Perhepäivähoitajaksi, miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Glow

Vieras
Miten voisi ruveta yskityiseksi perhepäivähoitajaksi? Pitää varmaan käydä joku kurssi tai joku?
Entä jos haluaisi kunnalliseksi pph:ksi?
Tokihan lastenhoitotaitoa löytyy. Nuoresta asti omat pikkusisko, sukulais lapset, ihan "vieraitakin" lapsia oon käyny hoitamassa. Ja nyt oma :D

Mä olen niiiin alanvaihdon tarpeessa, että!
Ja ihan tosissani oon miettinyt tota lastenhoito hommaa.
Pph:na saisi olla omatkin lapset kotona.

yksityiseksi jos haluaa ei tarvii mitään kursseja, mutta jos kunnalliseksi mielii, pitää olla joko pph:n ammattitutkinto, lähihoitaja koulutus, lastenhoitaja koulutus tms. :)

kiitos. Paljon löytyy netistä tietoa, mutta ei mistään selkeesti tota koulutus puolta.
Toki joku kurssi olisi hyvä käydä :)
Muistaakseni oman lapsukaisen hoitaja(yksityinen) kävi iltaisin jossain kohtaa jotain kursseja työn ohessa. Sellainenhan onnistuisi.
Mä olen jo nyt ihan intoa täynnä tästä. Voikun onnistuisi.
Laitoin kyselyä päivähoidon ohjaajalle. Mä kyselin jo about vuosi sitten mahdollisuutta työskennellä päiväkodeissa/kouluttautua. Silloin ne paikat oli täys, mutta ehdottivat perhepäivähoitajan uraa. Eli ilmeisesti hoitajia tarvitaan. Itse kallistun tuohon yksityiseen puoleen. Voinen silloin hoitaa vuorotyöläisten lapsia, eli myös iltaisin/viikonloppuisin. Kunnallisethan ei varmaan niin tee?
Ainakin meillä on tarvittu vuorotyöläisenä vuorohoitoa lapselle. Ja luulen että sille olisi tarvetta muillakin.
Näin ollen, jos homma onnistuisi. Helpottaisi myös huoli siitä, että oma tulokas pitäisi liian pienenä laittaa hoitoon. Rakastan kotona oloa ja lastenkanssa puuhailua.

Tosiaan, pitkään ja vaakasti olen miettinyt tätä kotona lastenhoitamista, pph:n uraa.
Lähinnä sitä, että miten oma perhe asiaan sopeutuu. Mies tekee vuorotöitä. Vähän asiasta puhuttiin ja hänelle asia olisi ok. Mun on pitäny kypsytellä asiaa kuitenkin todella paljon.