Laitan ihan perusruokaa. Kanaa, riisiä, perunoita, joskus kasviswokkeja, lihaa ja salaatteja. Sunnuntaille varaan yleensä paremman ruuan. Leipää leivon paljolti itse, samoin pullat ja muut leivonnaiset. Vanukkaat ja jogurtit jää yleensä kauppaan, samoin mehut. Mehujakin teen itse pihan marjoista.
Ruokalistat teen etukäteen pidemmälle ajalle ja käymme tekemässä ostokset pidemmälle ajalle jolloin myös polttoainekuluissa säästetään. Samoille kauppareissuille ajoitetaan myös vaateostokset yms jos niitä on
Vaatteita kierrätetään jonkin verran sisarusten välillä, mutta minä haluan vaatteiden olevan siistejä, joten kuluneet ja nukkaantuneet menee suosiolla roskikseen tai vaatekeräykseen. Huolellisella vaatehuollolla vaatteet saattaa kuitenkin säilyä useammankin lapsen käytön ajan

Lasten ulkovaatteisiin satsaan, sisävaatteissa useimmiten pihistelen. Alennukset ja tarjoukset käyn tietysti aina läpi.
Rahaa ei mene alkoholiin, ravintoloihin (no syömässä käydään joskus, silloin kun kahden pääsemme) eikä meidän perheessä tupakkaankaan. Reissuja tehdään aina välillä, useimmiten täällä kotimaassa. Reissut toteutetaan kohtuullisella budjetilla eli ei lähdetä pihistelemään mutta ei toisaalta tuhlaamaankaan.
Kotiin ei ostella turhuuksia, mietitään tarkoin tarve.