Haluan olla mahdollisimman paljon työttömänä, koska...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei voi olla oikeen ajateltu jos asian kääntää globaaliksi se ei toimi
eli jos et tee töitä et myöskään syö pätee yleismaailmallisesti ottaen aina vaan
eli jos kaikki ajattelis noin ja olis kotona työttöminä kuinka yhteiskunta toimisi ja mistä maksettais työttömyysrahat?
Ei ole vittuilua yhtään kun kysyn että miksi juuri sinä olet oikeutettu olemaan "jaksamatta" kyllä työ on raskasta kaikille.
sitä kehitystä toki pitää jarruttaa kaikin keinoin ettei työnteosta saa kunnon palkkaa niin että sillä ko. yhteiskunnassa elää ilman sosiaaliturvan lisäpanostusta.
siitä oli juuri uutisissa että köyhyys on muuttunut Suomessakin tähän suuntaan että työssäkäyvätkin saavt säännöllisesti tttkea eli työllä ei elä/elätä perhettä

Enpä minä varmasti ole sen oikeutetumpi kuin muutkaan. Olen kaiketi vaan sen verran häijympi kuin esimerkiksi sinä. Ja valitettavasti en osaa edes hävetä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Alkuperäinen kirjoittaja kröhöm:
Mä en vittuile, mutta ihmettelen vaan, ettei ihminen halua elämäänsä mitään haasteita. Ellei perheen ja rakkaiden kanssa oleminen oo ap:lle sellaista. Mä ainakin tarviin älyllistä toimintaa.

Elämässä on muutenkin aika paljon haastetta. Olla hyvä ja läsnäoleva äiti esimurkulle. Siisti ja puhdas koti mulle ja lapselle. Terveellinen ja puhdas ruoka. Haluan myös auttaa läheisiä mahdollisimman paljon. Ja haluan ihan suoraan sydämestäni viettää aikaa esim. äitini kanssa. Nyt en ole voinut niin paljon, kun olen töissä. Työ vie melkein kaiken energiani. Niin se vaan on. Tiedän, että äitini joskus itkee yksinäisyyttään. Meillä on vielä aikaa viettää yhdessä, mutta miten kauan. Suru tulee kun ajattelenkin.

Kyllä normaalit ihmiset pystyy kaikkeen tohon ja paljon muuhunkin, vaikka käyvätkin töissä. Saanko udella, että oletko ihan täysin henkisesti ja fyysisti terve ihminen? Ei kai kukaan ole töissä 24/7.

Niin, mutta minä en halua. Ei ole ainakaan diagnosoitu mitään sairautta.

Et kuulosta ihan aikuiselta ihmiseltä. Lähinnä uhmikselta: "mutku mä en haluu syödä puuroa" voin kuvitella kun makaat maassa ja potkit ja hudat: "mutta mä en halua herätä aamulla, enkä halua mennä töihin"

Haluat ilmeisesti kuitenkin syödä, asua jossain ehkä pitää vaatteita päällä ja omistaa tietokoneen, jossa nettiyhteys? Tiesitkö että kaikkeen siihen tarvitaan rahaa. Siis sitä, jota saa työnteolla.

Luuletko ihan oikeasti että muut ihmiset tekevät vaan siksi töitä, että se on kivaa ja ihqua ja lalllaalllaaa? Eiköhän suurin osa tee työtä rahan vuoksi. se on sitten bonusta jos työ on kivaa ja haasteellista.

Alkuperäinen kirjoittaja PROVO:
Toivottavasti provo. On kai se kiva olla töissä käyvien varoilla kotona. Mutta on se luuseritoimintaan.
Eikä se ole oikein muita kohtaan. Yhteiskunnan rahat muutenkin tiukalla, juuri tuo on yksi rahanreikä.
Ei se työnteko aina ole kivaa,mutta kun rahaa tarvii ja voihan sitä vaihtaa alaa, niin ei tarvi valittaa.

TUSKIN , KOSKA OLEN SAMAA MIELTÄ JA VUOSIKAUSIA TEHNYT VAIN PAKOLLISET PÄTKÄT. JA ALAA OLEN VAIHTANUT LÄHES JOKA PÄTKÄLLÄ, ELI AIKA MONTA AMMATTIA.

