Haluan mieheltäni lahjoja ja huomiota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anti-haluttu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anti-haluttu?

Vieras
Tätä kirjoittaa aikuinen nainen joka on ollut 8 v aviossa miehensä kanssa, lapsia ei ole.

En muista koska olisin saanut kukkia, skumppaa, parfyymia tai mitään muutakaan! Vihjannut olen monia kertoja mutta mitään ei tule! :(

Ystävät saavat matkoja, hajuvesiä ja vaikka mitä, muutenkin taitaa saada kohtelun ihan eri planeetalta kuin minä. Olen kateellinen!

En tunne itseäni minkään arvoiseksi mieheni silmissä.

Mittaatko arvosi lahjoissa?!?!?! OMG (oh my god), on sulla arvot "kohdallaan". Toisekseen suomipoika ei ole sama asia kuin Ridge eikä siis käyttäydy kuten elokuvissa. Jotkut pojat tosin saavat nähdä moista lahjontaa lapsuuden kodissaan jos iskä harrastaa vaimonsa huomioimista kyseisillä tavoilla jolloin nassikka ehkä imee ehkä oppinsa sieltä. Epäilen tosin että sellaiset kodit ovat harvassa.

Sitäpaitsi miehelle ei tosiaankaan kannata vihjailla mitään. On sanottava suoraan. Etkö ole oppinut miehistä mitään kahdeksana vuotena? Jos viesti ei vieläkään mene perille niin osta itse lahjasi ja kukkasi niin ongelma on ratkaistu. Turha on jäädä odottamaan kuuta taivaalta.

Mitenkäs sitten tämä kun meilläkin on tuo lahjontapuoli vaisua. Asiasta on monta kertaa vihjattu, sitten vähän mainittu ja olen sanonut usein myös suoraan että haluaisin että muistettaisi vaikka edes kukilla. Tähän vastavetona mies sanoo että ei hän nyt pakottamalla tuo, että hän haluaa sitten yllättää, koska muutenhan osaan odottaa kukkia tms. Ja sitten tietysti unohtaa eikä niitä kukkia koskaan näy. Ojasta allikkoon...

kaikilta se lahjominen ja kukkaosotkset. Ei tule mieleen kukkakaupan kohdalla.

Mulla on monot, jotka kestää takuulla sen viiskymmentä vuotta, jo satavuotiaaksi elän. Sain ne lahjaksi ja muutapa en lahjanimikkeellä ole saanutkaan näinä parinakymmenenä yhteisenävuotena.

Mutta en kyllä koe jääneeni mitään paitsi. Minusta on arvokasta ja parasta, että mieheni ottaa minut elämässään kaikkissa asioissa ja ratkaisuissaan huomioon. Ei puuhastele selkäni takana ja touhuaa kodin ja yhteisen elämän parhaaksi milloin mitäkin. Minulle ne ovat hirveän paljon arvokkaampia asioita kuin lahjat ja kukat.

Olisiko syytä muuttaa omaa aennettaan näkemään ne parhaat lahjat? Ei rakkautta ja toisen tärkeyttä tarvitse todistella esineillä, se näkyy ja tuntuu elämässä.

Kyllä pieniä lahjoja pitää antaa puolin ja toisin ja muulloinkin kuin merkkipäivinä. Minä olen mielissäni jos mies tuo vaikka dvd-leffan, jota olen haikaillut, miehelle saatan ostaa nipun sukkia, tämä kun ei oikein muista käydä vaatekaupassa, tai pullon kallista lempiolutta. Ei ne lahjat tarvi olla kalliita ja hienoja, mitään etelänmatkoja. Kunhan muistaa joskus yllättäen jollain vaikka ihan hyödyllisellä tavaralla. JOs ei koskaan osta kummpanille lahjoja, on totaalinen juntti, puolin ja toisin.

Täälläkin näkyy selvästi miten ihmisten rakkaudenkieli on erilaista. Jotkut pitävät lahjoista, toiset haluavat kahdenkeskistä aikaa, joillekin on palvelut tärkeitä, fyysisestä kosketuksesta jotkut pitävät, osalle taas lempeät sanat.

Ottakaapa selvää mistä puolisonne eniten pitää, ja tehkää sitä sitten hänelle. Voitte myös kertoa omanne hänelle siinä toivossa, että hän ymmärtää tehdä sitä teille.

En halua naiseltani lahjoja, huomionosoituksia, kehuja tai muutakaan peffannuolentaa. Minulle riittää tämä, miten nyt ollaan. Teemalta (kanava 7) tulee nyt niin pirun hyvää jazzia, että ei voi olla katkera.

Jos lapsiltani saan isäinpäivätervehdyksen marraskuussa, vai milloin se olikaan, niin hyvilläni olen. Jos en niin ihan samoin. Ajattelen, että eivät hoksanneet katsoa kalenteriin oikeana sunnuntaina. Kuitenkin muistavat minut - viimeistään silloin, kun omat rahat ovat tilapäisesti loppu.

