Haluatteko arvostella meidän kotia?

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Työmyyrä:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Kiitos :). Tämä kämppä on jo periaatteessa myyty, käsiraha on otettu vastaan ja kaupat tehdään loppukuusta.

Me muutetaan maalle, semmoiseen pikkuiseen mökkiin, joka sentään on talviasuttava :D . Aletaan rakentaa sen mökin läheisyydessä olevaan tonttiin joka on meidän unelmien täyttymys (siis se tontti) :)

Tiedossa siis helvetillistä elämää, aviokriisiä, kipeitä lihaksia ja älytön velkataakka :D
Ou...kuullostaa ihan helvetin mukavalta :D :D Toivotaan, että parisuhde ja hermot kestää taloprojektin :)
Sans muuta :D. Hullu saa olla että tähän projektiin ryhtyy, mutta enpä mä ole koskaan edes väittänyt olevani täyspäinen :D. Ja parempi tietty odottaa pahinta ja ehkä (toivottavasti) yllättyä positiivisesti :)
Pakko kysyä myittekö siis talonne itse ilman välittäjää?

Olis mielenkiintoista kokeilla itsekin saisko tätä myytyä itse.. Mitä kaikkea pitää tietää asunnon myynistä, jos ei käytä välittäjää?
Juu, myytiin itse. 2 viikkoa oli ilmoitus Oikotiellä, 4 kävijää ja 2 tarjousta :D.

Tärkein (ja kantapään kautta opittu) juttu on, että tarjouksien kanssa ei kannata hätiköidä. Ottaa kaikki tarjoukset kirjallisena ja sitten hyväksyy sen parhaimman. Siis olettaen tietty että tarjouksia tulee useampia.

Netistä löytyy valmiita pohjia mm. tarjouksen tekemisestä ja kauppakirjoista. Jos sulla on tallessa teidän oma kauppakirjanne, niin siitäkin saa apua.

Oikotie on ehdottomasti paras paikka mainostaa. 4 viikkoa maksaa 90?. Kannattaa koittaa "stailata" kotia ennen kuvien ottamista, eli kaikki turha tavara pois ja koti mahdollisimman valoisaksi ja avaraksi. Kuvia kannattaa ottaa kaikista huoneista ja jos mahdollista, niin laittaa pohjakuva myös (meillä ei tosin ollut).

Sitten kun tarjous on hyväksytty, niin kannattaa ottaa käsiraha. Se saa olla muistaakseni korkeintaan 4% asunnon hinnasta.

Oikeesti kyllä kannattaa koittaa myydä itse. Säästö on huima. Meillä esim. yksi välittäjä arvio meidän asunnon 5000? halvemmaksi kuin mitä sitten saatiin. Lisäksi hän olis ottanut n. 5000? välityspalkkioita. Eli tässä tapauksessa voitettiin peräti 10 000? kun myytiin itse :D
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Turkilmaksen koti on viihtyisä, ja siellä näkyy oma kädenjälki niin suunnittelussa, kuin toteutuksessakin, jota mä arvostan ihan älyttömästi sisustuksessa. Mä vaan en millään malttaisi odottaa niitä uuden kotinne kuvia :D
Kiitos =) :hug:

Joudut kyllä varmaan aika kauan odottelemaan niitä uusia kuvia :D :D
 
äiti
TURKILMAS:Minkä värikartan mukaan nuo seinät teillä on maalattu,siis tuossa vanhassa asunnossa?just tuollaista beige/ruskea/maitokahvi väriä olen havitellut meille olkkariin ja eteiseen,ehkä makkarit ja keittiökin :)!jotenkin vinksahtanut tuohon ruskeaan...heh.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
TURKILMAS:Minkä värikartan mukaan nuo seinät teillä on maalattu,siis tuossa vanhassa asunnossa?just tuollaista beige/ruskea/maitokahvi väriä olen havitellut meille olkkariin ja eteiseen,ehkä makkarit ja keittiökin :)!jotenkin vinksahtanut tuohon ruskeaan...heh.
Haa, sulla kävi flaksi :D. Mä nimittäin tulin JUST koneelle ekaa kertaa tänään ja satuin näkemään nyt noston kautta kysymyksesi :D.

Maali on Tikkurilan värikartasta numero K484 :).

Ja sama juttu: ihan hurahtanut tuohon väriin :heart:
 
äiti
Oi kiitos paaaljon :)!!!Nyt mies puhumaan ympäri,ei hirveesti lämpeäisi noille ruskeille mutta pitää alkaa suostuttelemaan!!!
mulla on toi tikkurilan sisustajan värikartta eikä siinä ole tuota k 484 :(...
ainoastaan F484,G484,H484,Y484,X484 ja V484....
mikähän noista nyt olis lähempänä...hmm...
 