Mä en vittuile, mutta ihmettelen vaan, ettei ihminen halua elämäänsä mitään haasteita. Ellei perheen ja rakkaiden kanssa oleminen oo ap:lle sellaista. Mä ainakin tarviin älyllistä toimintaa.
Hmm... mä keksisin vaikka kuinka paljon haasteita ja älyllistä toimintaa, jos työ ei rajoittaisi aikaani niin paljon.

Elämässä on muutenkin aika paljon haastetta. Olla hyvä ja läsnäoleva äiti esimurkulle. Siisti ja puhdas koti mulle ja lapselle. Terveellinen ja puhdas ruoka. Haluan myös auttaa läheisiä mahdollisimman paljon. Ja haluan ihan suoraan sydämestäni viettää aikaa esim. äitini kanssa. Nyt en ole voinut niin paljon, kun olen töissä. Työ vie melkein kaiken energiani. Niin se vaan on. Tiedän, että äitini joskus itkee yksinäisyyttään. Meillä on vielä aikaa viettää yhdessä, mutta miten kauan. Suru tulee kun ajattelenkin.

Kyllä normaalit ihmiset pystyy kaikkeen tohon ja paljon muuhunkin, vaikka käyvätkin töissä. Saanko udella, että oletko ihan täysin henkisesti ja fyysisti terve ihminen? Ei kai kukaan ole töissä 24/7.

Niin, mutta minä en halua. Ei ole ainakaan diagnosoitu mitään sairautta.

Et kuulosta ihan aikuiselta ihmiseltä. Lähinnä uhmikselta: "mutku mä en haluu syödä puuroa" voin kuvitella kun makaat maassa ja potkit ja hudat: "mutta mä en halua herätä aamulla, enkä halua mennä töihin"

Haluat ilmeisesti kuitenkin syödä, asua jossain ehkä pitää vaatteita päällä ja omistaa tietokoneen, jossa nettiyhteys? Tiesitkö että kaikkeen siihen tarvitaan rahaa. Siis sitä, jota saa työnteolla.

Luuletko ihan oikeasti että muut ihmiset tekevät vaan siksi töitä, että se on kivaa ja ihqua ja lalllaalllaaa? Eiköhän suurin osa tee työtä rahan vuoksi. se on sitten bonusta jos työ on kivaa ja haasteellista.

Voi tuota katkeruuden tunnetta.

Ei ole kivaa. Mielestäni työaika saisi olla paljon lyhyempi. Päivä menee työmatkoihin, työntekoon ja loppupäivä työpäivästä toipumiseen. Tiedän, että jotkut on katkeria tästä, mutta ette te mitään tälle voi.

Oletkohan sä itsellesi sopivalla alalla ollenkaan, jos työ vie sun energiasta noin paljon? Entä jos kouluttautuisit uudestaan alalle, josta pidät? Mun mielestä työ vain on yksi hirveän tärkeä osa ihmisen identiteettiä. En vieläkään tajua, että joku ei halua tehdä MITÄÄN työtä, ettei mikään kiinnosta paitsi läheiset ja nukkuminen.

En ole sopivalla alalla, tai ainakaan sopivassa työssä tällä hetkellä. Odotan vaan, että tämä loppuu ja kyllä se onneksi loppuukin. Valitettavasti en osaa sanoa mikä olisi minun alani ja onko sellaista edes. Ei taitaisi olla rahkeita enää opiskeluunkaan.

no tapa itte sit

Kerran me vain täällä eletään, miksi se aika pitäisi kärsiä jossain paskaduunissa? Mielummin vietän sen ajan lasten kanssa.
Ei mua kuolinvuoteella kukaan kiittele, että voi kun sä olit kova tekemään töitä... Ja mitäpä ne kiittelyt paljon hyödyttäiskään siinä tilanteessa.
Se on kuulkaat aivan sama ollaanko töissä vai kotona tai mitä nyt tehdäänkin, lopputulos on aina sama.
Eli eläkää mielummin elämäänne, elkääkä kärsikö sitä, tehkää jotain mielekästä =)

Luulenpa että 9 kymmenestä ihmisestä mieluummin makaa kotona kuin käy töissä.
Ihmiset käyvät töissä rahan takia.
Ja yksinhuoltaja saa tulonsiirtoja saman verran yleensä, kuin mitä nettopalkka suomessa on. Eli ei järkeä käydä töissä. Ydinperheessä eri asia, koska sitä toista alkaa vähitellen harmittaa käydä töissä ja elää samalla rahalla kin saisi jos kukaan ei kävisi töissä.

