Haluan olla mahdollisimman paljon työttömänä, koska...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaikki siis vastaamaan jos työttömyys on sinulle ihan ok juttu. Ainakin välillä. Vittuilijat tehköön vaikka oman ketjunsa.

Haluan olla mahdollisimman paljon työttömänä, koska haluan viettää mahdollisimman paljon aikaa perheeni ja läheisteni kanssa. Aamulla pitkään nukkuminen on myös todella tärkeää minulle.

Tällä hetkellä oon töissä, mutta toivottavasti pian taas työttömänä. Ja tiedän, että monet haukkuu siksi, koska itse eivät nauti työstään ja mielummin olisivat vaan kotona.

Muutenhan he olisivat vaan tyytyväisiä kun itsellään on kiva ja hyväpalkkainen työ, heh. Itehän en suostu tekemään paskahommia huonolla palkalla.

Mä en vittuile, mutta ihmettelen vaan, ettei ihminen halua elämäänsä mitään haasteita. Ellei perheen ja rakkaiden kanssa oleminen oo ap:lle sellaista. Mä ainakin tarviin älyllistä toimintaa.

Eikö tuollaisessa tilanteessa olisi "reilumpaa" olla ihan rehdisti sitten vaan kotona, kotiäitinä, eikä nostaa veronmaksajien maksamaa työttömyyskorvausta??
Tämä ei ole vittuilua vaan ihan rehellinen/asiallinen kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja Maifairlady:
Ai kato, teinkö mä aloituksen tänne tietämättäni? Eli peesaan...

Sulla siis sama syy työttömyyteen? Mulla myös se että työnteko väsyttää aivan hirveästi. Mulla sellainen unirytmi, että saan vasta myöhään illalla unta ja aamulla sitten nukkuisin pitkään. Yleensä työt alkaa aika aikaisin ja iltatöitäkään en halua tehdä.

Mutta oonhan mä opiskellut ja välillä tehnyt töitä, että en ihan elämäntapa työtön ole. Työnteko ei vaan ole mua varten, ei sovi minulle, enkä nauti siitä tippaakaan. Ja sitten koko elämä pitäis siihen kuluttaa, miksi?

Minä oikeastaan ymmärrän sinua, on kokemusta yöaikaan tehtävästä työstä jossa huono palkka. Vähät vapaa-ajat koko ajan väsynyt. Mieluummin minäkin olisin kotona työttömänä jos tuo ainut vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Eikö tuollaisessa tilanteessa olisi "reilumpaa" olla ihan rehdisti sitten vaan kotona, kotiäitinä, eikä nostaa veronmaksajien maksamaa työttömyyskorvausta??

Mun lapsi on jo iso, koululainen. Ja tuota, pitäiskö meidän kuolla nälkään, vai mitä sä oikein ehdotat?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mun lapsi on jo iso, koululainen. Ja tuota, pitäiskö meidän kuolla nälkään, vai mitä sä oikein ehdotat?

En ole "mie", mutta luulen, että hän "ehdottaa" sitä, että yrittäisit elättää itsesi itse, etkä loisisi muiden rahoilla vain siksi, että sua nukuttaa aamulla. Monet meistä elättävät itsensä. Se on oikeastaan loppupelissä aika mukavaa.

tarkoitin vaan nimenomaan sitä, että mielestäni on väärin nostaa jatkuvasti työttömyyskorvausta, jos ei edes tosissaan halua saada/löytää töitä....
Jos ei ole muutoin varaa vaan oleskella kotona, niin sitten minun mielestä on vaan mentävä töihin.
En minäkään huvikseni töitä tee, mutta pakko se perhe on jollain elättää.

No vaikka sitten kuolla nälkään jos et ole valmis itse elättämään perhettäsi. Onko kivaa kun me muut joudutaan raatamaan niska limassa että sä saat maata kotona? ja jos ehdotat sitä että kaikki jäisivät työttömiksi, niin se ei kyllä toimi niin, kukas ne tuet sitten maksaisi?

Jos olis mahdollista, niin en olisi ollenkaan työelämässä vaan käyttäisin päivät siihen, että kirjoittaisin. Ei minua kiinnostaisi olla silloin työtönkään, koska sehän tarkoittaisi sitä että minun olisi oltava työmarkkinoiden käytettävissä.

Töitä voisin tehdä joskus ihan siitä ilosta, että loppujen lopuksi pidän työhöni liittyvistä aihepiireistä.

Alkuperäinen kirjoittaja kröhöm:
Mä en vittuile, mutta ihmettelen vaan, ettei ihminen halua elämäänsä mitään haasteita. Ellei perheen ja rakkaiden kanssa oleminen oo ap:lle sellaista. Mä ainakin tarviin älyllistä toimintaa.

Elämässä on muutenkin aika paljon haastetta. Olla hyvä ja läsnäoleva äiti esimurkulle. Siisti ja puhdas koti mulle ja lapselle. Terveellinen ja puhdas ruoka. Haluan myös auttaa läheisiä mahdollisimman paljon. Ja haluan ihan suoraan sydämestäni viettää aikaa esim. äitini kanssa. Nyt en ole voinut niin paljon, kun olen töissä. Työ vie melkein kaiken energiani. Niin se vaan on. Tiedän, että äitini joskus itkee yksinäisyyttään. Meillä on vielä aikaa viettää yhdessä, mutta miten kauan. Suru tulee kun ajattelenkin.

