain nopeasti..

paino on lähtenyt tippumaan hyvin..maanantaina näytti -2kg (tietty ne nesteet lähtee ekaksi :) )
lenkkeilin viime viikolla joka päivä ja tein vähän lihaskuntojumppaakin parina iltana,mutta tällä viikolla jää lasten sairastelun ja synttärijärjestelyjen takia. valion nettisivuilla lasken edelleen syömiseni ja se ainakin minulla näyttäisis toimivan hyvin.

mutta nyt paapimaan,toivottavasti ensi viikolla ehdin taas enemmän tännekin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Hei miten toi nutraus homma menee? siis onko niillä oma valmiste joka ruualle, niinku aamupala,lounas, välipala, päivälinen, iltapala? Ja syyään vaan niitä? Entä onko mitää eri ohjetta eri painoisille?
Minä osanutrailen ihan oman mieleni mukaan eli olen ostanut 15 kpl jauhepaketteja muutaman ja patukoita ja niitä sitten nautin. Mutta on esim. Nutrilettillä sellainen 5 pvän paketti, jossa on kullekin päivälle ohjelma, mitä syödä. Ohjeet ovat vain naisille ja miehille eri ( naisille noita pusseja 5/pvä ja miehille 6/pvä ), mikäli käyttää pusseja eikä osta pakettia.
Osanutraillessa osa päivän aterioista korvataan nutreilla. Itse korvaan 3 kpl ( lounas, välipala ( auttaa jaksamaan päivälliseen ja syömään hallitusti silloin ) ja iltapala ).

Sitten hehkutusta. Eilen tuli syötyä pullaa, kakkua, muffinsia jne mitä nyt leivottiinkin kurssilla, mutta painoa tuli vain +200 g, koska maltoin pitää kontrollin määrissä päällä. Tänään taas normipäivä kuten huomennakin, olen kuitenkin vielä 900 g miinuksella maanantaista. Ja kyse on tokasta viikosta, jolloin ihan helpoimmat ovat jo lähteneet.
 
Hei

Rouva Räpylä, tuo -17 pistettä tuli sellaisena päivänä, kun olin reissussa. Aamiaiseksi oli sämpylää, lounaaksi purilaista ja illalliseksi kebapia... Huoh. Reissussa on tosi vaikea pitää pisteistä kiinni joten yli meni että roikui mutta olen päättänyt, etten ole liian ankara itselleni ainakaan näin aluksi- jos menee yli niin menee. Suunta on kuitenkin oikea. On vähän hakusessa vielä, että mitä "saa" syödä ja mitä ei. Leivän ja rahkan ym en ole todellakaan tajunnut vievän niin kovasti pisteitä!

Toisaalta olen sitten välillä syönyt ihan liian vähänkin pisteitä- etenkin aluksi ajattelin korvaavani edellispäivän ylilyönnin syömällä vastaavasti vähemmän seuraavana päivänä- mutta eihän sitä voikaan säästää kuin 4 pistettä/ päivä. Minun pitäisi siis syödä 19-23 pistettä päivässä.

Tänä iltana on juhlat, joten olen koettanut syödä niukasti nyt päivällä :). Vältin töissä kahdet eri keksitkin!
 
Mitä kevyitä herkkuja olette keksineet tähän mennessä?

Minulla ihan ehdoton herkku on greippi. Ja nimenomaan sillä tavalla, että sen kuorii, irrottaa paksuista kalvoista ja nautiskelee mehukkaat hedelmälihat mahdollisimman isoina palasina.. aah ja nam!!!!!! Herkullista!!!!!!!!

Myös appelsiini maistuu hyvälle. Sitrushedelmistä ei edes mene pisteen pistettä.

Olen tehnyt myös hyytelöitä: mansikoita ja vadelmia (tms) jälkiruokakulhoihin, päälle liivatteella terästettyä mehua ja muutamaksi tunniksi jääkaappiin. Tykkään noista, koska ovat raikkaita ja rakenne tuntuu suussa mukavalle. Toimisi varmaan myös sitrushedelmistä. Pisteettömiä...

Kaali-jauhelihakeitto ja itse tehty tomaattikeitto, nam nam!

Valion mustikkakeitto. (ei vie pisteitä)

Olen myös innostunut syömään salaattia. Eilen revin lautaselle ruukkujääsalaattia ja leikkasin päälle isoina palasina kotimaista tomaattia ja kurkkua, päälle balsamiviinietikkaa. Hyvää! Salaateista en ole kauheasti tykännyt kuin kausittain.

Liäsilen muita herkkuvinkkejä, kun keksin..
 
