Paljonko olisit valmis maksamaan tunnissa/päivässä lapsesi väliaikaisesta hoidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
toisaalta me olemme tulleet toimeen mainosti vaikka olen kotihoidintuella (nykyään vieläkin pienemmällä omaishoidontuella). Me emme tässä elämänvaiheessa vaan osta isompaa kämppää tai muutakaan.

Eikös ap ole kamalan nuuka? Voisitko hiemann hellittää säästämisessäsi ja miettiä lasten etua? Koululaisellanne on vaikeuksia ja vauva on no vauva..

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
toisaalta me olemme tulleet toimeen mainosti vaikka olen kotihoidintuella (nykyään vieläkin pienemmällä omaishoidontuella). Me emme tässä elämänvaiheessa vaan osta isompaa kämppää tai muutakaan.

Eikös ap ole kamalan nuuka? Voisitko hiemann hellittää säästämisessäsi ja miettiä lasten etua? Koululaisellanne on vaikeuksia ja vauva on no vauva..

Aika tosi ikävän sävyinen viestisi. En tiedä yritätkö ihan tarkoituksella loukata, mutta kieltämättä osui ja upposi.

Ensinnäkin: mähän olen tässä miettimässä vaihtoehtoja, millä saisi vähän lisätienestejä. Siis jotta ei tarvitsis venyttää penniä aivan älyttömästi. Selvitään me ilman lisätulojakin, mutta sitten ei kyllä kaupasta osteta muuta kuin halpaa ja suppeaa ruokaa.

Olen juu nuuka, tai oikeammin säästeliäs. Samoin mieheni. Siksi meillä onkin mahdollisuus sekä rakentaa isompi kämppä ja mun olla kotona. Se nuukuus vaan ei tietenkään millään tavalla vaikuta lapsiimme, siis ainakaan negatiivisesti.

En tiedä mitä tarkoitat tuolla että koululaisella on vaikeuksia. Oletan että tarkoitat hänen uhmailuaan ja mustasukkaisuuttaan pikkuveljeään kohtaan. Jos et ole huomannut, niin lapseni ei todellakaan ole ainoa 7-vuotias koulunsa aloittanut, joka vähän kipuilee (eli uhma painaa päälle). Siihen kun vielä lisätään pikkusisarus, niin on sanomattakin selvää että se vaikuttaa poikaan.

Sitä, miten lisätulojen hankkiminen liittyy lapsiini, en vaan ymmärrä. Mutta ehkä sä osaat kertoa kun näemmä olet perheestäni niin huolissasi.

Laske tarkkaan, että saat homman kannattamaan. Lasten ruokiin menee kumminkin rahaa ja voi olla että bisneksesi vaikuttaa teidän muihin etuisuuksiin.

Mahtuisiko teillä nukkumaan päiväunia, jos olisi iltapäivän hoidossa? Mitä mies sanoisi, jos teillä olisi viikonloppuna hoitolapsia?

Jos olisi joku luotettava tuttu paikka, olisi kyllä näppärää laittaa muksut joskus hoitoon eikä aina pyytää hoitajaa kotiin ja mennä itse pois.

ja täysin hyvällä kylläkin, että kun lapset on pieniä ja heillä on erityisiä tarpeita niin tekisin aika lailla kaikkeni että voisin olla silloin tukena. Silloin en esim. ostaisi isompaa asuntoa tms. taloudellisia uhrauksia tekisi. Teillä on tietääkseni maltillisesti asuntovelkaa jota olette kertomasi mukaan lyhentäneet "ennätystahtia" ja asuntonne on riittävä teille nykytarpeisiin.
Olet myös kertonut, että miehesi pelaa kaikki "liikenevät rahat".

mietin vaan sinun ja teidän perheen intressejä? Jos oikeasti haluat olla vielä kotona, varmaankin voitte omilla valinnoilla siihen vaikuttaa jos taas et halua olla niin asia on täysin toinen? Tämä ei ole mitään veetuilua vaan näkökulma ja olen pahoillani jos loukkaannut mutta mielestäni olen myös sikäli oikeassa, että voihan asiaa myös näinkin katsoa?

ja täysin hyvällä kylläkin, että kun lapset on pieniä ja heillä on erityisiä tarpeita niin tekisin aika lailla kaikkeni että voisin olla silloin tukena. Silloin en esim. ostaisi isompaa asuntoa tms. taloudellisia uhrauksia tekisi. Teillä on tietääkseni maltillisesti asuntovelkaa jota olette kertomasi mukaan lyhentäneet "ennätystahtia" ja asuntonne on riittävä teille nykytarpeisiin.
Olet myös kertonut, että miehesi pelaa kaikki "liikenevät rahat".

mietin vaan sinun ja teidän perheen intressejä? Jos oikeasti haluat olla vielä kotona, varmaankin voitte omilla valinnoilla siihen vaikuttaa jos taas et halua olla niin asia on täysin toinen? Tämä ei ole mitään veetuilua vaan näkökulma ja olen pahoillani jos loukkaannut mutta mielestäni olen myös sikäli oikeassa, että voihan asiaa myös näinkin katsoa?

