Haluan vaihtaa työpaikkaa, mutta ... Pikavastauksia kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tyttöpienoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tyttöpienoinen"

Vieras
Oppisopimuksen koeaika on mennyt ohi, ja opinnot on tällä hetkellä puolivälissä. Olen yrittänyt hakea muualle töihin, vähän aikaa sitten kävi niin, että pomolleni tuli puhelu yrityksestä johon hain. Sain kamalat valitukset, etten saisi hakea muualle töihin ja että minun täytyy unohtaa työnhaku- ennen kaikkea ilmoittaa jos haen muualle.
Nyt haluan soittaa yhteen yritykseen johon todella haluan oppisopimuksella työllistyä, ja käydä opinnot loppuun. Soitanko vaan ronskisti ja odottelen kun pomoni hirmustuu jälleen? Eihän mun tarvii ilmoittaa että aion hakea muualle, muutenhan ne potkaisee mut pois täältä?! Siitä koulusopparin irtisanomisesta se vauhkosi edellisellä kerralla kun ns petin luottamuksen. Nyt onkin koeaika mennyt..
Toivottavasti pääsen pois täältä, toinen vaihtoehto on jäädä ja saada taas huudot ja pomon kierot katseet tästä eteenpäin.. :(
Apua! :( en viihdy mm huonon työyhteisön vuoksi, ja uudessa työssä työnkuva on mieluisampi.. Ruokatauolla ajattelin soittaa ja kysyä aikaa työhaastatteluun, jos nyt tänään uskallan.

En kuulu liittoon. Olen telemarkkinoinnissa myyjänä ja kaupan myyjäksi haen, siellä on pam mutta pitäiskö mun nyt siihen liittyä vai mihin? Mulla on koppa aika sekasin tästä.

Mitä mieltä olette minun toiminnasta kun "selän takana haen muualle" ja pomon tavasta käsitellä asiaa?

Sinun tapasi on perseestä, koska oppisopimus on määräaikainen työsuhde. Määräaikaista työsuhdetta ei niin vain pureta, kummaltakaan puolelta. Ymmärrän, että pomosi hermostui, koska hän on luultavasti suunnitellut liiketoimintaansa senkin mukaan, että hänellä on yksi työntekijä palveluksessaan ainakin X-ajan verran.

Sitä paitsi nyt tarvii molemminpuolisen sopimuksen ettei tämä jatku. Jos työntekijä pyytää että saa lähteä pois, eihän ne voi pakottaa, tulospainotteinen työ---voivat ajatell vaikka etten tee tulosta tarpeeksi.. Mutta missä vaiheessa työnhaku, enhän mä voi olla työttömänäkään.. Hoh hoh, pitikin tulla tänne..

En jaksa olla täällä enää. Tämä on kamalaa ja mun ääni ei kestä, en kuulosta naiselle kun ääni on niin kärsinyt. Muita töitä firmassani ei ole vaikka pyysin.

Ei määräaikaista sopimusta voi pätkäistä poikki vaikka olisi miten paska työntekijä. Kehoittaisin myös miettimään asioita itsekkäistä lähtökohdista jos et kykene yrittäjän näkökantaa funtsimaan. Miltä näyttää cv:ssä työpaikka josta ei oo työtodistusta?

Ei määräaikaista sopimusta voi pätkäistä poikki vaikka olisi miten paska työntekijä. Kehoittaisin myös miettimään asioita itsekkäistä lähtökohdista jos et kykene yrittäjän näkökantaa funtsimaan. Miltä näyttää cv:ssä työpaikka josta ei oo työtodistusta?

Tai mitä se kertoo pitkäjänteisyydestä ja sitoutumiskyvystä, jos koeajan umpeuduttua tekee sopimusrikon ja karkaa muualle kesken sopimuskauden? Maailma on pieni ja paha kello kauas kantaa.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä