Haluisin alkaa perhepäivähoitajaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pätkätyöläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pätkätyöläinen

Vieras
Olen miettinyt ja en löydä yhtään syytä miksi en alkaisi.

Kertokaa te, miksi voisitte alkaa tai olette alkaneet tai miksi että haluaisi alkaa perhepäivähoitajaksi.

Olen miettinyt, mutta en uskalla ruveta:
- vaatii tiettyä säntillisyyttä rutiineissa (omallakin porukalla koti tuon tuosta kaaoksessa)
- minimaalinen palkka (alle 1000 e)
- hirveät työajat (pahimmillaan alkaa ennen kuutta, jatkuen klo 17 asti - joka päivä)
- yksinäinen työ, jos ei naapurustossa satu olemaan enemmänkin pph:ia

Plussaa on tietysti melkoinen itsenäisyys sekä pikkulasten kanssa työskentely (joka siitä tykkää). Haastettakin löytyy minkä vain viitsii vastaan ottaa.

[QUOTE="viiraska";22138442]Olen miettinyt, mutta en uskalla ruveta:
- vaatii tiettyä säntillisyyttä rutiineissa (omallakin porukalla koti tuon tuosta kaaoksessa)
- minimaalinen palkka (alle 1000 e)
- hirveät työajat (pahimmillaan alkaa ennen kuutta, jatkuen klo 17 asti - joka päivä)
- yksinäinen työ, jos ei naapurustossa satu olemaan enemmänkin pph:ia

Plussaa on tietysti melkoinen itsenäisyys sekä pikkulasten kanssa työskentely (joka siitä tykkää). Haastettakin löytyy minkä vain viitsii vastaan ottaa.[/QUOTE]

Arkirutiinit meillä pyörii nytkin melko säntillisesti.
Palkka meidän kunnassa on kyl parempi ku tonni, kävin juttelemassa päivähoitotoimistolla.
työajat on kyllä hankalat, mutta eipä tarvi ite lähtee.

ok. Ala vaan hoitajaksi. työaika tosiaan mitä sattuu. Jos lapsesi sairastuu, et voi hoitaa 3pv niin kuin muut vaan palkatonta. Et saa saattaa. omaa lastasi kouluu, ei kuulu työaikaan.

[QUOTE="vieras";22138568]ok. Ala vaan hoitajaksi. työaika tosiaan mitä sattuu. Jos lapsesi sairastuu, et voi hoitaa 3pv niin kuin muut vaan palkatonta. Et saa saattaa. omaa lastasi kouluu, ei kuulu työaikaan.[/QUOTE]

Meidän kunnassa ei ole palkatonta, vaan palkka tulee 3 päivältä jos oma alle 10 vuotias sairastuu.
Ja en ole noita jo koululaisiakaan koskaan kouluun saattanut, no ekana päivänä olen.

Minä alottaisin jos meillä olisi niin paljon tilaa ettei työni häiritse muiden perheenjäsenten vapaa-aikaa. Pph:n lapsena arvostan sitä ettei omien lasten tarvitse häiriintyä työstäni.

Yhteistyössä