saako perhepäivähoitajaksi alkaa ilman mitään tutkintoa tms???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja totta vai tarua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

totta vai tarua?

Vieras
tuli noista ketjuista mieleen, että kaveri snao kerran että perhepäivähoitajaksi saa ja voi alkaa ilman tutkintoa tai mitään kolutusta? onko totta? väitti että ykstyiseksi perhepäivähoitajaksi voi ruveta?

Yksityinen perhepäivähoitaja on yrittäjä. Yrittäjällä ei tarvitse olla koulutusta. Itse olen yksityinen, mutta minulla on tämän alan koulutus. Usein tähän ammattiin hakeutuu alan ihmiset, tai sitten itsellä on useampi lapsi. Eli totta siis.

Kunnalliselta vaaditaan varmasti melkein kaikissa kaupungeissa joko pph:n ammattitutkinto tai muu soveltuva koulutus. Tai sitten tulee sitoutua opiskelemaan oppisopimuksella pph:ksi.

OULUSSA EI saa edes yksityinen aloittaa. OULUSSA on yksityisilläkin valvonta. OULUSSA vaaditaan käymään koulutus myös yksityisiltä pph.
ONNEKSI näin tehdään.
Kunnisssa missä hoitajapula tapahtuu näitä läpipääsyjä.
TOki jos vanhemmat haluaa sinut hoitaan lastaan voivat palkata ja silloin vanhemmat ovat työnantajina sulle.
Eri asia kuin yksityinenpph jolloin on hoitosuhde.

Alkuperäinen kirjoittaja äpo;25016377:
OULUSSA EI saa edes yksityinen aloittaa. OULUSSA on yksityisilläkin valvonta. OULUSSA vaaditaan käymään koulutus myös yksityisiltä pph.
ONNEKSI näin tehdään.
Kunnisssa missä hoitajapula tapahtuu näitä läpipääsyjä.
TOki jos vanhemmat haluaa sinut hoitaan lastaan voivat palkata ja silloin vanhemmat ovat työnantajina sulle.
Eri asia kuin yksityinenpph jolloin on hoitosuhde.

Hei, osaatko sanoa jääkö yhdestä hoitolapsesta rahallisesti kuinka paljon käteen.. jos siis yksityisenä. Ja Oulussa =) Koulutusta riittää.

Ei saa meidän kaupungissa kukaan alottaa ilman tutkintoa, ja ihmettelenpä suuresti että missä näin voi tehdä! En myöskään veisi lapsiani hoitoon ihmiselle, jolla ei ole motivaatiota käydä edes mitään tutkintoa alalle. Mielestäni siinä näkyy myös työn "arvostus". Eihän tässä tartte kun lapsia vaan hoitaa..

Yhteistyössä