Meillä ei tämä asunto ole riittävä nykytarpeisiin, vaan aivan liian pieni. Toisekseen mies pelaa omat ns. "ylimääräiset" rahansa, eli ne, jotka jää kaikkien kulujen yli ja jotka ovat sitä omaa rahaa. Hän jättää siis esim. uudet vaatteet kauppaan jne. ja pelaa mieluummin pokeria.

Meidän perheen intressit on sellaiset että lapset ovat ne kaikkein tärkeimmät ja menee muun edelle.

Nyt sulla menee kyllä yhdessä asiassa munat ja kennot sekaisin. Mä nimittäin en ole edes harkinnut laittavani pientä vielä hoitoon, vaan olen virallisestikin hoitovapaalla ensi vuoden elokuun alkuun. Olen tässä siis pähkäilemässä lisätienestejä, joilla saisin nostettua kuukauden tienestejä edes vähän isommaksi. Kotihoidontuki kun kaiketi on se 250?, jonka päälle toivoisin saavani joitakin satasia.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Laske tarkkaan, että saat homman kannattamaan. Lasten ruokiin menee kumminkin rahaa ja voi olla että bisneksesi vaikuttaa teidän muihin etuisuuksiin.

Mahtuisiko teillä nukkumaan päiväunia, jos olisi iltapäivän hoidossa? Mitä mies sanoisi, jos teillä olisi viikonloppuna hoitolapsia?

Jos olisi joku luotettava tuttu paikka, olisi kyllä näppärää laittaa muksut joskus hoitoon eikä aina pyytää hoitajaa kotiin ja mennä itse pois.

Viikonloput on poissuljettu vaihtoehto ja mies kyllä oli sitä mieltä (kun tästä ajatuksestä hänelle hetki sitten puhuin), että ei kannata lähteä lainkaan. Sanoi että hän voi omasta palkastaan "maksaa" mulle ruokarahaa ja lisäksi otan lapsilisät käyttööni.

Etuisuuksiin tuo ei olis vaikuttanut, mun tulot kun on tasan tarkkaan se kotihoidontuki ilman mitään lisiä.

Pitää nyt vielä miettiä tässä :)

Onko sun mitenkään mahdollista tehdä niitä lisähommia silloin kun mies olisi kotona? Siis suoraan sanottuna jos et ketään luotettavaa ihmistä tunne niin mulle olisi suuri kynnys ja onhan siinä riskikin, että "täti" ei olisi ihan kiva..

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Viikonloput on poissuljettu vaihtoehto ja mies kyllä oli sitä mieltä (kun tästä ajatuksestä hänelle hetki sitten puhuin), että ei kannata lähteä lainkaan. Sanoi että hän voi omasta palkastaan "maksaa" mulle ruokarahaa ja lisäksi otan lapsilisät käyttööni.

Etuisuuksiin tuo ei olis vaikuttanut, mun tulot kun on tasan tarkkaan se kotihoidontuki ilman mitään lisiä.

Ei millään pahalla ap mutta tästäkin saa sen kuvan kyllä että SULLA on se tarve tienata, ei teidän perheellä ole mikään hätä jos miehesi on valmis tukemaan sun kotona oloa. Sulla on tasan 2 vaihtoehtoa joko toteuttaa itseäsi tai sitä mikä minkä YHDESSÄ koette parhaaksenne.

Olen feministi tiettyyn rajaan asti, tuo sinun touhu on minusta typeryyttä.
Ja joo, en tarkoita loukata mutta sanonpa vaan suoraan.

Ei millään pahalla ap mutta tästäkin saa sen kuvan kyllä että SULLA on se tarve tienata, ei teidän perheellä ole mikään hätä jos miehesi on valmis tukemaan sun kotona oloa. Sulla on tasan 2 vaihtoehtoa joko toteuttaa itseäsi tai sitä mikä minkä YHDESSÄ koette parhaaksenne.

Olen feministi tiettyyn rajaan asti, tuo sinun touhu on minusta typeryyttä.
Ja joo, en tarkoita loukata mutta sanonpa vaan suoraan.

Siis ensinnäkin: mä suunnittelin että MINÄ olisin se hoitotäti. Että voisin siis ottaa lapsia meille hoitoon ja siksi kyselin mitä siitä voisi maksaa. Eli mietin tosiaan vain ja ainoastaan semmoisia lisätienesti mahdollisuuksia, joissa lapset saisi olla kotona. Ymmärsitkö jo?

Ja juu, saat sanoa mielipiteesi, voin toki olla mielestäsi typerä. En vaan tosiaan mielelläni roiku mieheni rahapussilla ellei ole pakko.

Muoks: ja sillä ei ole mitään tekemistä feminismin kanssa.