Tai perunkirjoituksissa. Sellaista se on elämä. Selavii Tai Kuolema..!

Alkuperäinen kirjoittaja anti-haluttu?:
Tätä kirjoittaa aikuinen nainen joka on ollut 8 v aviossa miehensä kanssa, lapsia ei ole.

En muista koska olisin saanut kukkia, skumppaa, parfyymia tai mitään muutakaan! Vihjannut olen monia kertoja mutta mitään ei tule! :(

Ystävät saavat matkoja, hajuvesiä ja vaikka mitä, muutenkin taitaa saada kohtelun ihan eri planeetalta kuin minä. Olen kateellinen!

En tunne itseäni minkään arvoiseksi mieheni silmissä.

Miehesi nyt vain on sellainen.
Itsetuntosi lienee jollain lailla kehittymätön, kun et osaa arvostaa itse itseäsi, vaan odotat kumppanilta lahjoja, jotka ikäänkuin osoittavat sinun arvosi. kannattaisi tutkiskella itseään ja opetella elämään muutenkin kuin tavaran kautta.
Jos kaipaat huusholliisi kukkia, osta niitä. Moni ostaa kotiinsa kukkia. Jos skumppaa janottaa, poikkea pitkäripaiseen. Parfyymeja myydään yleisesti kempapreissa, sinne ostoksille.
Tee itse jotain elämänlaatusi eteen äläkä odota kuin lehmä rapsutusta.

Mulla oli kans aikaisemmin tuollainen tilanne. Exä toi kukkia aika usein, osti melkeen aina baarissakin kukkamyyjältä ruusun mulle. Opin myös siihen, että korut ostetaan lahjaksi, niitä ei osteta itse. Luulin, että tämä on joku yleinen fakta, jos mies välittää, hän muistaa lahjoilla.

Nykyinen mieheni on aivan toisenlainen. Minulla oli alussa - oikeastaan monta vuotta - vaikeuksia sulattaa asiaa. Luulin, ettei hän välitä minusta kun ei huomioi vuosipäivää tms. Minusta tuntui tosi pahalle. Kerran hän lupasi järjestää minulle yllätyksen, nähdä vaivaa minun eteeni vuosipäivänämme kun itkeskelin sitä että hän ei koskaan viitsi nähdä vaivaa vuokseni. Itkeskelin kun luin keskustelupalstoilta miesten kyselyjä siitä kuinka he suunnittelivat kosintaa. Minun mieheni vain töksäytti kosinnan riidan päätteeksi. No mies siis lupasi yllättää minut, mutta hän unohti koko vuosipäivän. Itkin aivan hysteerisesti ja mies vain ihmetteli mikä minun on. Hän ei sittenkään muistanut.

Muistan, kun ostin ensimmäistä kertaa ikinä itse itselleni korun, sormuksen. Halusin saada uuden korun, joten suunnittelin asiaa pitkään. Pelkäsin kovasti etten voi käyttää sormusta, koska se on merkki mäntistä miehestäni. Häpesin sitä, että minun pitää ostaa itse omat koruni. Mutta kun sain sormuksen hankittua, olinkin ylpeä itsenäisyydestäni. Kaikki muut koruni olin saanut exiltäni, vanhimmat sukulaisiltani. Minusta tuntui kummalliselle käyttää nykyisessä suhteessani exältä saatuja koruja, mutta koska se ei nykyistäni haittaa, käytän niitä. Olen kyllä nyt jo ostanut useampiakin uusia koruja.

Nykyään, mekin ollaan oltu yhdessä noin kahdeksan vuotta, olen hyväksynyt asian. Mies ei muuksi muutu. Hänen äitinsä ostaa itse kukkansa ja korunsa, isä ei tuo kukkia edes vaimonsa syntymäpäivänä vaan tämä ostaa ne itse. Nykyään olen "pakottanut" oman mieheni viemään kukkia äidilleen synttärinä ja äitienpäivänä. Ja on mies pari kertaa tuonut minullekin jonkun kukan.

Meillä on vain niin erilainen tausta. Minä olin oppinut, että kukat ja pienet lahjat merkitsevät jotakin, ovat osoitus huomaavaisuudesta, siitä että viitsii nähdä edes vähän vaivaa toisen eteen, että ajattelee toista kun on erossa. Mies taas ei ollut koskaan sellaista symboliarvoa oppinut. Koska minusta on mukava juhlistaa esimerkiksi vuosipäiviä, olen ottanut tavaksi muistuttaa miestä asiasta useaan otteeseen ja olen kysellyt häneltä mitä voisimme tehdä juhlistaaksemme vuosipäiväämme. Aikaisemmin suunnittelin ja järjestin kaikkea miehelle, mutta enää en viitsi koska saan siitä vain pahan mielen. Itse näen paljon vaivaa toisen eteen ja toinen vain ... no on. Siksi siis mieluummin puhun asiasta ja yritän saada miehen mukaan järjestelyihin. Yllätykset jätän sitten hänen syntymäpäiväänsä, kun on aika juhlia ainoastaan häntä.