äiti
oletko myös makkarin seinän maalannut samalla värillä ja olohuoneen?!
entä oliko portaiden maalaus hankala projekti?ne on just sellaset mitkä haluaisin myös :)!mietin et viittiskö alkaa urakkaan...nyt ovat tuollaset männyn väriset,blaah...
ilme kyllä varmasti muuttus..
mitä kaikkea pitäs noissa portaiden maalaamisessa muistaa,muuta kun olla astumatta märkään maaliin ;)!?
kauhea kysymysryöppy,heh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
oksentakaa vaan,mä vaan näytän miten puolet seinästä on otettu pois ja tästä tulee ruokailuhuone,mutta ei ole vielä missään katto,lattia,ikkuna,ovi listoja ollenkaan ja kamalan kaaos
http://www.aijaa.com/v.php?i=4322382.jpg
Ihan normaalin näköistä jossa on 2 pientä lasta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
oksentakaa vaan,mä vaan näytän miten puolet seinästä on otettu pois ja tästä tulee ruokailuhuone,mutta ei ole vielä missään katto,lattia,ikkuna,ovi listoja ollenkaan ja kamalan kaaos
http://www.aijaa.com/v.php?i=4322382.jpg
Ihan normaalin näköistä jossa on 2 pientä lasta!
nyt ei edes lapsista kysee,vaan tosta että rakennus joka kestää ja ei kenellä ole voimia mitään muuta tehdä,mutta onneks kohta kaikki on valmista ja aloitetaan jo pikkuhilja rakentaa toinen kerros
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
oksentakaa vaan,mä vaan näytän miten puolet seinästä on otettu pois ja tästä tulee ruokailuhuone,mutta ei ole vielä missään katto,lattia,ikkuna,ovi listoja ollenkaan ja kamalan kaaos
http://www.aijaa.com/v.php?i=4322382.jpg
Mukavan näköistä. Entäs se toinen kuva? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
oksentakaa vaan,mä vaan näytän miten puolet seinästä on otettu pois ja tästä tulee ruokailuhuone,mutta ei ole vielä missään katto,lattia,ikkuna,ovi listoja ollenkaan ja kamalan kaaos
http://www.aijaa.com/v.php?i=4322382.jpg
Mukavan näköistä. Entäs se toinen kuva? :)
se on samalainen kuva =) ,mä laitan seuravalla kerralla kuvia vast silloin kun kaikki on valmista ja sisustettu :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
oksentakaa vaan,mä vaan näytän miten puolet seinästä on otettu pois ja tästä tulee ruokailuhuone,mutta ei ole vielä missään katto,lattia,ikkuna,ovi listoja ollenkaan ja kamalan kaaos
http://www.aijaa.com/v.php?i=4322382.jpg
Ihan normaalin näköistä jossa on 2 pientä lasta!
nyt ei edes lapsista kysee,vaan tosta että rakennus joka kestää ja ei kenellä ole voimia mitään muuta tehdä,mutta onneks kohta kaikki on valmista ja aloitetaan jo pikkuhilja rakentaa toinen kerros
Siltikin ei ole mitään kauhean näköistä. Olen livenä nähnyt kauhean kämpän.
 
Kuvista...1..jotain kivaa piristettä kaakeleihin..sit ok..esim jokain epäsymmetrisiä kuvia eli vaikka v muodossa tai v___v----jotain...2 ok ja 3 sohvan värin vois muuttaa , pomppaa liikaa silmille sulla vaaleeta/ mustaa/ vaaleeta ruskeeta lattiassa..oisko paha pehmee rusehtava sohva??jossa esin jotain tummaa ruskeeta tyynyy??? kontrastia verhoille ja lattia tulisi esiin???? Kaunis lattia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
oksentakaa vaan,mä vaan näytän miten puolet seinästä on otettu pois ja tästä tulee ruokailuhuone,mutta ei ole vielä missään katto,lattia,ikkuna,ovi listoja ollenkaan ja kamalan kaaos
http://www.aijaa.com/v.php?i=4322382.jpg
Ihan normaalin näköistä jossa on 2 pientä lasta!
nyt ei edes lapsista kysee,vaan tosta että rakennus joka kestää ja ei kenellä ole voimia mitään muuta tehdä,mutta onneks kohta kaikki on valmista ja aloitetaan jo pikkuhilja rakentaa toinen kerros
Siltikin ei ole mitään kauhean näköistä. Olen livenä nähnyt kauhean kämpän.
mun mielestä täällä hetkellä on

:/
 

Yhteistyössä