Halujen palautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Papillon74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Papillon74

Jäsen
16.06.2006
106
0
16
Heippa kaikille!
Olen ensimmäistä lastani odottava, LA 11.8, ja kiinnostaisi kuulla vähän että minkälaisia kokemuksia teillä on.
Siis kuinka kauan on kestänyt synnytyksen jälkeen että alapää on kunnossa? Entä seksihalut, onko ne kauankin poissa synnytyksen jälkeen?
Olen kuullut, että niin kauan kun imettää, niin ne "seksihormoonit" on täysin kateissa eikä haluta, eikä paikat kostu ollenkaan. Pitääkö paikkansa?

Mulla tikit tulehtui ja sitten osa repes. En pystynyt kävelemään kunnolla saati edes käydä istumaan tai nousta ylös kuukauteen. Seksi tais tulla takaisin kuvioihin vähän se jälkeen, kun olin taas tolpillani. Ja kaikki sujui kuin ennenkin.

Ekan jälkeen kaikki sujui kuin rasvattu miltei välittömästi =) Toisen jälkeen onkin ollut vähän hiljaisempaa. Se on se väsymys. Yölliset heräämiset verottavat ainakin mulla ensimmäiseksi noita seksihaluja =) Mutta nyt kun kuopus on sen kaks vuotta, alkaa hommelit taas pikkuhiljaa palautua ennalleen.

Halut palautuivat nopeasti, mutta kun tiesi kropan kokeneen kovia niin odottelimme ettei tulisi pettymyksiä. Meillä meni esikoisen syntymän jälkeen n.2kk, kunnes uskaltauduttiin ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen. Kyllä minua jännitti, mutta turhaan. Kuopuksen synnytyksen jälkeen meni samoin 2kk. Imetys toi kuivuutta, mutta liukuvoiteethan ovat kovasana. ;)

Meillä tais mennä yli neljä kuukautta synnytyksestä ennenkuin kokeiltiin petihommia ekan kerran- ja kokeiluksi se jäikin. Paikat oli kuivat ku saharan autiomaa ja lisäksi tositosi ahtaat ja kipeät. Nyt synnytyksestä 1,5 vuotta eikä edelleenkään onnistu ilman liukuvoidetta. Enää ei tietenkään tee kipeetä, mutta melko ahdasta on! Ja en kyllä voi sanoa edelleenkään halujen palaneen.

Eipä ole halut vieläkään palanneet, vaikka synnytyksestä jo reilu vuosi aikaa :(. Ekan kerran "hommailtiin" n. 6 kk synnytyksen jälkeen. Tuntui niin kuivalta ja kivuliaalta, ettei aikaisemmin huvittanut. Taitaa kuitenkin olla aika yksilöllisiä nämäkin jutut. Mutta tutuiltani olen myös kuullut, ettei kaiken väsymyksen keskellä jaksa touhuilla yhtä innokkaasti kuin ennen lapsen saantia. Tsemppiä, kyllä se siitä!

imettäminen sitten siihen kuivuuteen, että niin kauan on kuivaa kun imettää? Että vähän tietäisi mihin varautua...
Pelottaa tosiaan että jos ne halut ei palaakaan tosi pitkään aikaan! Huoh.

Imetys tosiaan vaikuttaa limakalvojen kuivuuteen, johtuu hormooneista. Itse imetin 10,5 kk, joten kyllähän sitä kuivuutta riitti melko kauan. Nyt näin reilun vuoden jälkeen alkaa homma olemaan suht ok. Tsemppiä, kyllä se siitä! Toki kannattaa varautua, ettei se meno ehkä ainakaan ihan heti synnytyksen jälkeen ole yhtä vauhdikasta kuin ennen.

voiko tollasiakin ongelmia olla?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 19:16 tuulituisku kirjoitti:
Halut palautuivat nopeasti, mutta kun tiesi kropan kokeneen kovia niin odottelimme ettei tulisi pettymyksiä. Meillä meni esikoisen syntymän jälkeen n.2kk, kunnes uskaltauduttiin ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen. Kyllä minua jännitti, mutta turhaan. Kuopuksen synnytyksen jälkeen meni samoin 2kk. Imetys toi kuivuutta, mutta liukuvoiteethan ovat kovasana. ;)

Kylläpä kaikilta synnytyksiltäni olen haluja ja aikaa ja mahdollisuutta touhuun odotellut. Nyt osasin varautua jo ja etukäteen sanoinkin, että nautiskellaanpa nyt oikein jutusta kun kohta taas taukoa pukkaa. :laugh:
Nyt tuntuu olevan vielä seesteisempää kun ennen. Johtuu lähinnä perherakenteesta, isommat on hereillä aina kun itsekin ja vauva nukkuu vieressä eikä oikein touhuilu tunnu huvittavan siinä vieressä yli 12 yöllä. Odottelen kyllä aikaa parempaa. Liukasteethan jo on nykyisin äitiyspaketissakin, kyllä se siitä alkaa sitten pikkuhiljaa sujumaan. Nämäkin on niin yksilöllisiä, kyllähän toisilla on kiire jo sairaalasta kotiin niihinkin petipuuhiin.