Toivottavasti provo. On kai se kiva olla töissä käyvien varoilla kotona. Mutta on se luuseritoimintaan.
Eikä se ole oikein muita kohtaan. Yhteiskunnan rahat muutenkin tiukalla, juuri tuo on yksi rahanreikä.
Ei se työnteko aina ole kivaa,mutta kun rahaa tarvii ja voihan sitä vaihtaa alaa, niin ei tarvi valittaa.

Elämässä on muutenkin aika paljon haastetta. Olla hyvä ja läsnäoleva äiti esimurkulle. Siisti ja puhdas koti mulle ja lapselle. Terveellinen ja puhdas ruoka. Haluan myös auttaa läheisiä mahdollisimman paljon. Ja haluan ihan suoraan sydämestäni viettää aikaa esim. äitini kanssa. Nyt en ole voinut niin paljon, kun olen töissä. Työ vie melkein kaiken energiani. Niin se vaan on. Tiedän, että äitini joskus itkee yksinäisyyttään. Meillä on vielä aikaa viettää yhdessä, mutta miten kauan. Suru tulee kun ajattelenkin.

Kyllä normaalit ihmiset pystyy kaikkeen tohon ja paljon muuhunkin, vaikka käyvätkin töissä. Saanko udella, että oletko ihan täysin henkisesti ja fyysisti terve ihminen? Ei kai kukaan ole töissä 24/7.

Alkuperäinen kirjoittaja ff:

No vaikka sitten kuolla nälkään jos et ole valmis itse elättämään perhettäsi. Onko kivaa kun me muut joudutaan raatamaan niska limassa että sä saat maata kotona? ja jos ehdotat sitä että kaikki jäisivät työttömiksi, niin se ei kyllä toimi niin, kukas ne tuet sitten maksaisi?

Ei ole kivaa. Mielestäni työaika saisi olla paljon lyhyempi. Päivä menee työmatkoihin, työntekoon ja loppupäivä työpäivästä toipumiseen. Tiedän, että jotkut on katkeria tästä, mutta ette te mitään tälle voi.

Ei ole kivaa. Mielestäni työaika saisi olla paljon lyhyempi. Päivä menee työmatkoihin, työntekoon ja loppupäivä työpäivästä toipumiseen. Tiedän, että jotkut on katkeria tästä, mutta ette te mitään tälle voi.

onneksi et saa liiton rahoja kuin sen 500 päivää kerrallaan.. Mikset vaihda työtä jos et oikeesti kykene muuhun kuin siihen??

No minä juuri sanoin itseni irti työstäni ja jään lasten kanssa kotiin ja aikomuksena opiskella hiukan kuhan ehdin. Ei paljon huvittanut palata töihin ja ruveta viemään lapsia hoitoon. Ilmotin ettei ole auto käytössä että ei kovin äkkiä tule edes työhönosotuksia, täällä maalla kun ei julkiset kulje.

iltatähtien äippä ...mihin mu nikki joutu oon ihan kirjautuneena?
ei voi olla oikeen ajateltu jos asian kääntää globaaliksi se ei toimi
eli jos et tee töitä et myöskään syö pätee yleismaailmallisesti ottaen aina vaan
eli jos kaikki ajattelis noin ja olis kotona työttöminä kuinka yhteiskunta toimisi ja mistä maksettais työttömyysrahat?
Ei ole vittuilua yhtään kun kysyn että miksi juuri sinä olet oikeutettu olemaan "jaksamatta" kyllä työ on raskasta kaikille.
sitä kehitystä toki pitää jarruttaa kaikin keinoin ettei työnteosta saa kunnon palkkaa niin että sillä ko. yhteiskunnassa elää ilman sosiaaliturvan lisäpanostusta.
siitä oli juuri uutisissa että köyhyys on muuttunut Suomessakin tähän suuntaan että työssäkäyvätkin saavt säännöllisesti tttkea eli työllä ei elä/elätä perhettä :

Oletkohan sä itsellesi sopivalla alalla ollenkaan, jos työ vie sun energiasta noin paljon? Entä jos kouluttautuisit uudestaan alalle, josta pidät? Mun mielestä työ vain on yksi hirveän tärkeä osa ihmisen identiteettiä. En vieläkään tajua, että joku ei halua tehdä MITÄÄN työtä, ettei mikään kiinnosta paitsi läheiset ja nukkuminen.

Kyllä normaalit ihmiset pystyy kaikkeen tohon ja paljon muuhunkin, vaikka käyvätkin töissä. Saanko udella, että oletko ihan täysin henkisesti ja fyysisti terve ihminen? Ei kai kukaan ole töissä 24/7.

Niin, mutta minä en halua. Ei ole ainakaan diagnosoitu mitään sairautta.

Oletkohan sä itsellesi sopivalla alalla ollenkaan, jos työ vie sun energiasta noin paljon? Entä jos kouluttautuisit uudestaan alalle, josta pidät? Mun mielestä työ vain on yksi hirveän tärkeä osa ihmisen identiteettiä. En vieläkään tajua, että joku ei halua tehdä MITÄÄN työtä, ettei mikään kiinnosta paitsi läheiset ja nukkuminen.

En ole sopivalla alalla, tai ainakaan sopivassa työssä tällä hetkellä. Odotan vaan, että tämä loppuu ja kyllä se onneksi loppuukin. Valitettavasti en osaa sanoa mikä olisi minun alani ja onko sellaista edes. Ei taitaisi olla rahkeita enää opiskeluunkaan.

Yhteistyössä