Ei kyse siis ole siitä, etteikö miehesi haluaisi sinua ja rakastaisi sinua. Hän ei vain ole oppinut yhdistämään rakkaudenosoituksia ja lahjoja toisiinsa kuten sinä. Sinun pitää opettaa häntä tai sitten hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on. Minäkin kirjoittelin tänne samasta aiheesta muutama vuosi sitten ja näin minua neuvottiin :) eräskin kirjoitti sanovansa miehelle aina suoraan, että olen siivonnut, tuo kukkia tai että tuo ruusuja, mulla on synttärit. Ei se hirveän romanttista ole enkä itsekään vieläkään oikein ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa, mies varmasti tietää että ilahtuisin ikihyviksi, jos hän järjestäisi jonkun ihanan yllätyksen minulle edes joskus. (Vaikka väitinkin olevani jo tämän kaiken yläpuolella, nyt kyynelet nousivat silmiini...)

Tuollainen mies joka ei osaa lahjoja antaa, niin tuskin hän arvostaa saamiaankaan lahjoja.

Etsikää ihan huviksenne se rakkaudenmuoto josta miehenne tykkää erityisesti. Sitten annatte sitä rakkautta hänelle. Hän saa siitä hyvänmielen, niin senjälkeen teidän on helpompi kertoa mistä te saisitte sen hyvänmielen.

Noin toimien on paljon suurempi mahdollisuus, että mies myös toteuttaa toiveenne, kunhan te muistatte jatkossakin toteuttaa sitä miehelle tärkeää rakkaudenmuotoa.

Lukekaa myös uudelleen edellinen viestini. En viitsi asioita toistaa, eli jankata.

Alkuperäinen kirjoittaja erikoismies``:
En halua naiseltani lahjoja, huomionosoituksia, kehuja tai muutakaan peffannuolentaa. Minulle riittää tämä, miten nyt ollaan. Teemalta (kanava 7) tulee nyt niin pirun hyvää jazzia, että ei voi olla katkera.

Jos lapsiltani saan isäinpäivätervehdyksen marraskuussa, vai milloin se olikaan, niin hyvilläni olen. Jos en niin ihan samoin. Ajattelen, että eivät hoksanneet katsoa kalenteriin oikeana sunnuntaina. Kuitenkin muistavat minut - viimeistään silloin, kun omat rahat ovat tilapäisesti loppu.

Tai perunkirjoituksissa. Sellaista se on elämä. Selavii Tai Kuolema..!

Miten joku voi pitää huomionosoituksia peffannnuolentana??? Miten te sitten osoitatte rakkautta toisillenne? Ette ilmeisesti mitenkään. Mitä elämää ja parisuhdetta se on, että vain "ollaan?" Yhtä hyvin vois sitten asua jonkun mieskaverin kanssa kimpassa tai vaikka yksin. Ai niin, onhan se nainen kiva kun se hoitaa huushollin, niin mies saa sitten kaikessa rauahssa vain "olla" möllöttää kotona. Eihän palvelusväeltä tarvitse huomiota saada, tai sitä sille antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Realisti-Raija:
Mittaatko arvosi lahjoissa?!?!?! OMG (oh my god), on sulla arvot "kohdallaan". Toisekseen suomipoika ei ole sama asia kuin Ridge eikä siis käyttäydy kuten elokuvissa. Jotkut pojat tosin saavat nähdä moista lahjontaa lapsuuden kodissaan jos iskä harrastaa vaimonsa huomioimista kyseisillä tavoilla jolloin nassikka ehkä imee ehkä oppinsa sieltä. Epäilen tosin että sellaiset kodit ovat harvassa.

Sitäpaitsi miehelle ei tosiaankaan kannata vihjailla mitään. On sanottava suoraan. Etkö ole oppinut miehistä mitään kahdeksana vuotena? Jos viesti ei vieläkään mene perille niin osta itse lahjasi ja kukkasi niin ongelma on ratkaistu. Turha on jäädä odottamaan kuuta taivaalta.

Eräässä toisessa ketjussa, jossa mies tuo naiselle hajuvesiä ym matkoiltaa,ja kyseessä on pahojen tekojensa sovittelu, asian kommentoijaa sanotaan katkeraksi naiseksi.

aina väärinpäin! Mullekin tuli ensimmäisenä mieleen, jotta miksi ihmeessä tämän ketjun aloittaja mittaa omaa arvoaan ja rakastettavuuttaan sen kautta, paljonko mies häntä lahjoo. Samoin mietin, mitä ne ystävien miehet hyvittävät puolisoillee, jotka kantavat niita lahjuksia virtanaan?

