Haluan nyt täälläkin tunnustaa julkisesti

Vaikkei se varmaan ketään hetkauta tai liikuta minunkaan elämää, mitä täällä ajatellaan... Mutta

Tulin vähän ennen juhannusta uskoon ja tällä tiellä haluan olla aina :)

Pitää kyllä sanoa, että itsekäs eläminen vei minulta kaikki voimat. Oli masennusta, ihmispelkoa, paniikkihäiriötä, ahdistusta, raha ongelmia. Vaikkei tätä vielä kauaa ole kestänyt, niin jo nyt elämä on alkanut menemään ylämäkeä hurjaa vauhtia, olen saanut paljon aitoja hyviä ystäviä, nukun hyvin, minulle tarjottiin mieleistä työtä ja aloitan huomenna kolmenvuoden tauon jälkeen!
Yhtenäkään päivänä ei ole tarvinnut ahdistua, vaan jokaiselle päivälle on kyllä riittänyt menoa. Enkä väsy enää todellakaan niin helposti kuin ennen, turha kiukkuisuus lähti, en hermostu lapsille oikeastaan ollenkaan (1v ja 3v.), miehen kanssa ei riidellä. Minusta on tullut kyllä todella hyväsydämminen ja lempeä, Jumalan armosta ja Hänen ansiosta! Jumalan kanssa jaksan mitä vain!
Tuntuu, että nyt puhkun vain positiivista energiaa ja haluan olla tällä tiellä koko loppu elämän! :)

Ikäni olen ajatellut, että minulta puuttuu se jokin ja tämä se oli. Ennen "paikkasin" sitä jotain kaipuuta tavaroilla ja uusilla asioilla. Aina vähän aikaa oli kivaa ja hyvä mieli jostain, mutta pian palasi lannistava arki, jossa ei ollut mitään päämäärää.

Ja oikeasti, mä olen saanut kaikkiin rukouksiin vastauksen ja positiivisia kaikki. Uskossa eläminen on kaikkea muuta kuin tylsää... Jumala voi johdattaa mihin vaan ja milloin vaan :) Minkä katsoo ihmiselle olevan parhaimmaksi!

Ei mulla muuta :)

Ja yv:tä saa lähettää, jos jollain jotain mietteitä tähän liittyen ja haluaa puhua :)
 
Minä itse uskon Jumalaan, mutta en koe olevani kuitenkaan "uskovainen".
Hienoa, että olet onnellinen nykyiseen tilanteeseesi, mutta itse en pysty käsittämään, että miksi tarvitaan jokin usko johonkin suurempaan "pelastajaan" muuttaakseen omaa elämäntyyliään ja asennettaan? Miksi ei riitä, että herää itse ongelmiinsa?
 
  • Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
Positiivisuus :)
Itse en ole uskovainen, mutta voin sanoa, että pelkästään olemalla positiivinen ja ajattelemassa positiivisesti voi muuttaa paljon elämäänsä. Itsellä kokemusta, kunpa se positiivisuus vaan säilyis ihan joka päivä :)
 
[QUOTE="vieras";26791617]Hellari varmaankin???[/QUOTE]

mmh, en halua luokitella itseäni mihinkään tiettyyn, minulle riittää puhdas usko. Käyn eräässä pienessä seurakunnassa... Lähetysseurakunnassa.
Vuosia sitten kävin hellareiden tilaisuuksissa, mutta siellä alkoi ihmiset muuntelemaan asioita mieleisiksiin, ei siis kunnioitettu sitä mitä Raamatussa sanotaan.
 
Minä itse uskon Jumalaan, mutta en koe olevani kuitenkaan "uskovainen".
Hienoa, että olet onnellinen nykyiseen tilanteeseesi, mutta itse en pysty käsittämään, että miksi tarvitaan jokin usko johonkin suurempaan "pelastajaan" muuttaakseen omaa elämäntyyliään ja asennettaan? Miksi ei riitä, että herää itse ongelmiinsa?
Koska Jumalalle mikään ei ole mahdotonta, ihmisille on. En mä olisi tällainen todellakaan, ilman Jumalan voimaa ja Pyhää Henkeä joka minua kasvattaa henkisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Snowpatrol
Koska Jumalalle mikään ei ole mahdotonta, ihmisille on. En mä olisi tällainen todellakaan, ilman Jumalan voimaa ja Pyhää Henkeä joka minua kasvattaa henkisesti.
Mutta en pysty käsittämään sitä koska kukaan ei konkreettisesti auta sinua tässä asiassa vaan sinä vain uskot että auttaa niin eikö tähän riittäisi sitten myös usko vain siitä että pystyt muuttumaan. ihan oman itsesi avulla? :)
 
  • Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
[QUOTE="Tiuu";26791667]Miten tulit uskoon? Miten se käytännössä tapahtui? Menitkö johonkin kokoukseen tms? Kiinnostaa sillä itselläkin uskonasiat pyörivät usein mielessä.[/QUOTE]

Aloin saada Jumalalta vastauksia moneenkin asiaan, Hän siis puhutteli minua ainakin vuoden. Ja jotenkin vaan tajusin, etten mä jaksa jos en voi turvata johonkin suurempaan voimaan. Kun antaa KAIKEN Jumalan hoidettavaksi, niin asiat järjestyy. Meillä on ollut nyt monesti sellainen tilanne, että ruoka on ollut loppumassa, olen rukoillut asian puolesta... Niin aivan ihmeen kaupalla on aina jostain tupsahtanut rahaa tai ruokaa :) Siis yksi kerta ei ollut mitään tietoa mistä saataisiin ruokaan rahaa, niin yhtäkkiä miehelle soittaa yksi tuttu ja sanoo että ostaa meidän vanhan pesukoneen 150eurolla, vaikka itse olin ajatellut hinnaksi 60e. Jumalalta saa aina vähän enemmän, mitä itse ajattelee...
 
  • Tykkää
Reactions: vaavi9.7.
Uskovaisuus :headwall:
Jos joku asia tuo ihmiselle iloa elämään (olettaen, että sillä ei aiheuteta ahdistusta muille ihmisille esim. tuputtamalla), niin miksi se oisi huono asia? Mieluummin elän omassa onnellisessa maailmassani, jossa on asioita, joita ateisteilla ei ole kuin oon vakava, surullinen, ahdistunut ja masentunut. Lopulta meitä kaikkia kumminkin odottaa sama kohtalo, elämän päättyminen.

Tällä en tarkoita, että kaikki ateistit ois ahdistuneita, vakavia, surullisia ja masentuneita, vaan että itse luultavasti olisin ellen ois löytänyt henkisyyttä elämääni.
 
[QUOTE="Tiuu";26791667]Miten tulit uskoon? Miten se käytännössä tapahtui? Menitkö johonkin kokoukseen tms? Kiinnostaa sillä itselläkin uskonasiat pyörivät usein mielessä.[/QUOTE]

Niin ja mä vain ihan tosissani rukoilin joskus hiljaa mielessäni, kumpa tulisin uskoon ja Jumala johdattaisi minut siihen... Yksi ilta sitten rukoilin, että anna Herra Jeesus sinulle kokonaan elämäni, en jaksa enää ilman sinua. Siitä se sitten lähti pikku hiljaa :)
 
Mutta en pysty käsittämään sitä koska kukaan ei konkreettisesti auta sinua tässä asiassa vaan sinä vain uskot että auttaa niin eikö tähän riittäisi sitten myös usko vain siitä että pystyt muuttumaan. ihan oman itsesi avulla? :)
Niin, mutta kun Jumala antaa PALJON muutakin. Ei siinä muutu pelkästään oma asenne, oikeastaan koko elämä muuttuu.
 
"vieras"
Aloin saada Jumalalta vastauksia moneenkin asiaan, Hän siis puhutteli minua ainakin vuoden. Ja jotenkin vaan tajusin, etten mä jaksa jos en voi turvata johonkin suurempaan voimaan. Kun antaa KAIKEN Jumalan hoidettavaksi, niin asiat järjestyy. Meillä on ollut nyt monesti sellainen tilanne, että ruoka on ollut loppumassa, olen rukoillut asian puolesta... Niin aivan ihmeen kaupalla on aina jostain tupsahtanut rahaa tai ruokaa :) Siis yksi kerta ei ollut mitään tietoa mistä saataisiin ruokaan rahaa, niin yhtäkkiä miehelle soittaa yksi tuttu ja sanoo että ostaa meidän vanhan pesukoneen 150eurolla, vaikka itse olin ajatellut hinnaksi 60e. Jumalalta saa aina vähän enemmän, mitä itse ajattelee...
Siis teillä oli pesukone myynnissä, ja kun joku osti sen, se oli jumalan ihme?
 

Yhteistyössä