Haluisin lähteä opiskelemaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tekis niin kamalasti mieli hakea nyt lähihoitajaksi opiskelemaan.
Tuleekohan arjesta yhtä helvettiä.. Oon 1 vuotiaan yksinhuoltaja.
Ja mä oon aina joutunu paljon tekeen töitä opiskelun eteen, nyt kyllä intoa on varmasti, mutta en oo koskaan ollu kamalan hyvä koulussa. eli pitäis kamalasti lukea itsekkin.. jääköhän aikaa ja kestääköhän hermot?
Lapsi olisi 1,5v kun tarhaan joutuisi.
Ja mitenköhän rahapuoli.. kun ei kotihoidontukea tule niin mitä sitten?

No mä oon ajatellut samaa. Lapset kylläkin isompia. Mun lapset meni pph:lle kun oli vajaan vuoden, nuorempi 10 kk, mutta hyvin ovat pärjänneet! Isompi lapsi jo eskarissa. Saisit varemaan opintotukea

tuotah..kävin koulutustorilla muutama viikko takaperin opiskeluryhmäni kans ja siellä sanottiin että vuoden alusta tulee sellainen päätös että työmarkkinatuella voi opiskella,ei siis tarvi kärvistellä opintotuella.Ja tähän ei miehen tulot vaikuta. Tämä pitää kuitenkin hyväksyttää omalla työkkärivirkailijalla...minä haen kyllä yhteishaussa mikäli voin opiskella näin =)

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
tuotah..kävin koulutustorilla muutama viikko takaperin opiskeluryhmäni kans ja siellä sanottiin että vuoden alusta tulee sellainen päätös että työmarkkinatuella voi opiskella,ei siis tarvi kärvistellä opintotuella.Ja tähän ei miehen tulot vaikuta. Tämä pitää kuitenkin hyväksyttää omalla työkkärivirkailijalla...minä haen kyllä yhteishaussa mikäli voin opiskella näin =)

Nojoo, kuulostaa kyllä hyvältä. Ja eikä se nyt haittaiskaan vaikka opintolainaa joutuis ottamaan, sitähän nyt on melkeen kaikilla..
Enemmänkin mietin tota että onko tosiaan sitä aikaa lukea :S

En tiiä, miten paljon luettavaa lähihoitajakoulutuksessa on, mutta amk:n puolella ainakin pärjää ihan kivasti vaikkei luekaan :snotty:
Tai pärjäsi ainakin ekan vuoden ajan, toka vuosi lähtee käyntiin maanantaina :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä kun en koskaan ole ollut kovin hyvä koulussa. Ja varsinkin matikka on tuottanu ongelmia..
Nehän nauraa mut sieltä pihalle jos en pärjää 16vuotiaiden seassa.

Tiiäkkö, mulla on aina ollu matikka heikoin aine..olin ihan paniikissa kun lääkelaskenta alkoi.Olin ihan varma etten pääse sitä läpi kun tentissä pitää olla kaikki oikein. Meillä olikin ihan helvetin hyvä opettaja, ja motivaatiotakin löytyi niin tentti meni toisella kerralla jo läpi.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En tiiä, miten paljon luettavaa lähihoitajakoulutuksessa on, mutta amk:n puolella ainakin pärjää ihan kivasti vaikkei luekaan :snotty:
Tai pärjäsi ainakin ekan vuoden ajan, toka vuosi lähtee käyntiin maanantaina :)

ei kyllä kauheesti tartte lukea...esseitä yms.pitää jonku verran tehdä..mutta käytäntöähän se suurimmaksi osaksi on.

Yhteistyössä