Toisaalta, muistin itsekin nuorena vaimona olleeni pettynyt, kun en saanut salaisesti toivomaani korulahjaa tai äitienpäiviäkukkia, kakun tein itse lapsille. Isäni huomioi äitini varojen mukaan ja opetti meille muksuillekin, että äitienpäiväkukat ja kahvit kakkuineen pitää olla. Mallini oli sieltä.

Tunnen miehiä, jotka todellakin tuovat tuon tuostakin vaimolleen jotain. Tiedän myös, että heillä on syntejä tunnollaan, joista vaimo ei tiedä. On vain yksi ystäväni mies, jonka tiedän tuovan antavan vaimolleen huomiolahjoja vain ja ainoastaan rakkautensa osoituksena. Hänen lahjansa eivät ole suureellisia, mutta sydämestä annettuja.

Minun mieheni ei ole kotonaan oppinut näkemään, että lahjoja annettaisiin puolin tai toisin. Maalla äitienpäiväkukan virkaa toimitti leskenlehti, jos sattui kukkimaan silloin. Hän ei ikäänkuin kehtaa edes sellaista, ujohko mies kun on muutenkin. Kehtuuttaa mennä esim. koruliikkeeseen tai kukkakauppaan. Mutta hänen kanssaa on niin hyvä elää, jotta vaikka saisin millaisia lahjoja kantavan miehen, en vaihtaisi. Hän tuo arvostuksensa ja rakkautensa esiin ihan muutoin.

Minun mieheni ei anna lahjoja - sillä hän on omia sanojaan lainaten antanut itsensä minulle lahjaksi koko yhteisen elämämme ajaksi.
Minulle se riittää hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tosikko-Taija:
...ei hän nyt pakottamalla tuo, että hän haluaa sitten yllättää, koska muutenhan osaan odottaa kukkia tms.

Tähän samaiseen kuvioon törmäsin aloittamassani ketjussa "seksi pitää ansaita".

Mitä pahaa on siinä, että osaa odottaa? Miksei saa sanoa, mitä haluaa? Miksei saa puhua tarpeistaan ja toiveistaan? Miksei niitä haluja/tarpeita/toiveita voi vaan yksinkertaisesti täyttää (jos ne ei vaadi liikaa ponnisteluja - taloudellisia/henkisiä)?

Niinpä, minua ihmetyttää vieläkin, miksei mieheni vain voi huomioida minua millään mukavalla. Ei olisi paljoa vaadittu, jos hän edes joskus pyytäisi johonkin, vaikka leffaan, ostaisi/tekisi jotain ihan pientä, antaisi vaikka hieronnan tai ylipäätään tekisi jotain minun eteeeni, ihan vain että haluaisi ilahduttaa minua. Mutta ei. Alussa, joskus pari vuotta suhteemme alkuaikaa hän oli vielä romanttinen, nykyisin olen täysin itsestäänselvyys, vähän kuin sohva. Asiaa pahentaa se, että itse haluan ilahduttaa häntä silloin tällöin tekemällä pikku yllätyksiä, muistamalla tuliaisilla ja synttärilahjoilla, hieromalla tai järjestämällä meille jotain yhteistä kivaa. En tietenkään usein, ei enää huvita, kun mitään vastavuoroisuutta ei ole. Olen kyllä kertonut , että minulle olisi tärkeää jotenkin saada tietää etten ole vain itsestäänselvyys, haluaisin että hänkin panostaisi minuun. Joku kyseli, eikö mies huomioi muuten. Minun mieheni ei juuri halua seksiä (kenenkään kanssa), ei suutele juuri koskaan (silloin n. kerran parissa viikossa kun sattuu haluamaan seksiä), ei koskaan kerro minulle mitään positiivisia kommentteja eikä koske minuun hellästi paitsi ehkä sohvalla pääsen kainaloon. Kaikkeni olen tehnyt, mutta tunnustettava on, ettei parisuhteeseen voi panostaa yksin. Masentunut hän on omien sanojensa mukaan ollut, muttei ole vielä hakenut mitään apua painostuksestani huolimatta. Nyt kuulemma voi jo paremmin. Ei se vaan minulle näy. Olen yrittänyt tukea, mutta ei se kuulemma tiedä miten eikä mitään ongelmaa kuulemma ole. Kuvittelen kuulemma harhoja, kun kerron joskus hänelle miltä hänen käytöksensä minusta tuntuu.

Viides vuosi tulee kohta täyteen, minulla on nyt koko kesän ollut sellainen olo, että tämä kesä on viimeinen yhdessä.

Yhteistyössä