15e on minusta minini, mutta toisaalta minulla on 2 hoitoalan koulutusta joten itse varmaan "lähtisin" 20e:llä. Mutta mikä on idea jos miehesi maksaa sinulle extraa? Ja kyllä sinun tulisi politikkona tietää mihin lapsilisä on tarkoitettu, kyllä se nimenomaan on vanhemmille tulonsiirtoa, eikä lasten tileille säästöön tarkoitettua "vaihto-oppilaaksi vuonna 2024"-rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
15e on minusta minini, mutta toisaalta minulla on 2 hoitoalan koulutusta joten itse varmaan "lähtisin" 20e:llä. Mutta mikä on idea jos miehesi maksaa sinulle extraa? Ja kyllä sinun tulisi politikkona tietää mihin lapsilisä on tarkoitettu, kyllä se nimenomaan on vanhemmille tulonsiirtoa, eikä lasten tileille säästöön tarkoitettua "vaihto-oppilaaksi vuonna 2024"-rahaa.

:laugh: :laugh: :laugh: Mua alkaa jo naurattaa, kiitos, se peittoaa ärsytyksen mennen tullen :D :D.

Kunnallinen pph saa palkkaa yhdestä lapsesta n.1,50?/h bruttona. Mutta eri asia tietenkin sinulla jos tarjoaisit nimenomaan sellaista lyhempiaikaista hoitoa. Kyllä siitä pyytäisin ainakin 5?/h/lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja hei ja no:
en tiedä mikä sua naurattaa, mutta minusta teet elämästänne vaikeampaa kuin sen täytyisi olla ja se on varmasti pois ajastanne yhdessä. Ei muuta.

Kun mä en jaksa enää vääntää rautalangasta, siksi mua naurattaa. Justhan mä kerroin että mies oli sitä mieltä ettei mun tarvis lähteä tähän hankkeeseen. Eli ilmeisesti tämä vaihtoehto kuivuu kokoon ennen kuin pääsi edes alkuun.

Ja yhteisestä ajasta? Siis kenen? Mies kun on päivät töissä, esikoinen koulussa ja vauvan kanssa olisin kotona samalla tavalla, silloin vaan muiden lasten kanssa myös.

ja kun sinut "tuntee" ottaisit hommasi niin 100% että aivan varmasti se olisi myös pois koko perheen yhteisestä ajasta. Tuen täysin miehesi ajatusta nyt..
Ja kukkia sinulle TÄYSIN! mutta kiltti, ota rennommin..

Alkuperäinen kirjoittaja hei ja no:
ja kun sinut "tuntee" ottaisit hommasi niin 100% että aivan varmasti se olisi myös pois koko perheen yhteisestä ajasta. Tuen täysin miehesi ajatusta nyt..
Ja kukkia sinulle TÄYSIN! mutta kiltti, ota rennommin..

Juu ja lopetetaan jankkaamasta. Mä luulen että taivun miehen tahtoon ja keskitän ylimääräisen tarmoni (eli sen mitä perheen pyöritykseltä jää) mieluummin tulevaan talohankkeeseemme. Siinäkin kun on ihan tarpeeksi :)

Sen verran pakko vielä saivarrella, että kyllä mä koitan ihan rennosti aina ottaa. Mä vaan jostain syystä olen ihminen jolla on pakko olla vähän useampi rauta tulessa. Muuten tulen levottomaksi ja kärttyiseksi. Riski on aina ottaa liikaa, kuten tuossa jo aiemmin hetkeksi kävi. Mutta liian vähänkin on huono. Sopivasti paras niin voi toimia ja rentoutua :)

Mulla on tällainen ilmainen iltapäiväkerho kun lasten kaverit tulee aina meille koulun jälkeen kun niiden kotona ei ole ketään, pitäisköhän alkaa pyytämään palkkaa :D Just äsken kuvasin videokameralla kun 7 tyttöä järjestivät häät, olipa raskasta "lastenhoitoa" =)

Miksi hyökkäätte ap:n kimppuun? Hän vain asiallisesti kysyi neuvoja tuohon, että jos hän alkaisi hoitamaan lapsia kotonaan. Ei hän kysynyt neuvoja perheensä tilanteeseen kuten jotkut olettivat.

Juu ja lopetetaan jankkaamasta. Mä luulen että taivun miehen tahtoon ja keskitän ylimääräisen tarmoni (eli sen mitä perheen pyöritykseltä jää) mieluummin tulevaan talohankkeeseemme. Siinäkin kun on ihan tarpeeksi :)

Tämä on ihan asian vierestä, joten saan vissiin kirjoittaa. Itselleni ei tuo lasten palkallinen hoitaminen sovi, koska en jaksa pitää huushollia siistinä ja tarjota aina terveellistä ruokaa. Lapsia meillä kyllä kyläilee, mutta kun en siitä rahaa ota, sekasotkukin käy ja kaikki kelpaa, mitä satun tarjoamaan.

Yhteistyössä