Rahan lisäksi motiivina on joillakin se, että eivät kehtaaa olla työttömänä /kotiäitinä, kun kotoa on saatu kasvatus että pitää käydä palkkatöissä. Tai eivät halua joutua toisten suomalaisten äitien sylkykupiksi ja kadehtimaksi. Suomessa äidiit varsnkin vahtivat toisiaan, jos lapsi yli3v, pakko mennä töihin jos haluaa että sinulle puhutaan.

Sen sijaan kai lapsetomat voivat makoilla kotona eikä kukaan kadehdi toista. en tiedä?

Jotkut siis perustavat jotain sisustus tai vaatebutiikkia tai muuta "bisnestä", jos mies tienaa tarpeeksi (tai on perintöä tai sijoituksia) mutta äiti ei kehtaa vaan olla kotiäiti. vaikka sitä rahaa menisi enemmän siihen bisnekseen kuin tulisi.

En ole katkera. Itsekin olen työtön tällä hetkellä ja todella haluaisin töihin, vaikka saan ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Jos tykkäät kodin puunauksesta, niin mikset hakisi vaikka siivoojaksi, esim. kotisiivoojaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Hmm... mä keksisin vaikka kuinka paljon haasteita ja älyllistä toimintaa, jos työ ei rajoittaisi aikaani niin paljon.

No, joo mutta ap tuntuu olevan kiinnostunut kotitöistä ja nukkumisesta..

Jokainen jää eläkkeelle, heti kun pääsee, jos/kun/koska se on yhteiskunnassa hyväksytty tapa olla tekemättä töitä ja rahaa tulee tarpeeksi.

tosiasiassa siis kukaan ei nauti työssäkäymisestä, paitsi nämä, joilla työ on makoilua. yrityspomot jne, joilla ei vastuuta ja rahaa tulee miljoonia teki mitä tahansa ja hyvä veli järjestelmä hoitaa loput.

Alkuperäinen kirjoittaja ggg:
Ei ole kivaa. Mielestäni työaika saisi olla paljon lyhyempi. Päivä menee työmatkoihin, työntekoon ja loppupäivä työpäivästä toipumiseen. Tiedän, että jotkut on katkeria tästä, mutta ette te mitään tälle voi.

Oletkohan sä itsellesi sopivalla alalla ollenkaan, jos työ vie sun energiasta noin paljon? Entä jos kouluttautuisit uudestaan alalle, josta pidät? Mun mielestä työ vain on yksi hirveän tärkeä osa ihmisen identiteettiä. En vieläkään tajua, että joku ei halua tehdä MITÄÄN työtä, ettei mikään kiinnosta paitsi läheiset ja nukkuminen.

En ole sopivalla alalla, tai ainakaan sopivassa työssä tällä hetkellä. Odotan vaan, että tämä loppuu ja kyllä se onneksi loppuukin. Valitettavasti en osaa sanoa mikä olisi minun alani ja onko sellaista edes. Ei taitaisi olla rahkeita enää opiskeluunkaan.

no tapa itte sit

Mitä tähänkin nyt sitten sanoisi? Öö, en tapa. Fuckin' idiot.

En ole katkera. Itsekin olen työtön tällä hetkellä ja todella haluaisin töihin, vaikka saan ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Jos tykkäät kodin puunauksesta, niin mikset hakisi vaikka siivoojaksi, esim. kotisiivoojaksi?

Mä olen töissä tällä hetkellä. Pitäiskö mun nyt alkaa mollaamaan sua kun et ole saanut töitä? Juu en. Mä en voi tehdä siivoojan töitä terveydellisistä syistä. Enkä mä nyt siitä siivoamisesta niin erityisen paljon tykkää, mutta siististä kodista kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Luulenpa että 9 kymmenestä ihmisestä mieluummin makaa kotona kuin käy töissä.
Ihmiset käyvät töissä rahan takia.
Ja yksinhuoltaja saa tulonsiirtoja saman verran yleensä, kuin mitä nettopalkka suomessa on. Eli ei järkeä käydä töissä. Ydinperheessä eri asia, koska sitä toista alkaa vähitellen harmittaa käydä töissä ja elää samalla rahalla kin saisi jos kukaan ei kävisi töissä.