Minulla ei ole imettäminen vaikuttanut limakalvojen kosteuteen, joten yksilöllistä tämäkin. Ja jos vaikuttaa, niin kannattaa käyttää liukasteita.

Meillä minulla olisi enemmän haluja kuin miehellä, ja 3:n lapsen kokemuksella puhun

Nämä ovat yksilöllisiä asioita mutta toki kannattaa varautua siihen, että ihan heti ei kaikki luista/kiinnosta niinkuin ennen ja synnytyksestäkin täytyy palautua. Miehellekin on hyvä kertoa, jos ei tiedä että on ihan normaalia että nainen ei välttämättä kostu heti niinkuin aiemmin. Edellä onkin mainittu liukastusvoiteet. Mutta on muitakin apuja saatavilla eli esim.lopputarkastusessa voi mainita lääkärille että limakalvot ovat kuivat. Itselleni lääkäri kirjoitti vagifem-nimisiä emätinpuikkoja, joita laitettiin jonkun aikaa hormonivajeen aiheuttamien oireiden hoitoon iltaisin. Ja auttoivat hyvin. harmittelin jälkeenpäin, että ekan synnytyksen jälkeen ei lääkäri sen paremmin kuin muutkaan kertoneet tästä ja palautuminen "normaalitilaan" kesti kauan. Pitkä imetyskin varmaan vaikutti asiaan ja toki synnytyksetkin ovat oleet kovin erilaisia. Kärsivällisyyttä vaan aikanaan ja kyllä se siitä :wave:

Kannattaa muistaa, ettei tilanne välttämättä mene vaan huonompaan suuntaan. Mulla synnytys "availi" paikkoja siten, että sänkyhommat ovat paaaljon parempia kuin aiemmin. Tosin kaikki lempiasennot meni uusiksi, joten alussa oli aika tavalla opettelua... Ja liukkaria suosittelen kuten muutkin.

no kolmosen synnyttyä meni kaksi viikkoa niin oltiin hommissa.Kuivanahan paikat on kun imettää,mutta onhan liukasteita keksitty.Mulla halut ei kadonnut mihinkään ja tän 10kk aikana olen kerran sanonut,että nyt olen väsynyt etten jaksa.sekin harmitti jälkeenpäin.Minä asennoidun että kyllä sitä parisuhdettakin pitää huolehtia ja ylläpitää.

synnytyksen jälkeen kesti kauan parantua mutta haluja oli kyllä.harvakseltaa mut molemmat tyytyi siihen.pikkuhiljaa halut hiipuneet.vaihdoin pillereitäkin ja ei auttanut.nyt olen ilman ja katson josko se auttaisi.onhan seksi ihan kivaa mutta se aloittaminen ....ei vaan meinaa saada inspistä päälle.

Hei.

Yritin kysellä seuraavia asioita toisessa keskustelussa, mutta enpä saanut vastausta, joten olisiko täällä vilkkaampaa :) eli:

Oliko niin, että sitä kondomia on syytä käyttää? Onko syynä tulehdusvaara vai raskaaksi tuleminen? Eikö nyt voi ihan samalla tavalla laskea, että rakastelee ns.varmoina päivinä ja ei käytä kondomia?

Itse synnytin tyttösen sektiossa ja sain kohtutulehduksen, jonka johdosta olin sairaalassa 9 päivää. Me olemme nyt rakastelleet kolme kertaa ja leikkauksesta on reilu kuukausi. Ensimmäinen yritys sattui niin, ettei tullut mitään ja nyt muinakin kertoina on sattunut. Liukuvoidetta on käytetty. Nyt edellisen jälkeen ollut vähän kipua pissatessa....

En ole fyysisesti nauttinut rakastelusta, mutta henkisesti kyllä ja olen ollut siihen valmis ja halukas. Missähän vaiheessa palla ns. normaali fyysinen halukkuus? Ehkä sitten, kun ei satu...?

Kiitos, jos joku voi kommentoida :wave:

Yhteistyössä