Haluaisitko elää sängynpohjalla esim. 10v vanhuksena?

• Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
tänään tuli tämä asia vasten kasvoja. Monet vanhukset ovat vuodepotilaina jopa sen 12,5v (jokin tilastotieto) ihan järkyttävää. Onko tämä edes inhimillistä? Haluaisitko sinä itsellesi tämän kaltaisen vanhuuden? Alan olla eutanasian kannalla. :/

ja sitten vielä sukulaiset haluaa vielä sitten kun loppu on jo tulossa niin antibioottitiputusta ja nesteytystä suoneen jne. Ihan kuin vanhus ei saisi edes rauhassa kuolla!

Turkilmas
En todellakaan. Mä itseasiassa pelkään ihan hysteerisenä vanhenemista muutenkin. Musta tuntuu että vanhana on vaan erinäisiä kipuja ja vaivoja ja yksinäisyyttä ja vaikka mitä. En edes toivo pitkää ikää itselleni :( .

En. Isoäitini kärsi Altzheimerista ja kuihtui pois vuosia. Sairauden toteamisesta meni kolme vuotta kun ei voinut asua kotona, siitä kaksi vuotta niin ei tunnistanut meitä, siitä viisi vuotta niin lopulta pääsi parempaan paikkaan keuhkokuumeen siivittämänä. Oli mummo laihtunut 30-kiloiseksi, luuta ja nahkaa, posket lommolla oli silloin kun meille soittivat Lahdesta että nyt on lähtö lähellä. Siihen hän sitten nukahti, meidän ja siskonsa ollessa vieressä. Mitään ei tehty sille että oltaisiin jatkettu toisen kärsimystä. Hoitsut kysyivät useampaan otteeseen että nesteytetäänkö, mutta faija oli tiukkana. Jos sitä kerran on viisi vuotta ollut osastolla, välillä kylkeä käännetty ja vaippaa vaihdettu, niin silloin on syytä olla elvyttämättä. Tämä minun mielipiteeni kun kerran olen vierestä katsonut.

Gluteus maximus
Hoitotestamenteista ei ole mitään hyötyä, vaikka sinulla olisi elvytyskielto ja kuukahdat kaupungilla niin varmasti sinut elvytetään vaikka vihannekseksi sängynpohjalle.

Yhteistyössä