Rahan lisäksi motiivina on joillakin se, että eivät kehtaaa olla työttömänä /kotiäitinä, kun kotoa on saatu kasvatus että pitää käydä palkkatöissä. Tai eivät halua joutua toisten suomalaisten äitien sylkykupiksi ja kadehtimaksi. Suomessa äidiit varsnkin vahtivat toisiaan, jos lapsi yli3v, pakko mennä töihin jos haluaa että sinulle puhutaan.

Sen sijaan kai lapsetomat voivat makoilla kotona eikä kukaan kadehdi toista. en tiedä?

Jotkut siis perustavat jotain sisustus tai vaatebutiikkia tai muuta "bisnestä", jos mies tienaa tarpeeksi (tai on perintöä tai sijoituksia) mutta äiti ei kehtaa vaan olla kotiäiti. vaikka sitä rahaa menisi enemmän siihen bisnekseen kuin tulisi.

Totta.

Itse en haluaisi olla työtön, koska minua harmittaisi vanhana, jos en olisi tehnyt parastani.
aika menee hukkaan paskaa jaaritellessa, kuten nytkin.

Mutta todellakaan en haluaisi tehdä 8 tuntia päivä, jos samalla alaikäisiä lapsia ja kotityöt ja lasten harrastukset ja lasten kouluasiat ym ym ym Olisi ihan kiva joskus levätäkin.

Niin on se hienoa, kun joku on sitä mieltä että on ookoo maata kotona yhteiskunnanvaroilla- vain siksi ettei jaksa tehdä MITÄÄN työtä.

V*ttu että mua ällöttää tommoset p*skakasat.

On paljon kivempaa mennä töihin josta tykkää ja ansaita ihan rehellistä rahaa.

Minun mielestäni sä et mitään tukia tartte.

Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Niin on se hienoa, kun joku on sitä mieltä että on ookoo maata kotona yhteiskunnanvaroilla- vain siksi ettei jaksa tehdä MITÄÄN työtä.

Kyllä mä tarvitsen. Sun mielipiteet ei siihen vaikuta. Onhan mulla kuitenkin välittäviä läheisiä, että ei me nyt nälkään ikinä kuoltais. Mut toki mä ne tuet kuitenkin nostan.

Kyllä mä tarvitsen. Sun mielipiteet ei siihen vaikuta. Onhan mulla kuitenkin välittäviä läheisiä, että ei me nyt nälkään ikinä kuoltais. Mut toki mä ne tuet kuitenkin nostan.

Pidä sä asennevammainen p*skakasa turpasi rullalla. Kuulut mielestäni samaan kastiin kuin Romanian romani kerjäläiset.

Pidä sä asennevammainen p*skakasa turpasi rullalla. Kuulut mielestäni samaan kastiin kuin Romanian romani kerjäläiset.

Tiesin kyllä, että tälläistä "fiksua" kommenttia tulee. Noh, eipä tunnu missään. Et taida mikään kovin välkky olla?

Mä viihdyn varsin hyvin työttömänä. Haasteeni saan ihan muualta kuin työelämän oravanpyörästä. Päivät kuluu enemmän kuin hyvin kotona puuhaillessa, ulkoillessa, ystävien ja sukulaisten luona kyläillessä, lasten ja miehen kanssa, shoppaillessa, kirjastossa, harrastuksissa jne. Aika meinaa loppua kesken, kun niin paljon kivaa tekemistä joka päivä!
Olen tyytyväinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut toki mä ne tuet kuitenkin nostan.

Luuserimaista. Mulla sukulainen, joka työtön omasta tahdostaan eikä nosta työttömyyskorvauksia vaan elää täysin säästöillä. Hattua nostan!

Vai semmonen luuseri sulla sukulaisena, hehheh. No joo, sorge kun käytän teidän verorahat ja silleen. Ei voi mitään.

Mä viihdyn varsin hyvin työttömänä. Haasteeni saan ihan muualta kuin työelämän oravanpyörästä. Päivät kuluu enemmän kuin hyvin kotona puuhaillessa, ulkoillessa, ystävien ja sukulaisten luona kyläillessä, lasten ja miehen kanssa, shoppaillessa, kirjastossa, harrastuksissa jne. Aika meinaa loppua kesken, kun niin paljon kivaa tekemistä joka päivä!

Olisitko yhtä tyytyväinen jos et saisi työttömyyskorvausta?

Kuulostaa kivalta.

Yhteistyössä