Katriella, joo siis meni mullaki välillä tosi paljo pisteet yli :D Ja jotenki näytti et paremmin laihtu ku välillä söi herkkuja. Tiedä sitten oliko se vaan mun päässä joku sallimisajatus :whistle: Mutta sitä vaan ajattelin kertoo, ettei kannata jättää vajaiksi niitä pisteitä.

Tänään on menny taas ihan hyvin, söin kahesti normaalia ruokaa ja sit ananasta muuten, äsken leipää ja tekis mieli kyl viel lisää, tuntuu et on nälkä. Lenkilläki tuli käytyä, tai siis kävelin rattaita työntäen n.puol tuntia yhteen suuntaan aina. Neuvolassa siis käytiin. En nyt tiiä paljo se matkassa tekee...

Kaalikeitto on muuten hyvää, siis ku sinne laittaa jauhelihaa. Voiski tehä. Noita kalorittomia keittoja mäki oon syöny ja appelsiinit on hyviä.

Kauheena tekis mieli kaikkee hyvää. Huoh. Siis esim. sipsejä :p Miks mä en voi olla sellanen, etten liho vaikka söisin mitä |O
 
Vitsit että ottaa päähän. Söin lähestulkoon pelkkiä "ilmaisia" (pisteettömiä) ruokia päivän, koska illalla olivat ne juhlat. Juhlissakin otin notkuvasta pöydästä vain kaksi pikku palaa pizzaa, täytekakkupalan, muumikeksin ja pari nallekarkkia. Myöhemmin vielä yhden siiderin. Ja kuinkas kävikään, taas mentiin miinuspisteille, ja reilusti :( . Ottaa päähän. Eihän tässä voi herkutella juhlissakaan, ellei kerää koko viikon pisteitä varastoon etukäteen :( . Ja eilen minulla jäi 8 pistettä vajaaksi, mutta vain neljähän niistä "hyvitetään".. argh.
 
Täällä urheilu on ollut tällä viikolla minimissään.. Päivällä ei ehdi ja illalla kun lapset nukahtaa on jo niin väsynyt ettei jaksa!! Mutta syömiset on pysynyt suht hyvin hallussa.. Pahimmasta paheestani SUKLAASTA olen malttanut pysyä erossa ja sitä ei sit enää tee niin kauheasti mielikään..
Hienoa että porukkaa on tullut lisää, muiden kokemuksia on kiva lukea.
 
On viikonloppu eessä taas... :)

Täällä viikko on näemmä menny hyvin,ainakin itseni osalta.Tänään pääsin punnitsemaan itseni ja sehän näytti 59.2!USKOMATONTA!! Tuon kaiken olen siis saanut aikaiseksi vaan syömällä pienempiä annoksia ja vähentämällä turhia naposteluja.
Eilen oli jumppa ja viikon aikana olen vain vähän liikkunut koirien kanssa suht rauhallisia lenkkejä eli kun saan liikunnan vielä nostettua maksimiin niin voi vielä saada paikkoja kiinteytettyä jne. Joka päiväiset,tai aamuiset,vatsalihas kuntoilut on kyllä kanssa auttaneet motivoimaan kun huomaa että vatsa pienenee ja kiinteytyy.

Mun ehdoton suosikki "välipaloista" on tällä hetkellä raaka porkkana,niitä tulee päivällä ja illalla napsittua :) Yö-syömisistä kärsin edelleen...viime yönä meni 4 keksiä,eli siis aivan turhia herkuttelu hetkiä. Laittaisiko joku ohjetta siitä kaali-jauheliha keitosta,olis kiva kokeilla! :p

Nyt kaikille rentouttavaa viikonloppua.... :D

Ai niin,siis omia tietojani:
Pituus: 162/163cm
Paino: 31.3. 62.2kg
Paino: 11.4. 59.2kg
eli siis -3kg
 
Kääk...ei pisteellisiä päiviä koko viikkona...kun ei yksinkertaisesti kerkiä syömään säännöllisesti ja sit kun kerkii jotain suuhunsa heittää on jo niin nälkä että ahmii lautasellisen ellei puoltoista kerralla!
Liikuntaa kylläkin on tullut harrastettua kun on ollut niin paljon ruumiillista työtä tehtävänä!
Puntarillakaan en pääse käymään kun meidän äippä oli pakannut sen remontin alta johonkin varastoon, ensi viikolla pääsee kattoo minkälaiset lukemat se näyttää...nythän tässä on hyvä skarpata ennen sitä jotta tulos olisi tyydyttävä!!! Teipattava suu tukkoon ja tehtävä vaan pillin mentävä aukko siihen ettei pysty ku vellejä syömään!!! Itsekuri kohalleen! :p

Muoks: meikäläisen strategiset mitat :ashamed:
pituus 160 cm
paino 86 kg (31.3 punnittu viimeks)
 

Yhteistyössä